Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, September 14, 2015

SEJAK 'BERKAWAN' DENGAN DEMONSTRASI BERSIH 4.0, MAHATHIR SUDAH SEMAKIN TERUK PENYAKIT LUPANYA!!!



Agak mengejutkan apabila bekas Perdana Menteri Malaysia Ke-4, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang dilihat sebagai Perdana Menteri Malaysia paling berjaya yang pernah wujud di negara ini, yang disegani di seluruh dunia apabila sikap tegasnya terhadap media-media barat, yang pernah bertegang leher dan dipandang tinggi kerana sikap serta pandangan anti-semitismenya, yang penuh berani kerana dilihat menentang kelaziman mendewa-dewakan Barat sebaliknya mengalihkan pandangan ke Timur yang kemudian menyaksikan Jepun dan Korea Selatan menyembah Barat pada 1997, mengeluarkan kenyataan yang sebegitu rupa.

Free Malaysia Today melaporkan, Mahathir menggesa Putrajaya agar menyaman Al-Jazeera sekiranya berasakan dokumentari tentang pembunuhan bekas model Mongolia yang merupakan kekasih Abdul Razak Baginda, adalah satu fitnah.

Kata Mahathir lagi, Al-Jazeera ditonton oleh jutaan manusia di seluruh dunia. Justeru apa yang dilaporkan dan disiarkan oleh Al-Jazeera akan dianggap benar dan tindakan menghentikan siaran Al-Jazeera di Malaysia, tidak akan banyak membantu.

Sungguh berlainan benar sikap Tun Dr. Mahathir ketika dia berkuasa selama 22 tahun dahulu. Tentu sebahagian besar daripada kita, terutama yang pernah menentangnya masih ingat bagaimana sikap dan tindakan Mahathir ke atas media-media Barat terutama sekali Wall Streets Journal yang menelanjangkan skandal PERWAJA dan Eric Chia. Begitu juga dengan pendedahan yang membabitkan projek UEM dan PLUS serta Proton Saga dengan DRBnya.

Tuduhan liar yang dibuat oleh Barry Wain, bekas jurnalist WSJ yang sangat anti-Mahathir dalam bukunya, The Malaysia Marverick, tidak pula dikenakan tindakan yang sama sepertimana saranan Mahathir kepada Putrajaya.

Kalau persepsi sepertimana yang dilaporkan oleh FMT sudah melekat dalam minda Mahathir sendiri, mengapa dia tidak pernah menyaman BBC, ABC (Australia Broadcasting) yang cukup kuat menelanjangkannya ketika kemuncak pertelingkahannya dengan Paul Keating, WSJ dan sebagainya. Malah ketika media-media Amerika Syarikat melakukan serangan ke atasnya ketika mereka memberikan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Anwar Ibrahim dalam kes liwat, Mahathir sekadar menggunakan kuasa selaku Menteri Dalam Negeri menyekat penyebaran maklumat tersebut di Malaysia, tanpa mengambil langkah menyaman pun kesemua entiti tersebut?

Apakah sekarang ini kerana mahu menjatuhkan Najib, maka Mahathir menghalalkan penggunaan media antarabangsa, sekaligus bertentangan dengan sikap dan prinsipnya ketika masih menjadi Perdana Menteri dahulu? Walaupun ada asas daripada kenyataannya, tetapi mengapa pula 'nasihat' yang diberi bertentangan dengan apa yang dilakukannya dari tahun 1981 sehingga 2003 dahulu?



19 comments:

Anonymous said...

tak lama da ni..masa nk masuk 40 hari merapu da dkt..

Anonymous said...

Pengarang Buku 'Malaysian Mevrick' Barry Wain masih belum di saman oleh Mahahtir ,adakah benar Mahathir telah melenyapkan 100 billion sepanjang beliau menjadi PM seperti dakwaan pengarang tersebut?.

Anonymous said...

Dulu aku antara yang akan pertahankan nama baik mahathir jika ada yang cuba memburukkan beliau. Tapi kini sori la, aku rasa Mahathir Sudah Terlupa... dalam bahasa mudahnya.. DAH NYANYUK..!!!!

aku said...

lawak la komen hang (mcm org yg sama je) mesti mamak kutty terkesima..ha.ha..

Anonymous said...

Kesian....BEKAS negarawan yang menghabiskan penghujung hayatnya dengan perkara2 buruk.
Dulu, kalau mamak ni sakit, baru kena hospital je aku dah sedih. Menggelabar takut negara akan kehilangan seorang yang tersangat saya hormati.

Sekarang, kalau mamak ni MAMPUS esok pun aku tak kisah. AKU LEBIH SAYANGKAN BANGSA DAN AGAMA AKU DARIPADA KELUARGA MAMAK PENGKHIANAT MACAM NI!
SAMPAI DAH NAK MAMPUS PUN MASIH NAK MENGKAYAKAN ANAK BERANAK DAN KRONI2 CINA DIA? PORRRAAAAAHH!

