Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, September 2, 2015

BACKFIRED SEBAB PIJAK GAMBAR, ANJING-ANJING DAP MULA SPIN DAN SALAHKAN UMNO!!!



Macam biasa, apabila mereka mahu mewujudkan publisiti, menarik perhatian atau paling hebat, cuba mengalihkan kesalahan selepas terkantoi, puak DAP dan rakan sekongkolnya akan cepat-cepat menuduh dan menuding jari kepada UMNO.

Insiden memijak gambar Presiden PAS dan Presiden UMNO ketika demonstrasi BERSIH 4.0 setelah DAP sendiri memainkan isu UNITY GOVERNMENT dan PAS sudah pun bersama-sama UMNO, dalam usaha untuk menjadikan GHB lebih menyerlah, telah menimbulkan kemarahan PAS dan UMNO.

PAS bagaimanapun, mendahului UMNO apabila membuat laporan polis kerana penyokong-penyokong DAP menghina Presiden PAS yang enggan mengerahkan ahli-ahli partinya menyertai demonstrasi BERSIH 4.0 anjuran DAP yang menggunakan BERSIH sebagai platform.

Semalam, Teresa Kok memberi amarn kepada Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri agar akur dengan kehendak 'rakyat' yang membuat tunjuk perasaan selama dua hari. Teresa Kok cuba mengalihkan tumpuan apabila DAP terbidas apabila demonstrasi terbesar membabitkan kaum Cina-DAP itu telah membuktikan bahawa Cina secara keseluruhannya tidak akan menyokong Kerajaan walau apa pun yang telah dilakukan oleh Kerajaan untuk mereka.

Sekaligus memberikan isyarat bahawa cita-cita DAP untuk menguasai lebih banyak kerusi terutama yang membabitkan kerusi-kerusi campuran atau bermajoritikan Melayu, agak sukar walaupun DAP sudah pun menyiapkan calon-calon Melayu muda dari Sekolah Demokrasi yang mereka cipta sebelum ini.

Perangai menyalahkan UMNO atau menuduh UMNO yang berbuat itu ini demi menutup kejalangan mereka, sudah lama diamalkan oleh DAP.

Begitu juga dalam kes membabitkan gambar pemimpin UMNO dan PAS yang dipijak oleh para penyokong DAP, UMNO juga yang dipersalahkan.

Cuma kali ini yang bercakap dan membuat tuduhan adalah Tamrin Ghafar, orang kecewa yang melompat sana sini untuk mendapatkan perhatian setelah ketika berada di dalam UMNO dahulu, menyebat sana sini dan kemudian kehilangan segala kesenangan selepas arwah bapanya meninggal dunia tanpa jawatan dalam kerajaan dan parti.

Tamrin masuk PAS kerana Husam Musa. Husam Musa pula sedang haru-biru di sana sini.

Jadi, apa nak hairan kalau orang seperti Tamrin cuba ambil hati dan perhatian serta kasih sayang daripada DAP dengan membuat tuduhan sebegitu sambil mendabik dada kononnya dia hebat semasa berada dalam Pemuda UMNO dahulu.

Yang sahnya, sepanjang sejarah Pemuda UMNO, Tamrin Ghafar hanya tercatat sebagai Pengerusi MARA yang entah apa-apa tanpa sebarang kejayaan membanggakan baik sebagai ahli UMNO, wakil rakyat UMNO mahupun Pengerusi UMNO.

Tak payahlah nak mendabik dada kononnya dia buat itu ini dalam Pemuda UMNO dahulu. Rasa-rasanya Pemuda UMNO zamannya dahulu, cukup kenal temberang besarnya.

Kalau dibandingkan Tamrin Ghafar dengan Jamal Yunos, Ketua Bahagian Sungai Besar yang sedang gila glamour itu, walaupun Jamal dan budak-budaknya hempuk kepala dengan bata sambil cakap besar tentang 30,000 orang pengikut yang entah di mana tersangkutnya, setidak-tidaknya, Jamal bawa juga para pengikutnya yang berbaju merah ke khalayak ramai tanpa tebal muka berbanding Tamrin ketika zaman Pemuda UMNO yang tak tahu apa yang dilakukannya kerana tak nampak apa-apa pun.

Senang benar buat tuduhan, tetapi yang muka Cina tu dan bukan main lagi disorak oleh penyokong-penyokong DAP tu, takkan diupah oleh JASA juga kut?

Hebat sangat ke JASA sampai boleh berfikir ke tahap itu?


7 comments:

Anonymous said...

Hoi katak puru... hang jangan nak tunjuk pandai salahkan UMNO pulak !! Aku dah 33 tahun jadi ahli UMNO, tak pernah sekali pun mana-mana Ketua Pemuda, Ketua Cawangan atau pun Ketua Bahagian ajar kami untuk buat kerja-kerja yang jijik tu !! Hang ingat dengan membodek, hang dapat jadi calon pada PRU 14 nanti ka? Cermin muka dulu la woi !!

Anonymous said...

Simpan la sama bodoh kau tu utk cucu cicit kau sikit....jgn tunjuk semua kat org.....klu ye pun nak jilat jubor dapig tak basuh tu jgn la sampai buat cerita tak masuk akal.....kau ingat kami ni bodoh mcm kau jgk ke....

Anonymous said...

Tamrin, hidung tak mancung, kembang, pipi tersorong2, tembam...memang nak menghina tamrin, bukan menghina ciptaan Allah, taoi tamrin, jau cerminlah muka kau tuu dulu.

Muka kotor, hitam pekat, tok usah dok citer hal orang lain, tok usah dok citer itu & ini, diri sendiri pon tak terurus...selekeh...

Kalau hati sudah busuk...jijik...apa saja dosa lalu terkenang kembali...tak payah orang nok kata, sendiri keluar...

Mulut kau tamrin ...busuk macam longkang..., baru kena kencing dengan Cina Dapigs...makin kuat bauuu...

Basuh mulut dgn clorox pon mulut tamrin tak hilang bau busuk...

Jadi tamrin ini lupakan ajer, tak pernah bawak apa apa pon pd scenario politik, hanya buat semak dgn perut membuncit mcm babi kenyang sodok cacing..

Anonymous said...

Tamrin mula macam bull dog, PAS dah bagi projek balak senyap. Sekarang keluar PAS cakap PAS kaki penipu. Keluar dari PAS salahkan PAS. Orang macam ini pun ada

megat panjialam said...

Kelakar la pulak Anon atas ni... Ada faham artikel admin. Awal2 admin dah sebut DAP tuding jari pada UMNO.

Hahaha... hang yg bangang terlampau reti baca tapi pemahaman FAIL!!! SPM dapat gred apa?

Anti Fitnah said...

"Senang benar buat tuduhan, tetapi yang muka Cina tu dan bukan main lagi disorak oleh penyokong-penyokong DAP tu, takkan diupah oleh JASA juga kut?"
Tahu mana dengan hanya melihat gambar sekeping sahaja?
Siapa dajjal ya???

Johan said...

Tamrin ini macam suka sangat upah pelacur!

 
Blogger Templates