Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, August 27, 2015

LIM KIT SIANG TAK PUAS HATI TENTERA AKAN CAMPURTANGAN ANGKARA DEMONSTRASI BERSIH 4.0!!!



Lim Kit Siang menyatakan rasa terkejutnya apabila Panglima Angkatan Tentera, Zulkifli Mohd Zin membayangkan kemungknan campurtangan tentera dalam demonstrasi/rusuhan BERSIH 4.0 pada hujung minggu ini di Kual Lumpur, Kota Kinabalu dan Kuching seandainya Putrajaya mengisytiharkan darurat.

Kata Lim Kit Siang, kenyataan Panglima Angkatan Tentera itu adalah 'SESUATU YANG AMAT MENGEJUTKAN DAN TIDAK BERTANGGUNGJAWAB'. (BACA DI SINI)

Semalam, DAP di Batu Pahat telah meraikan 'kemenangan' mereka dengan 99% daripada jumlah kehadiran BERSIH 4.0 adalah terdiri daripada orang Cina.


1945, Batu Pahat mencatatkan sejarah apabila orang Melayu yang dipimpin oleh Mohd Salleh Karim atau lebih dikenali sebagai Kiai Salleh melakukan serangan balas ke atas gerombolan komunis dan para penyokong serta keluarga mereka yang telah menawan Daerah Batu Pahat dan Muar selepas Jepun menyerah kalah dengan hanya menggunakan senjata tradisional seperti parang panjang, pedang dan keris.

Semalam juga di Klang, perkara yang sama juga berlaku. Kempen agar orang Cina keluar berdemonstrasi kelihatan sangat kuat terutama selepas PAS menyatakan, mereka tidak akan terlibat dalam demonstrasi tersebut sebaliknya hanya menghantar wakil untuk memerhatikan demonstrasi yang dijalankan. Jabatan Unit Amal PAS yang sebelum ini bertindak sebagai gembala macai juga, tidak dikerah walaupun GHB dengan Unit Arif dikatakan akan mengambilalih.


DAP merupakan antara pihak yang paling aktif menggerakkan kekuatan Cina di seluruh Malaysia untuk demonstrasi besar-besaran itu. Bagaimanapun, ramai yang melihat tindakan DAP itu sama seperti tindakan PKM yang mengadakan perarakan tunjuk kuat bersama senjata mereka, kononnya mereka telah berjaya menghalau tentera Jepun dari negara ini pada penghujung Perang Dunia Kedua tanpa sedikit pun bercakap tentang pengguguran dua biji bom atom di Nagasaki dan Hiroshima yang mendorong kepada penyerahan kalah Jepun kepada Tentera Berikat.

Lim Kit Siang mempersoalkan pembabitan tentera dalam keselamatan negara. Lim Kit Siang menuduh tentera mahu mengambilalih peranan polis yang sepatutnya mengendalikan demonstrasi BERSIH 4.0.



Barangkali Lim Kit Siang masih lagi ingat tentang Tragedi Berdarah 13 Mei 1969 apabila tentera campurtangan dan mengambilalih tugas polis mengendalikan keselamatan negara ini selepas kumpulan ultra kiasu yang menentang Perlembagaan, terutama menerusi kempen dan rapat umum selama 21 hari sebelum 10 Mei 1969, di mana Lim Kit Siang adalah salah seorang penghasut agresif, telah mencetuskan rusuhan berdarah selepas mengadakan perarakan kemenangan menawan kerusi-kerusi Parlimen Bandaran dan menghalau serta menghina orang Melayu.

Pastinya Lim Kit Siang yang sangat berdosa kepada rakyat Malaysia, masih terigau-igaukan tragedi tersebut terutama apabila dia segera melarikan diri ke Melaka, Johor Bahru, Kuching dan akhirnya ditahan di Lapangan Terbang Kota Kinabalu.



Selepas cubaan menggambarkan BERSIH 4.0 tidak partisan dan tidak dicampuri atau dipengaruhi unsur-unsur politik kepartian, sedangkan hakikatnya DAP berada di belakang BERSIH, selain cubaan menggambarkan demonstrasi BERSIH 4.0 adalah SARANG PELACURAN yang membekalkan gadis-gadis Cina jelita yang gebu bagi menarik dan merangsangkan nafsu Melayu untuk turut serta, kini Lim Kit Siang cuba menggambarkan pula Angkatan Tentera Malaysia sebagai LAPAR KUASA dan mahu menghancurkan negara ini dengan mengambilalih tugas polis dan melumpuhkan kuasa politik Parlimen.