Anonymous said...

Madey Keling Auta ni xboleh terima hakikat ada Arab Billionaire Timur Tengah boleh sumbang USD700 juta pada PM selain drnya.. sebab dia rasa dialah paling hebat spnjng 22 thn... kena pula Najib ikhlas beritahu Muhyiddin..xde sembunyi2.. ' a lot.. a lot.. from middle east..'

Jadi dia tak boleh terima hakikat ada org sanggup derma USD700 juta..kepada Najib..bkn kepadanya.. bayangkan BERNANAH hati Maddey Keling Auta ni.. ditambahpula syaitan2 pembisik berupa manusia spt Khairudiin Lanun Muflis tu.. meleleh air liur... bab duit ni maddey snggup bertetak hancor berpecah Melayu pun xkisah janji hasad dengki mesti dilunaskan..

Anonymous said...

Dia xnyayuk.......itulah alasan yg akan dibagi setelah segala putaq alam dia kantoi.........

Anonymous said...

Biarkanlah dia.. takde maknanya kita layan apa yang dia cakap sebab bila dah masuk umur 90 tahun ni kita hanya dengar je.. sebagaimana sikap orang-orang seusianya.. tak baik kita terus kutuk mengutuk orang yang lebih tua dari kita ditakuti masa kita tua nanti kita pula kena kutuk.. banyakkan bersabar.. semoga Allah ampun segala dosa dia dan matikan dia dalam husnul khotimah.. amin.

Anonymous said...

minta tun sudah sudah la. sekarang bukan masa untuk tun. masa itu sudah berlalu. Harap tun bersara dari politik dan berehat secukupnya. Biarlah pemimpin sekarang meneruskan perancangan dan agenda.

Ted Manoff said...

Kalau tak betul tentu dia saman kan..maknanya betul lah tu...

Anonymous said...

Para pengutuk Tun Mahathir dah sangat melampau, langsung tak de adab. Memalukan bangsa Malaysia sahaja. Otak anugerah Tuhan diletakkan di kaki. Menulis mengikut hawa nafsu acuan Iblis. Apabila kebenaran menyerlah kelak, barulah kalian tahu siapa pejuang Islam yang tulen atau pun si kepala putih yang hanya berpura-pura alim taik Kucing.

Anonymous said...

Jom sama2 mohon ampun maaf kpd tun mahathir, kalau2 kita ada terkutuk ke, termencarut ke kt dia. Semenjak dua menjak ni lain macam je dia punya merapu. Ada tanda2 dh dipenghujung hayat kot...

Anonymous said...

Kesian tun, berpuluh tahun dia bina malaysia sehingga menjadi seperti sekarang. Kini bersungguh benar dia nak musnahkan balik apa yg dia dh bina. Adakah patut manusia dh berumur 90 tahun masih merepek pasal politik negara? Kan ke bagus dan baik jika tumpukan kpd bekalan utk yg paling dekat...MATI!!!

Anonymous said...

mukriz pun da bley2 la nasihatkan ayah tu berdamping2 dgn majlis2 agama,jgn la ko pun sama naik lemaknye

Anonymous said...

Apa yg salahnya kenyataan Tun tu? Betul la apayg dia ckp tu...kalau x betul...saman la..pertahankan nama baik...bukan setakat nama baik najib tapi saman demi pertahankan nama baik negara...apa yg salahnya kat situ?

2.6bilion...bila mau saman itu WSJ? ingatkan hari tu dah hantar surat saman...ropanya hantar surat minta penjelasan...aparaa...pondan..

Anonymous said...

ramai penjilat pungkok najib dan rosmah kat sini.kenyang makan duit depa no.perabih duit rakyat hangpa semua ni.cakap sayang bangsa sendiri konon.PODAH!pembodek takdak tempat di dunia ni!hangpa yg patut MAMPOS bukan tun M.

Anonymous said...

Manada ada pemimpin lain dlm umno yg layak dah utk jd PM. Perlukan Najib for the next 30 year utk pimpin Malaysia. Dari sektor ekonomoi, sosial, pertahanan.. semua Najib tapau. MELAYU AKAN BANGSAT kalau Najib bukan PM..

Anonymous said...

Kau tau sebab apa admin, tun tak saman WSJ atau Barry Wain??? sebab waktu itu, kerajaan mahupun Mahadir tidak tergugat sedikitpun atau tak jadi kudis pun dengan segala bentuk fitnah atau pembohongan barat... dia bersih, maka dia tak perlu takut. sedangkan kerajaan sekarang, lihatlah... bagi BR1M pun lagi kena cerca dgn rakyat... itu belum 1MDB, altantuya, kalimah Allah, tsunami cina dan berpuluh isu lagi.. kerajaan apa ni admin?, jadilah mcm admin tahun lepas yang tak jilat sesiapa kecuali umno admin...

Anonymous said...

che det . nuar n lim nye boz sma. uniform je lain

 
Blogger Templates