Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, April 25, 2016

KEPALA SURAT DAN TANDATANGAN PHANG LI KOON PUNCA GUAN ENG TAKUT HENDAK SAMAN ABDUL RAHMAN DAHLAN!!!



Kepala surat MAGNIFICENT EMBLEM dan tandatangan PHANG LI KOON adalah punca mengapa Lim Guan Eng enggan menyaman Abdul Rahman Dahlan sebaliknya tetap mencabar untuk berdebat secara awam. 

Siapa yang tidak kenal dengan Lim Guan Eng yang sentiasa mencari jalan untuk menyaman sesiapa sahaja yang dirasakan mengancamnya. 

Namun kali ini, Lim Guan Eng berbeza sikap. Dia enggan menyaman Abdul Rahman Dahlan sebaliknya mencabar menteri tersebut agar terus berdebat dengannya sambil memberikan pelbagai label yang menyakitkan hati kepada Abdul Rahman Dahlan seperti budak-budak yang kalah bermain acilut.

Lim Guan Eng seperti tidak faham, seorang Menteri Kabinet seperti Abdul Rahman Dahlan tidak boleh memberikan contoh yang buruk dan tidak mengendahkan nasihat SPRM dan PDRM. 

Sebelum ini pun telah terbukti, Abdul Rahman Dahlan sanggup berdebat dengan Rafizi Ramli, Tony Pua dan beberapa orang yang lain, sekaligus tidak memerlukan perasaan takut untuk berhadapan dengan Lim Guan Eng. Apatah lagi dengan bersenjatakan bukti-bukti kukuh tentang skandal dan penyelewengan kuasa Lim Guan Eng, penggunaan Phang Li Koon sebagai orang hubungan untuk skandal yang lebih besar, bahkan dengan bukti-bukti baru yang langsung tidak berani disanggah oleh Lim Guan Eng dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang diketuainya, menjadikan Abdul Rahman Dahlan sudah pun mencapai kemenangan mudah tanpa perlu berdebat.

Semalam, Abdul Rahman Dahlan meminta agar Lim Guan Eng segera menyaman dan menyeretnya ke mahkamah jikalau tidak mampu bersabar untuk berdebat dengannya bagi mempercepatkan proses kebenaran. 

Namun hari ini, Lim Guan Eng mengeluarkan satu kenyataan menyindir tarikh perdebatan yang ditunda selepas dinasihati oleh polis dan SPRM. Dan bagaikan ada rasukan iblis dalam kepalanya, Lim Guan eng berkata, menyaman Abdul Rahman bererti membolehkan menteri tersebut mengelak daripada berdebat dengannya. Jadi, dia lebih rela Abdul Rahman terus menfitnahnya setiap hari. 

Logik yang langsung tidak logik, memandangkan proses di mahkamah jauh lebih telus dan ada keputusan berdasarkan bukti dan fakta, tidak sekadar hanya berhujah yang membolehkan segala bukti diketepikan dengan penafian kosong.

Lim Guan Eng sepatutnya mengaku sahaja yang dia sebenarnya tidak berani menyaman Abdul Rahman Dahlan kerana dengan menyaman, menteri tersebut akan membongkar segala-galanya di mahkamah dan dia sendiri akan mati dengan mata terjegil bersama-sama isteri kesayangannya, Betty Chew. 

Anak Kit Siang yang kuat menyaman itu, tiba-tiba sahaja baik hati dan sanggup berdebat sahaja? Mengapa dia berubah sikap? Adakah Lim Guan Eng sudah buang tebiat nak mampus?

Hampir setiap hari, Lim Guan Eng meroyan dalam kenyataan-kenyataan medianya berhubung isu yang sama. Jumlah keseluruhan perkataan yang digunakan adalah 2,238 patah perkataan dan mengandungi 13,992 huruf yang telah dituturkannya. 

Malangnya, tiada satu pun jawapan yang diberikan kepada 15 soalan asal Abdul Rahman dan Lim Guan Eng sendiri langsung tidak berani menjawab soalan terakhir Abdul Rahman tentang surat yang telah ditandatangani oleh Phang Li Koon dengan menggunakan kepala surat Magnifient Emblems kepada PDC sama ada ianya tulen atau sebaliknya. 

Berbanding meroyan dengan pelbagai kenyataan bodoh, Lim Guan Eng hanya perlu memberikan jawapan YA atau TIDAK sahaja. 

Apa yang susah sangat?

Mengapa perlu berputar belit dan cuba mengalihkan isu dengan kaedah meroyan? Mengapa perlu menggunakan dakwaan anak lelakinya mencabul sebagai makanan politik sedangkan beberapa tahun dahulu, dia juga yang merayu-rayu agar anak lelakinya tidak dilibatkan dalam politik?

No comments:

 
Blogger Templates