Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, August 31, 2015

CINA BERSIH 4.0 BERJAYA DAN SUKSES... TAPI NAJIB ABDUL RAZAK MASIH PERDANA MENTERI MALAYSIA... KAHKAHKAH!!!



Dah macam-macam ulasan tentang kejayaan BERSIH 4.0 yang kita boleh baca daripada para penyokong Cina DAP. Dah kedengaran cakap besar kononnya, Melayu tidak diperlukan kerana Cina boleh keluar seramai 200,000 orang untuk berarak dan menunjukkan kekuatan mereka di lokasi yang menjadi tempat berdemonstrasi para penyokong Anwar Ibrahim sebelum ini.

Ditambah pula dengan kelesuan pihak berkuasa yang sekadar mampu memberitahu, BERSIH 4.0 adalah HARAM dan menyertai demonstrasi BERSIH 4.0 adalah melanggar undang-undang, membuatkan mereka terus besar kepala dan berasa sangat juah.

Terdapat laporan yang menyatakan pendemonstran BERSIH 4.0 ada yang keracunan makanan. Dan seperti biasa, apabila berlaku seperti itu, maka alasan yang diberikan amat menggelikan hati.

'Kotak minuman disuntik sejenis kimia'


Itulah alasan yang boleh diberikan walaupun minuman atau makanan yang diberikan kepada para peserta demonstrasi adalah daripada kalangan mereka, dikawal ketat oleh puak mereka dan diedarkan oleh mereka sendiri.

Tanpa menafikan, BERSIH 4.0 sebenarnya amat berjaya dengan menghimpunkan jumlah Cina terbesar yang pernah berlaku dalam sejarah Malaysia setelah kedatangan mereka beramai-ramai dengan menaiki tongkang dan kongsi pada awal kurun ke-20 untuk bekerja di ladang gambir, ladang lada hitam, ladang getah mahupun lombong bijih timah.


Mereka kini sudah boleh bercakap besar. Mereka telah membuktikan, PAS tidak lagi diperlukan. Malah Melayu dan Bumiputera juga tidak diperlukan sama sekali untuk menguasai negara ini.

Namun di sebalik kejayaan yang didendangkan, suatu hakikat yang langsung tidak boleh dinafikan ialah, NAJIB ABDUL RAZAK masih lagi Perdana Menteri Malaysia. Untuk menurunkan Najib daripada jawatan Perdana Menteri, hanya boleh dilakukan dengan undi tidak percaya di Parlimen. Satu cara lagi adalah dengan memastikan Najib tidak lagi menjadi Presiden UMNO yang mana ia tidak mungkin boleh berlaku dalam tempoh terdekat.

Mahathir yang dikatakan bijaksana itu pun sekadar mampu menyeru agar para pserta BERSIH 4.0 mendesak ahli-ahli Parlimen mereka membuat undi tidak percaya kepada Najib dan tidak lebih daripada itu.

Dua hari berdemonstrasi, berjaya menawan Dataran Merdeka dan menyesakkan seluruh jalanraya di Bandaraya Kuala Lumpur... hasilnya tetap NAJIB ABDUL RAZAK menjadi Perdana Menteri Malaysia....

Jadi, di mana kejayaan yang diperkatakan dan dilaung-laungkan? Kat mana kemegahan yang diseronokkan?


8 comments:

Anonymous said...

Semalam kl dipenuhi najis2 kuning dari kalangan cina2 dap laknat tapi hari ini sambutan kemerdekaan diwarnai dan dipenuhi oleh pejuang2 melayu yang berjiwa patrotik dan sebahagian dari bangsa2 lain..PM tak perlu layan tuntutan najis2 kuning kerana bangsa2 yang jijik ini sebelum dan selepas ini akan tetap bersama keturunan hina mereka..

Anonymous said...

Kejayaan bersih haram jadah ini ialah membuktikan ke serata dunia, Perdana Menteri Malaysia seorang yang tak bermaruah, tak tahu malu, sanggup salah guna kuasa untuk kepentingan diri sendiri dan krooni. Terus memimpin dengan cara kuku besi dan menekan setiap yang menentang serta bermimpi masih dapat sokongan ramai rakyat jelata. Berani kerana benar, takut kerana salah, diam membisu kerana jiwa punah dek hasutan nafsu..

Anonymous said...

The Malays are the kingmaker, without their support, the chinese would achived nothing significant on the street, in the parliament or PRU.

Anonymous said...

Sebenarnya kejayaan mereka ialah mengekalkan NAJIB di samping memburukkan PENTADBIRAN NAJIB untuk pilhanraya akan datang dengan mencipta persepsi. Kalau baca The STAR sorat khabar CINA mereka mengambarkan seolah-olah ianya satu pesta yang meriangkan (SIAP ada orang pakai baju SPIDERMAN kuning). Semua orang tersenyum dan riang ria.. Tambah lagi sang EDITOR STAR di editorialnya (AHAD) menulis himpuanan bersih seolah-olah masa ambang merdeka 1957 dahulu- seolah-olah ianya KUDUS.

Kalau Najib jatuh pada hari Sabtu/Ahad MAKNANYA mereka gagal sebab GOVERNMENT masih lagi di TANGAN MELAYU. Jika Najib kekal GOVERNMENT pada pilihanraya akan datang mempunyai peluang besar untuk berubah

Maka mereka sebenarnya berjaya.

Unknown said...

Buah pelam pun nak di gugurkan pun kena dua tiga kali jolok dgn galah.

Usaha tangga kejayaan.
Kah kah kahhhhhh.

Anonymous said...

Jubur ko la

Anonymous said...

jgn sibok jolok pelam ko kena langgar lori kakakah! hihihi

Anonymous said...

Tapi PM kita tak meliwat...kan...kan...kan..

 
Blogger Templates