Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, August 13, 2015

RARA OTHMAN DIPANGGIL POLIS DANG WANGI UNTUK BAGI KETERANGAN KERANA HINA SULTAN!!!



Syefura Othman atau lebih dikenali sebagai Rara Othman telah dipanggil oleh polis untuk disoal siasat bagi membantu siasatan berhubung kenyataan hasutan yang dibuat oleh Rara Othman ke atas Sultan Melayu.

Pasukan polis dilaporkan telah ke rumah Rara di Ampang lewat malam tadi tetapi Rara tiada di rumah memandangkan dia menghadiri majlis kutipan derma makan malam DAP di Petaling Jaya. Kedatangan polis ke rumah telah dimaklumkan oleh adik lelakinya.

Rara memberitahu Malay Mail Online bahawa dia telah diarahkan menerusi mesej teks untuk hadir ke Ibu Pejabat Polis Dang Wangi pada pukul 10:00 pagi esok untuk merakamkan keterangannya.


Menurut mesej tersebut, dia telah disiasat di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948.

Menurutnya, polis telah memaklumkan kepadanya bahawa terdapat banyak laporan polis terhadapnya tetapi laporan yang disiasat membabitkannya adalah mesejnya berkenaan penghinaan ke atas Sultan Melayu.

Polis memberikan jaminan tidak akan menahannya selain daripada merakamkan keterangannya sahaja.


6 comments:

Unknown said...

pandai la ko punya alasan nak cari simpati.....kalau di Thailand da lama ko ke dalam jail..............bodohhh...!!!

Anonymous said...

betina ni barua DAP...

Anonymous said...

bebas bersuara..bebas juga diambil tindakan..baru le betul bebas.

Anonymous said...

Melayu yg dah termakan Benda tu je yg percaya DAP parti suci,

acdc said...

Surah Aal-e-Imran, Verse 28:
لَّا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ إِلَّا أَن تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ

Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.


via iQuran

Anonymous said...

Pergi ke rumah nak jumpa RARA, RARA tak ade..hahaha

 
Blogger Templates