Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 7, 2016

KEMARAHAN DAN KEKECEWAAN KERANA PERSEKONGKOLAN DENGAN DAP, BUBARKAN PERKASA KEDAH!!!



PERKASA pernah dilihat dan dianggap sebagai alternatif kepada UMNO yang berkecamuk dengan masalah kepimpinan kerana desakan letak jawatan dan 'perlu ikut cakap' Mahathir.

Pada peringkat awal, harapan kepada PERKASA amat tinggi namun dari semasa ke semasa PERKASA mula dipandang dan dianggap tidak ubah seperti tidak mempunyai hala tuju kecuali untuk Dr.Mahathir semata-mata.

Ibrahim Ali menjadi watak yang dipersenda-sendakan terutama cita-cita politiknya yang tinggi tetapi tidak sedar yang dia sudah tidak relevan dalam arus politik negara khususnya Pasir Mas dan Kelantan.

Kemelut Deklarasi Anti Najib yang diketuai oleh Mahathir turut mengheret PERKASA meskipun secara tidak rasminya PERKASA tidak terlibat.


Kehadiran Ibrahim Ali bersama-sama Setiausaha Agung PERKASA yang giat berkempen mengumpulkan tandatangan awam untuk Deklarasi Mahathir.

Nah, berita dari Kedah begitu tidak menyenangkan.

Dikhabarkan PERKASA KEDAH secara keseluruhannya telah dibubarkan kerana kemarahan dan kekecewaan persekongkolan dengan DAP dan PKR.

Setakat ini berita ini belum disahkan lagi tetapi yang pasti kemarahan kepada Tun Mahathir, Mahyuddin Yassin, Mukhriz Mahathir, Shafie Apdal serta beberapa orang pemimpin yang bersekongkol tanpa malu dengan DAP menaikkan darah dan PERKASA menjadi mangsa kebencian.

Apakah kalau benar berita ini PERKASA Kedah sahaja yang dibubarkan atau PERKASA-PERKASA negeri lain juga akan dibubarkan?


6 comments:

juragan 69 said...

Bhai tfk apa nk heran pngerusi ltk jawatan je pun..mukhriz ltk jawatan tk pun umno kedah dibubarkn..pak lah letak jawatan umno masih kekal..knp tk keluar berita yg cabang dapsy akan ganti perkasa kedah...kah kah kah..alang2 dh buat cerita yg dap akan ganti umno dan guan eng ganti najib jika najib jatuh..maka msti ahli umno yg setia kpd najib akan percaya yg perkasa pun dap akan ambik alih..hmmm

Anonymous said...

sedara juragan 69...bagaimana dgn kenyatan pihak pakatan harapan yang menggariskan beberapa perkara yg agak tak jelas seperti pembebasan anuar ibrahim,pelantikkan anuar sebagai pm kemudiannya dan beberapa langkah hendak mengubah suai polis-polisi negara?

adakah kesemua ini tdak menjuruskan kepada penamatan kuasa UMNO tu tentunya.

juragan 69 said...

Bhai isu skrg ialah tntng pnglibatan beberapa pemimpin dan ahli umno(bekas) dgn deklarasi selamatkn malaysia@anti najib..bhai ada ke dlm perenggan deklarasi yg mnyebut tntng anwar atau jawatan pm utk siapa?
Adakh mana2 ucapan tun tsmy atau mana2 pemimpin umno yg bakal dipecat tntng sokongan kpd perjuangan parti dap,pkr atau pan khasnya atau PH amnya..jika ada sila buktikn agar sama2 kita bincangkn..
bhai 08.38 jgn lh kita mudah dikelirukn dgn pncacai dan pmbodek najib tntng PH dgn gabungan didlm deklarasi yg tun asaskn.. dap pkr dan pan apa intipati perjuangan politik mereka dgn umno amat jelas..atau bahasa mudah musuh umno dlm merebut kuasa politik..ttp tun dan bakal bekas pemimpin umno didlm gabungan deklarasi juga jelas dgn anti najib..bhai sila asingkn antara najib dan umno
jelas dan terang yg tun prjuangkn atas rasa syg kpd umno..bhai umno hak semua rakyat malaysia yg brstatus bumi..umno bkn hidup atas denyut atau degup jantung najib atau sesiapa pun..ia kekal kerana ia milik semua..
najib juga mnyatakn sokongan yg tidak berbelah bagi kpd pak lah..begitu juga nazri dan lain2 pmbodek najib skrg ni..ttp atas desakan ahli umno pak lah melepaskn jawatan sbgi pm..adakah itu mnjuruskn kpd penamatan kuasa Umno?adakh najib prjuangkn pak lah hingga titisan darah terakhir...hahaha dgn senanghati bhai...
insuaAllah bhai jika zahid nmpk najib semakin lemah maka kita akan lbh kenal pula panglima bagan datok keturunan jawa..dan pmbodek2 serta pencacai2 najib akan tukar watak..ttp bhai apapun disini isu utama bkn utk jatuhkn atau lemahkn umno ttp lbh kpd isu intergriti seorg individu yg memimpin umno..
Apakh kita yg sygkn perjuangan umno ttp dlm masa yg sama mmbiarkan umno semakin lemah..semakin dijauhi oleh generasi muda..semakin dibenci oleh rakyat?fikir2 kn lh sbb kita yg mmbawa hala tuju umno utk kita warisi sbgmana kita mewarisi umno dari ahli terdahulu..hmmm

kaw said...

nampaknya PERKASA sudah jadi PEKASAM

Anonymous said...

Untuk makluman, saya adalah ahli PERKASA di Negeri Kedah bagi Parlimen Kubang Pasu.

Saya telah mendapatkan pencerahan daripada pihak PERKASA Pusat dan telah dimaklumkan oleh Setiusaha Agung Perkasa bahawa dalam kes PERKASA di Kedah, bukannya PERKASA di Kedah yang dibubarkan, hanya jawatankuasa negeri sahaja yang membubarkan diri, ini adalah tiada kena mengena dengan sama PERKASA di Kedah telah bubar atau tidak, kerana PERKASA di Kedah tetap ada, dan jawatankuasa negeri yang baharu akan dilantik bagi meneruskan agenda perjuangan PERKASA di Negeri Kedah.

Sekian, terima kasih.

Mohamad Faiz

Anonymous said...

Baguih2..pakat2 la sokong mahathir tu..syg umno konon..toksah duk berselindung konon berjuang utk rakyat.slps anwar masuk penjara tak habis2 dia dok buat kacau..pi lah sokong dap tu...

 
Blogger Templates