Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 15, 2015

LAGI KES BAWA ANJING DALAM TROLI KLIA... MEREKA BUKAN TAK TAHU, TETAPI MEREKA MAHU MENCABAR!!!



Gambar seorang lelaki membawa anjing menggunakan troli di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) tersebar di laman sosial baru sebentar tadi.

Gambar yang dirakam oleh saksi itu dipercayai berlaku baru-baru ini selepas kejadian pertama di KLIA yang melibatkan dua orang wanita membawa anjing menggunakan troli yang sama di ruang legar Balai Ketibaan.

Berdasarkan gambar, lelaki terbabit membawa anjingnya menggunakan troli KLIA di ruang legar Balai Pelepasan.

Tindakan lelaki itu mengundang perhatian pengguna KLIA yang lain lalu melaporkan kepada pihak pengurusan KLIA sebelum didatangi oleh dua kakitangan KLIA.

Tindakan lelaki itu kini menimbulkan persoalan netizen, apakah mereka benar-benar tidak tahu larangan membawa haiwan perliharaan ke dalam KLIA atau mereka sengaja mencetuskan kemarahan umat Islam di negara ini?

Bagaimanapun, ada netizen yang berpendapat, berkemungkinan lelaki itu bukan warga tempatan. Namun, dakwaan itu agak kurang menyakinkan kerana umum tahu bahawa kawasan awam seperti KLIA adalah dilarang membawa haiwan perliharaan.

Kes ini semakin menjadi-jadi. Pihak KLIA perlu tegas dan pantau semua pintu masuk agar perkara seperti ini tidak berulang lagi. - THEHYPEMEDIA.COM


7 comments:

Anonymous said...

Hukum pukimak2 yang membiarkan najis berkeliaran!

Kurang ajar!

Anonymous said...

bukan warga tempatan kepala hotak depa!

sejak bila hanjing, babi, walhal kucing pun boleh bawak atas flight ? kalau boleh pun, letak dlm tempat khas, smp2 destinasi kene kuarantin dulu. collect pun bukan kt airport.

gmbar tu sah2 cina malaysia. gatal bawak pet pegi airport buat ape? bodoh!

Bintangjauh said...

Salam The saviour,

Selama berkurun-kurun lamanya saya menetap disini Peranchis tidak pernah saya ternampak orang Peranchis membawa sang anjingnya didalam atau dikawasan super-market atau pusat membelibelah karena perbuatan tersebut DILARANG oleh pehak berkuasa apatah lagi di airport dan tempat-tempat tertutup melainkan boleh dibawa dijalanan, ditaman public dan dipantai itupun sekarang telah dilarangi hampir kesemua tempat pantai yang ada, dimana yang masih membenarkan hanya tinggal segelintiran sahaja. Demikian, sedangkan lagi disini mengikut etika hidup yang melarangi dari berbuat sedemikian diatas sebab-sebab kebersihan dan keselamatan. Mengapa ditanahair kita boleh terjadi, walhal setahu saya ianya tidak pernah berlaku, adakah perlakuan baru tersebut semata untuk mencabar kesabaran kita? Provokasi dari kaum cina itu semestinya diambil kira sebagai akta "public order" yang berperangai setaraf jenis golongan "disrespectful people" !
Oleh itu bersamalah kita menjaga keharmonian hidup bermasyarakat secara perpaduan supaya ianya tidak akan menjadi sebagai satu kelakuan yang terbiasa tanpa menghormati perasaan orang melayu khasnya, jika sikap provokasi tersebut berterusan kemungkinan ianya akan mendorong kita membenci diantara satu sama dengan yang lainnya.

Saya rasa, masa sudahpun tiba dengan tepatnya bahawa inilah masanya kita ubahkan satu sekolah untuk semua dibawah satu bumbung bersama kita berlajar dibawah aliran bahasa yang sama bagi mengenali kelainan/perbedaan antara kaum supaya kefahaman hidup bermasyarakatan diantara tiga kaum dapat diperolehi dengan sejahteranya... demikian hapuskan sekolah vernacular, rombakan semua samada SMJKCina dan SMJKTamil dan setiap peringkat jenis sekolahnya dari taska dan rendah dan jika mereka menolak bermakna mereka bukanlah rakyat Malay-sia !!!

Pabila saya berbual dengan orang Peranchis disini mereka menggeleng kepala dengan air muka yang terkejut dan tidak faham mengapa pentadbiran satu negara boleh berbuat demikian, bagi pendapat mereka kita telah membina jurang kemanusiaan hidup bersama secara hipokrisi, sama seperti nak kasi muka tapi tak kena caranya !

Salam mesra.

Anonymous said...

baik bawak anak babi....

Anonymous said...

kalau cakap bodoh bebal marah...tp tu la hakikatnya...rasanya semua dah tau tempat2 yg jd viral bawak anjing dlm troli tu tempat dilarang sama skali bawa haiwan peliharaan bersama....bkn di malaysia je negara lain pun sama rasanya...

Anonymous said...

Saja je kaum mereka buat nak tengok ada berani ke orang melayu ISLAM tegur mereka

Anonymous said...

Pukimak sial ini tidak tahu ka apa yang boleh dan apa yang tidak boleh. Jangan cari pasal.

 
Blogger Templates