Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, September 18, 2015

ANINA SAADUDIN MAKIN MELALUT DAN GILA, DAH BUAT PERMOHONAN UNTUK BEKU ASET MILIK NAJIB TERMASUKLAH RUMAH PERIBADI!!!



Bekas ahli Wanita UMNO, Anina Saadudin memfailkan permohonan lanjutan kepada mahkamah supaya membekukan aset yang dimiliki oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tindakan lanjutan itu dibuat oleh Anina susulan samannya sebelum ini terhadap Najib berhubung wang derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri.

Permohonan itu difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menerusi tetuan Haniff Khatri pada Jumaat. Dalam permohonan itu, Anina selaku plaintif yang mewakili UMNO.

Dalam permohonan itu, Anina memohon antara lain supaya mahkamah membekukan penggunaan ataupun pelupusan ataupun menyusutan nilai sebarang aset Najib yang berada di dalam bidang kuasa mahkamah Malaysia setakat nilai sebanyak USD 650 juta sehingga saman pecah amanah yang difailkan sebelum ini dibicarakan.

Antara aset yang dinyatakan oleh Anina ialah kediaman Najib di alamat No 11 Jalan Langgak Duta, Off taman Duta, 50480 Kuala Lumpur.

“Saya juga di dalam permohonan yang sama memohon perintah untuk Najib membuat pendedahan bersumpah melalui affidavit untuk memperincikan kesemua aset Najib yang berada di dalam atau di luar mana-mana pihak lain yang memegang atas amanah Najib, untuk dilakukan dalam tempoh 10 hari tarikh perintah mahkamah,” katanya dalam kenyataan pada Jumaat.

Selain itu, Anina turut memohon mahkamah memberikan penghakiman kepada UMNO terhadap Najib berhubung salah satu daripada relief yang dinyatakan di dalam tindakan pecah amanah Najib yang melibatkan:

“Pembutiran akaun tentang penerimaan atau penggunaan semua wang yang telah atau bila-bila masa tersimpan dalam akaun nombor Ambank Private Banking 2112022009694 yang dimiliki oleh Najib”.

Anina menjelaskan, tindakan dia memfailkan kedua-dua permohonan itu berlandaskan prinsip undang-undang yang wujud di dalam tindakan sivil.

“Saya serahkan kepada budi bicara dan kebijaksanaan mahkamah untuk menilai dan membuat penghakiman yang perlu.

“Saya membawa tindakan pecah amanah Najib ini dan memfailkan kedua-dua permohonan untuk pembekuan aset Najib dan penghakiman untuk relief pendedahan butiran akaun Najin Razak itu, semata-mata untuk kepentingan UMNO yang saya sayangi,” katanya. (FMT)

NOTA:

Dah makin gila perempuan nih... 

Orang seperti ini patut 'diubati' dengan tindakan saman balas. Biar dia terkangkang dan biar dalang di belakangnya mendedahkan diri serta motif menggunakan perempuan samdol ini berbuat begitu.

Najib tidak boleh terus membiarkan orang seperti Anina dan dalangnya terus mencipta persepsi buruk tanpa dibalas kerana telah terbukti sebelum ini, tindakan menyenyapkan diri atau buat tidak kisah, akhirnya mewujudkan kepercayaan bahawa Najib telah melakukan pelbagai kesalahan dan penyelewengan. 

Ramai yang tahu, siapa di belakang Anina. Anina hanyalah si tolol yang seronok mendapat perhatian tanpa memikirkan natijah yang akan diterimanya, sedangkan dalangnya pula sudah pun mempunyai alasan untuk mengelak dan berdalih bila sudah terkantoi nanti. 


27 comments:

Anonymous said...

saman balik la najib..bg sundal ni kemukakan semua bukti yg dia tidak buat tuduhan kosong..

Anonymous said...

pokoknya Najib ada berani ke.. berani kerana benar..

Anonymous said...

"Najib tidak boleh terus membiarkan orang seperti Anina dan dalangnya terus mencipta persepsi buruk tanpa dibalas"

Aku stuju sangat bab ni...najib kena berani sebab dia tak bersalah....ini sema salah yahudi/dap/isis....saman je..kasi bangkrap...mcm dia nak saman wsj...tunggu selasa minggu yang ke berapa ntah sampai la ni tak saman lagi....pahlawan konon...pahlawan taik kucen...keh keh keh....

Anonymous said...

kenapa..panas punggung ke? kalau org lain rasuah..masuk poket sendiri derma..poooorah!!

Anonymous said...

Betina ini bukannya sayangkan UMNO tetapi nak telan UMNO.

Anonymous said...

