Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, August 7, 2015

ISMAIL SABRI SOKONG SHAHRIL, DERMA ATAU SUMBANGAN UNTUK UMNO TIDAK PERLU DIBINCANGKAN DALAM MESYUARAT MT!!!



Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengakui sudah menjadi kebiasaan Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO tidak dimaklumkan dari manakah dan siapakah yang memberi derma untuk Pilihan Raya Umum (PRU).

Malah, beliau yang juga Ahli MT berkata, isu dana pilihan raya juga tidak pernah dipersoalkan oleh ahli UMNO termasuk Pengerusi PRU di setiap negeri.

“Pengerusi PRU negeri juga tidak pernah maklumkan berapa jumlah wang negeri yang mereka dapat.

“Kita tidak pernah dimaklumkan berapakah sumbangan yang kita dapat setiap negeri. Apa yang kita tahu, parti masih mampu bergerak,” katanya dalam sidang media di Pejabat Risda, Jalan Ampang pada Jumaat.

Kenyataan Ismail Sabri itu sekaligus menyokong kenyataan Tan Sri Shahrir Samad sebelum ini yang dilaporkan berkata, MT UMNO tidak pernah bertanya mengenai derma sebanyak RM2.6 bilion kepada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah itu berkata, isu MT dan ahli UMNO tidak memaklumkan wang dana yang diterima parti bukan perkara baharu kerana telah berlaku sejak zaman pemerintah Tun Dr Mahathir Mohamad.

Shahril sebelum ini dilaporkan berkata, ahli UMNO tidak pernah diberi taklimat mengenai sebarang sumbangan politik kepada akaun pemegang amanah Presiden atau Bendahari parti.

“Selama saya duduk dalam MT Umno dan Jawatankuasa Perhubungan Umno Negeri Johor, soal derma tidak pernah dibangkit atau didedahkan kepada ahli MT dan perhubungan negeri,” kata Shahril seperti dilaporkan blog UMNO, MYKMU.net. (SUMBER)


8 comments:

Anonymous said...

Ismail, ini 2.6 billionlah. Tahu tak billion ni banyak mana?

Anonymous said...

kenapa tak boleh bincang? Takut terlondeh semua..

Unknown said...

Oooooo......macam tu cara MT kerja.
Tak usah tanya atau ambil tahu.
Sekarang...rakyat ramai dah tahu.
Apa keputusan PRU nanti...kita dah boleh tahu.

Anonymous said...

Pembangkang perlu setuju dahulu agar menerima dan mengistihar derma dan dana parti mereka sebelum meletak syarat kepada UMNO untuk membentangkan sumber derma yang diterima.

Putar belit Pembangkan ini sebenarnya nak tutup penderma mereka selama ini datang dari sumber-sumber yang diragui.

Mungkin dengan bercambahnya rumah-rumah urut, kemasukan pelancung-pelancung China Doll semakin meningkat, rumah-rumah berharga jutaan ringgit di P.Pinang, tempat-tempat memproses dadah, judi berleluasa ini semua adalah sesuatu yang menjadi persoalan besar.

Tidak nampak pun sebarang langkah pihak Pembangkang lebih-lebih lagi DAP berusaha untuk membenteras gejala-gejala ini.

Perkara ini makin hari makin ketara. RBA mereka telah melancarkan propaganda perang saraf ala zaman bintang tiga untuk memperbodohkan dan dalam masa yang sama membangkitkan kemarahan rakyat kepada Pemerintahn Melayu.

Anonymous said...

Semua kabinet dapor yg di perbuat dari kayu

Anonymous said...

So what? Sebagai Presiden UMNO nak dapat sumbangan untuk parti.. yang ko sibuk pasal apa?..Tak habis menyalak RBA DAPigs.. tukar topik je .. memang siapa pun PM akan dicaci habis-habisan oleh RBA DAPigs ni.. admin cantas jer mana-mana komen yang tukar topik ni semua

Anonymous said...

Bodo bangang la kau ni... Duit bapak kau ke...????

Anonymous said...

Akhirnya para menteri mengakui bahawa memakan tahi adalah amalan turun temurun orang2 umno... sejak zaman TDM (itu yang geliga tu!)...
Kabinet PM Malaysia kita ni akan dimasukkan ke zoo pada tahun 2018 sebaik2 sahaja selepas PRU14...

 
Blogger Templates