Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 9, 2015

WARTAWAN BUKAN ISLAM TIDAK DIBENARKAN BUAT LIPUTAN PROGRAM DI PAU PWTC!!!



Patutlah wartawan banyak wartawan bukan Melayu yang merungut di PWTC kerana tidak dibenarkan masuk. Rupa-rupanya sudah ada arahan yang tidak membenarkan wartawan-wartawan bukan Islam menyertai PAU atau sebahagian program dalam PAU pada tahun ini. 

Pegawai-pegawai keselamatan yang diletakkan di pintu masuk program yang dianjurkan oleh Puteri UMNO bertajuk DIAN atau DAULATKAN ISLAM AGAMA NEGARA, telah menapis kemasukan wartawan dengan bertanyakan sama ada mereka Islam atau sebaliknya. Seterusnya memberitahu bahawa program tersebut hanya untuk orang Islam sahaja. (RUJUK SINI)

Ketika ditanya mengapa orang bukan Islam tidak dibenarkan membuat liputan acara tersebut memandangkan ia boleh digunakan untuk mempromosikan Islam di kalangan generasi muda, termasuklah berhadapan dengan ancaman ke atas Islam, perwakilan hanya berkata, "Tiada alasan spesifik. Kami hanya mahu orang Islam sahaja berada di dewan memandangkan mereka lebih faham. Bukan Islam tidak boleh kerana pemahaman mereka sangat berlainan."


Puteri UMNO sudah beberapa kali dikenakan oleh wartawan-wartawan bukan Islam, khususnya dari Malaysiakini, The Malaysian Insider, bahkan Boo Su Lyn yang pernah menyamar sebagai ahli Puteri UMNO, sekarang ini menjadi jurnalis di Malay Mail, menyelinap masuk ke program Puteri UMNO dan kemudian mencipta karangan yang telah memutarbelitkan isu sebenar, sama ada kerana kurang kefahaman atau sememangnya disengajakan. (RUJUK SINI)


2 comments:

Anonymous said...

Bagus....sbb hobby mereka buat fitnah. Kang kita ckp lain dia tulis lain

Anonymous said...

Boikot je org kapir. Lidah brcabang mcm biawak.

 
Blogger Templates