Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 27, 2016

KESIAN MUHYIDDIN, KEPIMPINANNYA DIPERSOALKAN OLEH CAP BUNGA SENDIRI!!! TERKORBAN LAGILAH DIA!!!



Mahathir suatu ketika dahulu beriya-iya memberi jaminan bahawa Musa Hitam akan naik menggantikannya sebagai Perdana Menteri... kesudahannya, Musa Hitam dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri dan kalah semasa pemilihan UMNO.

Mahathir juga beriya-iya menegaskan bahawa Ghafar Baba akan menggantikannya sebagai Perdana Menteri.... kesudahannya, Mahathir menyokong Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Presiden UMNO dan Anwar Ibrahim kemudian dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri menggantikan Ghafar Baba yang terpaksa meletak jawatan setelah dimalukan di Sabah.

Kemudian, Mahathir paling beriya-iya memberitahu, Anwar Ibrahim adalah penggantinya sebagai Perdana Menteri dan Anwar Ibrahim sendiri sudah mula memasang angan-angan tinggi apatah lagi selama dua bulan Mahathir bercuti berlibur di luar negara, Anwar Ibrahim telah memegang kuasa penuh selaku pemangku.... kesudahannya Anwar Ibrahim dipecat atas tuduhan rasuah salahguna kuasa dan jenayah liwat, manakala jawatannya pula diambilalih oleh Abdullah Badawi.

Berbeza daripada tiga orang timbalan sebelumnya, Abdullah Badawi berjaya mendaki ke jawatan Perdana Menteri. Kemenangan besar pada PRU 2004 membungkamkan mulut Mahathir dan untuk setahun berikutnya, Mahathir merangka rancangannya secara diam-diam. Tahun 2005, Mahathir mula buat perangai.

Kempen mengganggu pentadbiran Abdullah Badawi begitu berjaya meyakinkan ramai orang untuk bersama-sama Mahathir. Akhirnya Abdullah terpaksa letak jawatan dan digantikan oleh Najib Abdul Razak.

Sama seperti Abdullah Badawi, Mahathir terus mengganggu pentadbiran Najib dengan pelbagai isu termasuklah menyerang peribadi dan ahli keluarganya.

Kini, Mahathir mengulangi 'kejadian' tahun 1982 apabila dia memberikan jaminan bahawa Muhyiddin Yassin akan dilantik sebagai Perdana Menteri sekiranya Cap Bunga memenangi PRU-14. Bagaimanapun, sesuatu yang dipersoalkan ialah jumlah sebenar kerusi Parlimen yang akan ditandingi dan dimenangi oleh Cap Bunga.

Sedangkan pada masa yang sama, Cap Bunga yang baru berusia dua bulan, sedang berhadapan dengan masalah dalaman yang amat meruncing. Kepimpinan Muhyiddin dipersoalkan, walaupun tukang-tukang propaganda Cap Bunga sedang cuba menafikannya. (RUJUK SINI)

Nampak gayanya, Muhyiddin pula bakal menuruti jejak Musa Hitam, Ghafar Baba, Anwar Ibrahim, Abdullah Badawi dan Najib Abdul Razak. Usahanya untuk menampilkan gaya kepimpinan tersendiri dalam Cap Bunga tidak mungkin akan berjaya memandangkan Muhyiddin kini dibayangi oleh Mukhriz Mahathir.

Dan selagi ada Mahathir, selagi itulah Mukhriz Mahathir akan terus ditatang dan dibungamanggarkan walaupun dia tidak lebih daripada seorang pengantin semata-mata. Apatah lagi Mukhriz Mahathir dilihat lebih rapat dan lebih lembut sikapnya terhadap Lim Kit Siang dan DAP berbanding Muhyiddin.

Satu-satunya cara untuk Muhyiddin bangkit dan menampilkan siapa dirinya yang sebenar, adalah dengan menyertai PKR atau DAP yang sudah pasti akan membuka pintu seluas-luasnya kepada bekas Timbalan Presiden UMNO itu.


2 comments:

Anonymous said...

Mana isteri yb...dulu dlm politik kemana mana bersama....la ni tak nampak dah....kesian....gamaknya isu si nila setitik abissss susu sebelanga... ehhhh apsal nila pulak hihihi.....

Anonymous said...

Jgn mimpi nk jadi pm.. Anwar yg akn jadi...

 
Blogger Templates