Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, August 13, 2015

JOHAN JAAFAR AKHIRNYA LETAK JAWATAN SEBAGAI PENGERUSI MEDIA PRIMA SEKALIGUS BAKAL MENCETUSKAN SERANGAN BARU KEPADA PENTADBIRAN NAJIB!!!!!



Agak mengejutkan apabila Johan Jaafar, bekas orang kuat DBP dan merupakan salah seorang daripada rakan rapat Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu, meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Media Prima Berhad petang tadi.

Ini adalah kerana tarikh akhirnya kontraknya akan tamat sebagai Pengerusi MPB adalah pada 31 Ogos 2015, lebih kurang 17 hari lagi dari hari ini.

Johan Jaafar merupakan orang yang paling lama berkhidmat sebagai Pengerusi MPB iaitu selama 6 tahun, 4 bulan dan 2 hari sebagaimana yang dinyatakan dalam kenyataan rasminya.

Menurut Johan, perletakan jawatannya itu tidak kena-mengena dengan sebarang tekanan atau paksaan. Sebaliknya sebagai Pengerusi Panel Pencegahan dan Konsultansi Rasuah (PPPR), salah sebuah badan yang kononya bebas yang memantau SPRM, dia akan lebih vokal memperjelaskan pendirian Panel itu dalam beberapa isu, terutama sekali 'campurtangan' ke atas SPRM dan para pegawai serta situasi yang menyebabkan pertukaran dua pegawai kanan SPRM ke Jabatan Perdana Menteri.

Terlalu banyak isu membabitkan Johan Jaafar dan TV3 selama berada di bawah kepengerusian Johan Jaafar. Banyak juga persepsi dibuat, Johan Jaafar menjadikan TV3 sebagai salah satu instrumen yang paling berjaya mewujudkan gelombang kemarahan rakyat kepada kepimpinan hari ini terutama serangan-serangan yang akhirnya meratah punggung sendiri.

Perletakan jawatannya sebelum tarikh akhir ini dan pengumuman yang dibuat, pasti akan mengundang pelbagai persepsi dan teori yang akhirnya, mempersalahkan Kerajaan dan Najib Abdul Razak.

Dengan 'KEBIJAKSANAAN' para theorist FACEBOOK dan MEDIA SOSIAL, sudah tentulah cerita ini akan berkembang dengan amat baik, bahkan akan melindungi perkara sebenarnya!!!


Perhatikan pula bagaimana portal-portal pro-Pakatan menyajikan berita tersebut dengan TAJUK BERITA yang sama sekali memberikan persepsi yang berlainan daripada perkara sebenar terutama bagi mereka yang mudah memberikan impresi berdasarkan pembacaan tajuk!!!

Kita tunggu sajalah, ya...


5 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...

hahaha..bagus tv3 bawah johan jaafar serang Tun M macam2!! patut najib pujuk balik ye tak??

Anonymous said...

kita tgklah ...semoga penggantinya dapat memulih kembali tv3 sebagai wadah umno dan dapat memberi penerangan isu-isu membabitkan kerajaan dgn lebih baik dan berkesan.

Anonymous said...

Bye bye penjilat jubok anuar!!!

Anonymous said...

20 puluh tahun mesia huru hara hanya disebabkan satu lubang jubo...pikir2kan la....kikiki....puiiiii

Anonymous said...

Bukan satu lubang jubor... Tapi kaki kemaruk nk cari lubang jubor, udah la kemaruk dhn karung kunyit tu, perasan diri macam PM malaysia lagi

 
Blogger Templates