Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, August 19, 2015

KEPALA HOTAK KAU LER, NURUL IZZAH... CAKAP TAK PANDANG BULU SENDIRI!!!



Secara tiba-tiba Nurul Izzah mungkin beranggapan dia adalah wali suci. Seolah-olah selama ini kerjanya adalah berzikir dan menggentel biji tasbih sambil mendoakan keselamatan Malaysia dan rakyat negara ini!

Kenyataannya konon RM11 bilion pelaburan asing telah dikeluarkan dari negara ini kerana masalah kepimpinan negara, tidak ubah seperti cubaan menghalalkan perbuatan sodom dan menyodom sebagai KEBEBASAN INDIVIDU.

'POLITIK MELANCAP' seperti ini sudah menjadi trend dan trademark para pemimpin parti politik. Mereka begitu mudah menyalahkan orang lain dan apabila tiada lagi orang lain yang boleh dipersalahkan, mereka akan menyalahkan Tuhan pula.

Kata Nurul Izzah, pelabur-pelabur asing lari keluar dari negara ini dengan membawa keluar modal mereka kerana kurang yakin dengan kepimpinan negara. (BACA DI SINI)


Budak @ janda bangang ni tahu baca data atau tidak? Budak @ janda bebal ni masih khayal dengan keseronokan lancapan atau apa?

Setakat mendakwa RM11 bilion telah dibawa keluar oleh pelabur asing kerana ketidakstabilan kepimpinan negara, sesiapa pun boleh buat. Tak perlu masuk universiti. Tak perlu ada BINTI ANWAR IBRAHIM dan tak perlu menjadi Naib Presiden PKR pun. Dakwaan atau tohmahan sajalah.

Kerana kepimpinan negara tidak menggunakan sistem kuku besi untuk menghalang ahli-ahli politik tamak dan mudah memburuk-burukkan negara ketika di seberang laut seperti Nurul Izzah sendiri, barangkali itulah yang dimaksudkan sebagai kelemahan kerajaan?

Atau kerana kepimpinan negara memberikan ruang yang terlalu besar, terlalu bebas, dan terlalu terbuka kepada golongan seperti Nurul Izzah untuk melakukan hasutan dan pembodohan minda menerusi sesi MELANCAP dan memperjuangkan sesuatu yang bertentangan dengan norma-norma kehidupan normal manusia?


Secara logiknya, pelabur asing yang datang melabur, bukan sahaja memerhatikan kestabilan politik serta bekalan buruh dan raw material, tetapi juga jaminan keuntungan yang bakal mereka perolehi.

Kerajaan Malaysia adalah kerajaan pusat. Manakala pelaburan pula dibuat di negeri-negeri yang dikuasai dan dikawal oleh Kerajaan Negeri.

Sudah menjadi rahsia umum bahawa Kerajaan Barisan Nasional semenjak merdeka terlalu banyak memberikan kemudahan asas kepada Selangor dan Pulau Pinang. Meletakkan kebanyakan projek pelaburan di kedua-dua negeri ini sehingga menjadikan kedua-dua negeri ini cukup kaya dan diidam-idamkan oleh DAP.

Namun apabila DAP menguasai Pulau Pinang dan Selangor, ternyata, pelaburan asing di negeri-negeri tersebut merudum sangat teruk. Salah Kerajaan Pusat atau Kerajaan Negeri yang gagal memberikan jaminan kepada pelabur-pelabur asing yang menjadikan Melaka, Johor, Pahang, Terengganu, Kedah, Sabah dan Sarawak sebagai destinasi pelaburan utama mereka di negara ini?

Mengapa Sabah dan Sarawak menduduki carta teratas pelaburan asing dengan mencatatkan jumlah perolehan pelaburan jauh lebih besar berbanding negeri-negeri lain, terutama sekali Selangor dan Pulau Pinang yang menyaksikan kemerosotan ketara? Adakah DAP dan PKR yang terbukti menjadi punca para pelabur melarikan diri dan keluar dengan pelaburan mereka dari kedua-dua negeri itu?

Asal jer ada kaitan dengan Anwar Ibrahim, mesti BODOH, kan?


6 comments:

Anonymous said...

Baka bodo lulusan UM klas 3 genral drgree jurusan sejatah sosial jer....bukan doctor...lawyer..engineer atau accounts. ..era 70 ...gred 3 lulusan MCE pun bole masuk u jurusan law...account...nnpk ssgt bangang anwar aljubo. ..ada ati nk ckp ekonomi....dapat jawatan mentri kewangan trngok srndiri apa dah jadi fng ekonomi malaysia...goreng dan tipu jer lebih.....puiii

Anonymous said...

Najib itu 1st class ke?

PAKMALAU said...

Yang kata ni lebih teruk lagi mengaji takat darjah 6. Patutlah layak jadi pencacai umno. 2.6 Billions masuk dalam akaun PM pun boleh dikatakan derma. Apa punya bangang.

acdc said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إشاءالله
aku akan tetap menyokong Najib dan UMNO.walaupun dicaci dihina difitnah ditohmah
dia berani berdiri teguh mempertahankn dirinya.
Dulu aku pernah juga menyokong Pemimpin yang mengatakn dirinya difitnah. sanggup turun padang sanggup dihujani dengan air gatal sanggup berpanas demi untuk mempertahanknnya, Tapi bila mahkamah minta dia menunjukkn bukti yang ada pada dirinya untuk melepaskn dirinya dari tuduhan fitnah tak berani tapi dok salahkn org lain. Biarlh apa org nk kata pada Najib dan UMNO aku akan tetap menyokong mereka dan aku tidak akan menyokong kafir laknatullah sampai bila bila.
AKU MEMANG RACIS

Anonymous said...

2.6B OK lagi jika 30B. ..MB 2 ringgit apa cerita..

Anonymous said...

Sama laa bang....lepas aku tgk kerajaan boneka DAP kt Perak ritu baru aku tersedar betapa bahayanya mengundi PR...walau apa pun tohmahan yg dilemparkan aku akan tetap mengundi BN selamanya

 
Blogger Templates