Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, April 8, 2016

INI NAMANYA ADUN DAP BABI!!! PINJAMAN PELAJARAN TAK BERBAYAR, BELI RUMAH RM800,000 BOLEH... MANA DUIT DIA DAPAT?




Setiausaha GERAKAN Pulau Pinang, Oh Tong Keong yang dipetik Utusan Malaysia sebagai berkata, hasil semakan mendapati, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP itu tidak mempunyai sumber kewangan kukuh dan gagal menjelaskan pinjaman pendidikan sehingga tahun lalu.

Sehubungan itu, beliau mahu Adun dua penggal itu membuat penjelasan berhubung pembelian rumah teres tiga tingkat berharga RM800,000.

Menurutnya, Adun itu tinggal dengan keluarganya di George Town dan hanya menaiki motosikal, sebelum membeli rumah mewah itu.

“Selepas menjadi Adun, beliau turut membeli sebuah kereta import,” katanya yang mahu wakil rakyat terbabit mendedahkan prosedur pembelian rumah mewah di bahagian pulau itu.

Dalam pada itu, beliau turut mendakwa seorang lagi Adun DAP didapati membeli sebuah kereta import berharga ratusan ribu ringgit tidak sampai setahun menjadi wakil rakyat.

Sehubungan itu, Tong Keong mencabar kedua-dua Adun DAP itu mendedahkan prosedur pembelian harta mewah mereka.

Bulan lalu, Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Rafizal Abdul Rahim mendakwa banglo yang dibeli Guan Eng di Jalan Pinhorn mempunyai nilai pasaran RM4.27 juta.

Banglo itu telah disewakan pada harga RM5,000 sejak 2009.

Guan Eng berkata, beliau membeli banglo itu pada harga RM2.8 juta, dengan mendapat RM2.1 juta pinjaman daripada bank untuk membiayai banglo itu, manakala baki RM700,000 lagi dibayar tunai.

Guan Eng turut mengakui wang itu adalah hasil pendapatan dan elaun yang diperolehinya sebagai Ketua Menteri, Ahli Parlimen Bagan dan Ahli Dewan Undangan Negeri Air Putih. - SUMBER


1 comment:

Anonymous said...

pakat cari kpntingan diri dah...

 
Blogger Templates