Kenyataan yang dibuat oleh Lim Kit Siang itu sebenarnya jelas mengandungi hasutan yang sangat merbahaya. Dia pernah terlepas daripada dosa besarnya pada 13 Mei 1969, dan nampaknya pada penghujung hayatnya, Lim Kit Siang masih mahu meneruskan rancangannya yang tergendala kerana campurtangan tentera pada penghujung tragedi berdarah Mei 1969.


14 comments:

Anonymous said...

Kalau terbukti..tunggu apa lagi..hapuskan virus

Anonymous said...

yang lapar kuasa adalah puak yang sanggup terima syarat dari penjajah british sekarang baru sedar akan akibat nya
patutnya lepas halau kominis halau pulak penjajah
jangan lupa sejarah lapar kuasa
patutnya dalam siasah pihak keselamatan dikecualikan dari mengundi

Anonymous said...

Salam budiman sekalian

Kami bukn selempang merah....bukan juga baju merah jauh sekali baju kuning. Mewakili ahli2 jurus acheh KOMANDO ATM, kami akn turun menyelinap ke setiap kawasan memerhati perilaku pengkhianat2 keturunan komunis. Kami ramai sekali. Jgn khuatir wahai melayu. Kami nmpk biasa tpi JIKA KEADAAN TIDAK MENGIZINKAN kami akn bertindak. Jgn disangka MELAYU LEMAH. Biar pahaman komunis kenal ILMU KEPAHLAWANAN MELAYU belum pupus. Silap langkah 13 mei akan berulang peristiwa. Pendemo liar pencetus huru hara akan terima padah senasib dgn CINA yg berhaluan pahaman komunis alaf baru. Wahai melayu berfikir sebelum turun berdemo. Kalau mati, mati katak..mati yg sia2 berkorban di jln yg tidak di tuntut agama.

Berjuang demi agama islam, bangsa melayu dan negara MALAYSIA.

Sekian. Wassalam

Pendiri Tetap
JURUS ACHEH
(Unit Elit 10 Briged Para - ATM)

Anonymous said...

tak pe, kejap lg mampus lah cina sekor ni

Anonymous said...

Apa ..?? 'SESUATU YANG AMAT MENGEJUTKAN DAN TIDAK BERTANGGUNGJAWAB'. kata kit sial? BODOH PUNYA OLANG... SEBAB ADA RASA TANGGUNGJAWABLAH TENTERA MENGAMBILALIH... APA KIT SIAL DAH TAKUT..??? DEMI ALLAH DAN RASUL, DI PAGI PENGHULU SEGALA HARI, JIKA ADA MELAYU BANGSAT YANG BERSETONGKOL DENGAN CINA UTK MENJAHANAMKAN AGAMA ALLAH DI MUKA BUMI MALAYSIA... ORANG ITU HARUS DI SINGKIRKAN...

Anonymous said...

LKS tahu kalau tentera ambil alih tugas ketenteraman awam... tiada maaf bagi mu... mesti dia teringat masa tentera bertindak pada 13 Mei 1969... biar istihar darurat.... ulat dah naik ke mata dah situasi sekarang...

Anonymous said...

Buat demo bersih 4 bertanggungjawab ke , kalau taknak tentera campurtangan jangan buat bersih 4 ,ada paham lks

Anonymous said...

Semoga LKS cepat mampus!!!!!Aamiin.....

Anonymous said...

Pemimpin2 umno yg cuba jd pembela cina dan keling dilupa jangan...masukan dlm senarai ye...tqvm

Anonymous said...

Teruskan.sy dh tua akan terus menyokong.kalau boleh kasi kidnap seko ni.kasi karen kepalanya

Anonymous said...

Dah tahu pendatang China itu pengkhianat yang ambik dia org semua sekali jadi warga negara tu buat apa.
Bodoh punya melayu...

Unknown said...

Kau ni aku kata bodoh kau marah tapi memang bodoh.

Anonymous said...

bangsa pendatang haram cina komunis ni rasa nk kena genosida kot

Asyraf blogger said...

Kau susah ke sampai anak bini xmakan.kau susah ke sampai negara xaman..kau susah ke..

 
Blogger Templates