Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, August 13, 2015

PERHATIKAN BAGAIMANA PEGUAM-PEGUAM PAKATAN BERSIAP SEDIA BANTU 'PENJENAYAH-PENJENAYAH KECIL' MEREKA!!!



Semalam, dua orang pekerja BERSIH 2.0 yang sedang menggantung poster di bulatan di Petaling Jaya telah ditahan oleh polis tetapi kemudian dibebaskan dua jam kemudian.

Mohd Faddhli Abdul Jaid dan Adrian Lim Chee En telah dibebaskan pada jam 12:45 pagi.

Menariknya, walaupun kedua-dua orang berkenaan jelas menggantung banner yang tidak dilesenkan oleh Majlis Bandaraya Petaling Jaya, melakukan kesalahan, namun kepantasan Maria Chin Abdullah yang merupakan Pengerusi BERSIH 2.0, Ambiga Sreevenasan yang bertindak sebagai peguam dan Michelle Yesudas ke Ibu Pejabat Polis Daerah di mana kedua-dua pekerja BERSIH 2.0 itu ditahan semalam, PERLU DIKAGUMI DAN DIPUJI.

Mereka tidak memberi peluang kepada polis untuk menyoalsiasat. Mereka bersegera melakukan tekanan agar polis membebaskan kedua-dua pesalah tersebut dengan alasan, polis telah 'tersalah faham'.

Kononnya terdapat 'salah faham berhubung penangkapan tersebut ketika kedua-duanya sedang menggantung banner yang mempromosikan pelancaran rasmi Demonstrasi BERSIH yang akan diadakan esok di Pusat Sivik Petaling Jaya.

Demonstrasi BERSIH di Pusat Sivik Petaling Jaya esok jauh lebih kecil berbanding demonstrasi BERSIH 4.0 yang bakal diadakan di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur dan dijangka berlangsung selama dua hari dengan perancangan, para penunjuk perasaan akan berkhemah di lokasi iaitu Dataran Merdeka.

Demonstrasi tersebut diadakan untuk menekan kerajaan dan memaksa perletakan jawatan Najib Abdul Razak selaku Perdana Menteri Malaysia dengan alasan mereformasikan proses pilihanraya di Malaysia.

Kata Ambiga, kedua-dua pesalah tersebut telah bergerak ke belakang kereta mereka dan polis menyangkakan mereka cuba melarikan diri. Itulah sebabnya mereka ditangkap.

Disebabkan kedua-dua pesalah tersebut dibebaskan oleh polis, Ambiga, Michelle Yesudas dan Marina memuji polis.

Nampak tak permainan mereka?

Bayangkanlah apa yang berlaku apabila puluhan ribu seperti yang dirancang berdemonstrasi dan polis bertindak menahan mereka kerana melanggar Akta Perhimpunan Aman 2012 pada 29 dan 30 Ogos nanti!

Perhatikan dengan teliti bagaimana peguam-peguam seperti Ambiga dan Michelle bertindak tanpa sebarang protokol untuk membantu mereka yang menentang kerajaan.

5 comments:

Ted Manoff said...

Polis patut buat pekak badak je..sumbat lokap terus kata kunci lokap hilang..kedai kunci tutop dah malam

Anonymous said...

peguam Umno boleh ke macam tu?

Anonymous said...

Pariah2 dan cinapek2 pukimak boleh berambus!

Anonymous said...

Kaum mereka dah nak mula ambil Malaysia .dah dekat dah

paktam said...

Sekarang dah jadi TPM, dah tak da masa untuk PDRM.

 
Blogger Templates