Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 22, 2015

HIDUP MELAYU DAN BADAN MEREKA PUN PUTUS DUA DI ATAS LEBUHRAYA KESAS DALAM KLIP VIDEO YANG SEDANG VIRAL!!!


video

HIDUP MELAYU!

Video kemalangan ngeri melibatkan mat-mat rempit di KESAS, sedang viral pada ketika ini di Facebook. Bagaimanapun, berita tentangnya kurang diperkatakan.

Budaya rempit, sehingga kini masih tidak dapat ditangani. Beberapa batang lebuhraya sekitar Kuala Lumpur seperti NKVE dari tol Bukit Raja menghala ke Kuala Lumpur, DUKE dan Lebuhraya Persekutuan terutama sekitar Shah Alam dan Kelang, merupakan antara lokasi utama lebih-lebih lagi pada malam penghujung minggu.

Majoriti mereka adalah anak-anak Melayu dan 'hibrid'.



Sebelum ini, kecoh tentang MyVi berlumba sehingga membunuh tiga sekeluarga di DUKE. Punyalah marah orang ramai, sehinggakan MyVi mana-mana pun dianggap sebagai pembunuh. Malahan kebencian melampau menjadikan Myvi sebagai mangsa sehingga ada yang melakukan vandalisme kepada kenderaan jenis itu.

Apakah kes kemalangan di KESAS melibatkan mat-mat rempit ini juga akan membangkitkan kemarahan awam, apatah lagi mat-mat rempit memang sentiasa menyusahkan para pengguna jalanraya yang lain dengan gelagat mereka menempah maut?



Beberapa pihak turut menyiarkan gambar-gambar ngeri kemalangan tersebut di mana salah seorang daripada mat rempit, mati dengan badannya terputus dua.

Justeru, perhatikanlah anak-anak anda di mana mereka berada. Jangan pula anda menyalahkan UMNO, Kerajaan Barisan Nasional atau Najib Abdul Razak apatah lagi Rosmah Mansor apabila anak anda terkedang di atas jalanraya dengan sebahagian badannya tidak ubah seperti daging burger yang dihempuk ke tanah selepas BERSUPERMAN DI ATAS KAPCAI yang memecut laju!!!




14 comments:

gabenor johor said...

vid betul..cedera sahaja ruada yg maut..gambar yg maut tu gmbr lama..

Ted Manoff said...

Kapchai pulak ABAH bagi...

Anonymous said...

Bila ramai jd african wild dogs. Pantang dihorn ajak gaduh selalu. Bila cedera menyusahkan hospital. Kesian polis terpaksa kutip cebisan badan. Apapun hallelujah.

Anonymous said...

Lebih baik mampus...hidup pun tak guna jadi sampah masyarakat!

Anonymous said...

Elok la mati. Hidup pon menyusahkan mak bapak pengguna jln raya lain dan negara.

Anonymous said...

kpd ganenor johor.. itu gambar kad pengenalan la.

Anonymous said...

Dia mati menuju jalan yg luruslah,innalillahhiwainailahirojiun

Anonymous said...

elok betoi depa ni dimati cepat kalau tidak bila besar lagi
menyusahkan orang termasuk makpak depa
selamat kembali pada pencipta manusia

Anonymous said...

Ted Poyology Manoff - pembina tamadun (sendiri declare)

..kekadang ABAH tak bagi..dia henjut jugak..

p/s: kesian ABAH..

Anonymous said...

Huhh??!!.. keldai pun bole jadi.gabenor??!!.. johor pulak tu!!..

Che Mohamed Nuzi Che Seman said...

padan muka, sendiri buat sendiri tanggung, sikit pun aku tak kesian walaupun pelesit itu melayu macam aku.

Anonymous said...

Sedikit pun aku tak simpati. Memang patut mati. Elok nyawa mat rempit yg melayang drp nyawa orang lain yg tak berdosa melayang. Kalau boleh nak tengok hari hari mat rempit mati accident. Sampai bilangan mat rempit pupus. Baru rasa selamat pengguna jalan raya yg lain.

Anonymous said...

inilah istimewanya melayu..berani mati!! cuma sayang digunakan tempat yg kurang munafaat..jika mereka ni diusahakan utk kebaikan, tentu besar kebaikan yg diperolehi. Sama2 kita doakan agar golongan muda diberi taufikNya dan hidayatNya kearah pengorbanan demi kebaikan agama.

Anonymous said...

Melayu kalau nak jadi melayu yg tak layu dipijak cina,ikutlah al-Quran dan hadith.sesuatu bangsa itu akan hina kalau majority sudah meraikan maksiat.apa yg berlaku atas kehendak ALLAH.jgn kesiankan mereka,kerana kesiankan mereka seolah2 tidak setuju dgn kehendak ALLAH.adakah kita akan kesiankan firaun?kaum lut?kaum ad?abu lahab?dll?kita jaga amalan kita,tak usah sibuk hal mat rempit mati.jaga keluarga masing2.pastikan keluarga kita tak tinggal solat.

 
Blogger Templates