Masalahnya najib selalu mcm tu...slow dlm tindakan..bila benda dah xterkawal br nak jawab..byk kes sudah mcm ni..itu sbb org bawahan pening kepala nak jwb ngan masyarakat...mmg dia selalu lembab dlm tindakan.ckp berdegar2 kata dgr rintihan rakyat tp yg dia buat..

Anonymous said...

Najib perlu ambil tindakan segera berhubung hal ini dan buat laoran polis. Jika dilengah2kan akan menjadi barah pula.

mansor said...

kunci utk berjaya dalam hutan UMNO....pandai ampu

Anonymous said...

insaflah admin siapa yang mengaku duit derma apakah kita masih menyokong orang yang akan membawa tersungkurnya umno

Anonymous said...

Anina tidak gila.

tapi barua barua umno yg BODOH. dERMA APA KEJADAH HOII..

Unknown said...

Ahaii
Senang2 je ko panggil dia tu sundal.
Kau ada bagi dia mas kawin ke.
Aku rasa kut dia saman kau RM3 k pun kau dah menggelupur nak bayar.

Kutuk2 gak bro, nak label org tgk2 sikit...ni bab hubungan dgn manusia, hubungan dgn Allah pun nak kena jawab nnt.

Tak salah nak sokong Najib, tapi berhemah bro.
Perkataan yg kau label kat perempuan ni dah jatuh hukum tau.
Menjatuhkan maruah/martabat seorang perempuan yg suci.
Sundal/ jalang ialah label utk perempuan yg jual diri, berzina dan berakhlak buruk.
Insaflah.

Anonymous said...

Ini udah jadi kes makhamah.
Jadi biar makhamah yang menentukan.
Kita tunggu dan lihat.
Tak yah maki hamun.

Anonymous said...

Wassalam. I don't this is precepsi. How would a low ranking Umno member takes the President to court? Please give her some space and let the ourt decides. U all are sentencing her before even the case is brought to the court. If the so call person is innocent of the charges let the court decides. Jangan jump the gun and start pointing finger at her accusing her of this and that.Eden setuju dio bawa case ke mahkamah since this scandal is now out of control.

Anonymous said...

Saya sokong Anina. Najib must go kerana dia sudah menjadi liabiliti kepada UMNO.

Anonymous said...

"Najib tidak boleh terus membiarkan orang seperti Anina dan dalangnya terus mencipta persepsi buruk tanpa dibalas..."

HAHAHAHA....guling2 gelak bila baca admin tulis mcm tu....najib pahlawan...pahlawan pondan...bapok...lembik...penakut...useless coward...chicken...

macam ni yg admin dok sokong sbg pemimpin...blah la najib...bg org lain yg lebih berani menerajui UMNO...

Anonymous said...

Dia tak akan berani, cakap nak saman...diam jer...yang dia boleh arahkan tangkap, buang, lucut, tukar, ....tapi Sapa pun tak ....IGP, AG tak sanggup nak buat arahan soal atau tahan najib...adil ka?!.

Anonymous said...

mungkin ko yg tersongkor kot? amno steady je. ribut tofan tu biasa la. lepas kena tsunami cina pun steady je. ko tak yah la jadi anjing nyalak nyalak bukit. kacau jiran sebelah rumah je.

Anonymous said...

Bagi semua yg tak tahu hal sebenar tak payah komen la. Allah maha mengetahui. Tak payah nak jadi hero nak bela org ni ke org tu. Tambah dosa diri sendiri je. Neraka tu bkn mcm bilik sauna. Kalau tanggapan awak betul pun awak dpt habuan ke? Kalau salah pulak tak malu pada diri sendiri dan malaikat yg mencatit amal ke nanti?

Anonymous said...

Kalau nothing to hide biarla pegi court and settle, apa takut. Ini proses pembersihan dalam parti supaya lebih kuat. ahli atau pemimpin sama sama ada tanggungjawab untuk pastikan parti is clean and jadi lebih kuat.

Anonymous said...

Saman je balik pmpn ni. belum ada dlm sejarah UMNO , ahli gila mcm pmpn ni. aku sokong penulis. tindakan senyap dah tak relevan skrg. sbb klu senyap , org anggap najib penakut & bersalah . yg paling kuat menyalakkan nanti , melayu2 upahan DAP babi & pentaksub mamak pm.

Anonymous said...

Najib tak payah saman balik ikan bilis ini.buang masa aja,Kalau saman balik pun kes akan makan masa 3/5 tahun,kes dah sejuk.Biar lah perempuan ini meroyan sendiri,silap dia pun sama kena tahan macam Khairuddin di atas kesalahan menggulingkan Kjaan.Macam Khairuddin,kata tak takut polis tangkap ini,tapi bila polis datang rumah kenapa nak lari pintu belakang.
Group mereka kepanasan sekarang sebab TSMY akui ada komplot nak gulingkan Najib/Kjaan kerana mereka ada jumpa TSMY dan TSMY kenal siapa mereka......kita tunggu ajalah kesudahannya nanti......takutx Najib masih jadi PM ,merekax ini akan merengkok di dalam penjara.

