Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, October 29, 2015

LAPOR SPRM PASAL BALAK, ADA SEBAB KENAPA HUSAM TAK KELUAR PAS DAN MASUK AMANAH DEMI KEKACAUAN DARI DALAM!!!



oleh SYAFIQ AL-JITRAWY, Mahasiswa UNISEL

Posisinya itu membolehkan dia terus buat kekacauan dari dalam.

1 – Jika PAS ambil tindakan tata tertib, team Husam akan kaut keuntungan nama kononnya dia ditindas dan kononnya menjadi pejuang rakyat, meletakkan PAS di kandang pihak agresif walaupun asalnya dia sendiri yang memulakan onar. Begitulah Zionis meminta simpati dunia selepas dihukum Al-Qassam. Al-Qassam yang pertahankan diri pula dipandang sebagai pengganas.

2 – Jika individu PAS bangkit melawan Husam. Secara atas tanah, PAN kurang terima damage kerana Husam diposisikan oleh team mereka untuk stay buat kekacauan sebagai ahli PAS. Sama ada ahli PAS bangkit melawan atau tidak, PAS tetap akan terima damage. Bezanya damage berkala atau damage sekaligus. Begitulah taktik Amerika mencipta ISIS di Syria, rakyat bangkit melawan Isis atau tidak, tetap terima damage.
Mempergunakan nama baik untuk berperang dengan orang baik.

3 – Berada di dalam PAS, membolehkan dirinya tidak “dipukul” oleh semua orang PAS. Orang PAS rata-ratanya berhati lembut dan baik yang tidak pandai melawan kawan-kawan sendiri. Jadi, stay di dalam PAS membolehkan dia mengekalkan imej “kawan yang perlu dijaga ukhuwah”.
Maka jika ada ahli PAS yang bangkit melawan onarnya, dia boleh berselindung di sebalik tirai ukhuwah. Begitulah taktik parti Salafi An-Nur Mesir setelah Dr Mursi menjadi Presiden, duduk bersama FJP (sayap IM) tetapi membuat kekacauan dalam pentadbiran, apabila IM ingin melawan, dicanang perlu menjaga ukhuwah pula. Akhir sekali, Dr Mursi digulingkan, parti Salafi An-Nur selamba sahaja buat muka tak bersalah.



3 comments:

Anonymous said...

Husam stay dalam PAS kerana tak berani langgar Bai'ah.Bro .

Anonymous said...

marilah sama-sama kita berdoa moga-moga pengkhianat-pengkhianat dalam parti Pas dan Umno , keluar dgn kehendak diri sendiri ...tak payah pucuk pimpinan pecat...aminnnn

abadi romeo said...

Husam hilang arah bila TGNA meninggal dunia.Kuasa sebagai Exco Kerajaan Negeri tiada lagi..MB baru Nik Mohd Amar ada orangnya sendiri.Beliau dah tersisih apatah lagi yang dia nampak hanya duit..PAS hanya Husam capai matlamam.

blogwalking..minta jasa baik tuan pautkan link blog saya yang kerdil ini..
http://zulcomz.blogspot.my/
terima kasih

 
Blogger Templates