Anonymous said...

Kalau PM saman balas kat mahkamah nanti banyak pulak benda baru yang keluar. Elok la PM diam aje. Kita paham la kenapa PM selalu berdiam diri bila ada tuduhan kpd beliau.

Anonymous said...

Itulah Melayu tapi hati macam komunis atau lebih tepat lagi Melayu komunis.Mereka ni jadi batu api. .......mereka lebih rela tengok Pemimpin Melayu yang sayangkan rakyat danmengambil berat tentang kesusahan rakyat dari jatuh tersungkur.mereka sanggup salah seorang nya si Ainina ni yang kedua si Khairuddin.mereka ni marah sangat sebab lama kelamaan Allah tunjukkan satu persatu yang pm Najib ni memang ikhlas nak bantu rakyat bumiputera .sebab tu ada GST.tapi kroni TUN tak suka ...sebab mereka tak boleh nak tipu akaun pada kastam.Sebab tu macam mana pun Tun mesti jatuhkan Pm .lagi satu kroni TUN dah tak ada banyak projek sebab semua dah diberi kepada 1 MDB.sebab tu meroyan lagilah......wahai bangsa Melayu walau perhimpunan Baju Merah dah berjaya tapi jangan lupa setiap waktu solat kita berdoa agar Allah pelihara pemimpin yang jujur sentiasa mendapat hidayah dan pertolongan Allah amin.

Anonymous said...

Untuk seseorang yg teramat emotional , adakah semua kata2nya rasional ?
Untuk peserta2 yg kurang faham dgn issue global dan nasional jgn lah marah sgt dgn Najib.
Kamu org ingat org2 yg sibuk mau menjatuhkan Najib tu akan dpt mengurus hal ehwal negara dgn baik. Semua tu hanya mau menghambakan rakyat saja bukannya memakmurkan negara.
Fikir baik2 bukannya mengikut kata dlm internet saja.

Anonymous said...

Sahabat,Orangx yang banyak melalak dalam blog ini untuk jatuhkan Najib langsong tidak ada kaitan dan bolih tumbangkan Najib sebab mereka ini bukan pun ahli UMNO.Kebanyakkan mereka adalah terdiri dari Melayu Urbanites ,teknokrat yang majoriti nya anti establishment.Mereka ini bersifat terlalu materialistk dan ini membuat cost of living mereka tinggi.Mereka tidak amalkan sikap Buy what you Need tapi mereka buy what they want.Semua tindakan dan apa jua inisiatif Kjaan tak betul,hendak memberi cadangan jauh sekali.
Kita tak perlu risau sangat akan sikap mereka ini di dalam media internet ini.
Contoh di Spore,media internet membayangkan PAP akan kalah terok,tapi apa terjadi sebaliknya
Silent majoriti telah memainkan peranan mereka di Spore
Di Msia...Himpunan Baju Merah telah membuktikan bangsa Melayu kita masih percaya kepada Kjaan yang memerintah sekarang.
Nasihat saya pada orang macam Khairuddin dan Ainina ini,bersabarlah...tunggu lah GE 14,Kumpulkan ahli akar umbi UMNO supaya beri undi pada Oppo .

Anonymous said...

Sokong,ampu,tiup,kipas dan entah apa perkataan lg nk di guna utk hamba yg tak sedar sokong membawa rebah. Negara semakin lupppp jadinya sehari demi hari.
Syabas kamu Anina.Hamba pengampu juga teruskanlah. Itu hak kamu. Mari kita sama2 beristiqarah mencari petunjuk yg benar. Hanya dari Allah S W T.

Anonymous said...

Jangan tuduh dan fitnah orang yang sokong UMNO dan Kerajaan ni tukang kipas ,ampu atau apa pun .kami di beri Allah akal kami melihat setiap apa yang berlaku dengan mata hati disamping kepada Allah jua tempat kami mengadu.Apa ingat majoriti orang yang selama ni senyap tukang kipas ,tukang ampu.....sudahlah. .....kalau hati dah busuk....semua perkara dia dah tak nampak kebaikan lebih baik jadi binatang dari jadi hamba kafir pemakan Babi.nilah salah seorang komunis Melayu......semua orang dia ingat kebulur nak duit dari Najib.Rezeki Allah yang beri.Kalau pemimpin tu baik dan ikhlas kita sokong tapi kalau Peliwat dan penipu macm Azmin ke.izzah si kaki fitnah kita tolak.Mudahkan....kami bukan jahil dan tidak bodoh macam sesetengah orang yang memang dah buta hati.

 
Blogger Templates