Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, September 7, 2016

UIIII SERONOKNYA KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG JUAL MURAH RUMAH KOS SEDERHANA RENDAH... TANPA SEDAR, KENA TIPU HIDUP-HIDUP!!!



Pagi ni agak kecoh di Penang apabila terdengar berita yang kerajaan negeri Pulau Pinang telah membeli 320 unit rumah kos sederhana rendah (LMC) di The Rise SP Chelliah, pada harga RM140,000 dan dijula kepada Melayu dgn harga RM72.500 shj. Ramai yang memuji kononnya kerajaan DAP yang dikatakan anti-Melayu sentiasa membela org Melayu sebenarnya. Pendek kata Melayu akan kata DAP & LGE bagus lahh.

Sebelum nak memuji lebih-lebih, fikir dulu fakta ini:
1. Projek The Rise adalah projek kerajaan negeri di bawah PDC melalui Tabung Perumahan RM500 yang disediakan oleh kerajaan negeri (tak pasti duit tu ada ka tidak)

2. Perbelanjaan RM44.6juta yang digunakan untuk membeli 320 unit tersebut adalah dari wang Tabung Amanah Perumahan Bumiputera P.Pinang yang diwujudkan apabila pemaju di Penang boleh "menggadai" status Lot Bumi dan Status Rumah Kos Rendah dengan bayaran tertentu kepada kerajaan negeri. Ini bermakna pemaju perumahan di Pulau Pinang boleh tidak membina rumah kos rendah dan melepaskan Lot Bumi kepada bukan Bumi dengan bayaran tertentu. Sudah tidak menjadi kesalahan dengan dasar baru setelah DAP menjadi kerajaan di Pulau Pinang.

3. Projek perumahan di The Rise mempunyai 1,320 unit, 770 unit LMC yang berharga RM72,500 + lot parking RM25,000 dan bakinya 550 unit berharga antara RM200,00 ke RM400,000. Dari jumlah LMC tersebut hanya 320unit dikhususkan kepada Bumi yang dibeli pada harga RM97,500 untuk dijual kepada Melayu dengan harga RM72,500. Ini bermakna kerajaan negeri hanya beli parking sahaja dan bukan beli rumah. Parking "FREE ni sudah tentulah akan diletakkan di kawasan luar berbumbung, yg sudah tentu kosnya sangat rendah.

4. Aku agak pelik dengan kes ni, kerana kenapa kerajaan negeri membeli rumah dan parking untuk projek mereka sendiri, adakah untuk menggunakan wang tabung dan diberikan kepada syarikat pemaju?

5. Wayang yang dibuat di Penang oleh DAP ini menunjukkan bahawa pemaju perumahan boleh buat apa sahaja asalkan bayar "CUKAI" atau 'TOL" kepada kerajaan. "u want to fuck, u must pay then any position u can play".

6. Dasar begini adalah dasar pengawalan pembeli rumah, terutamanya kepada orang Melayu...iaitu kerajaan negeri akan menentukan kat mana orang Melayu atau orang miskin perlu tinggal di Pulau Pinang.

7. Akhir sekali, aku sangat ingin melihat kerajaan negeri, membeli rumah pemaju swasta lain dan dijual sebagai lot Bumi dan rumah mampu milik, bukannya membeli di projek mereka sendiri.

Wallahualam.

Coretan dari,
AzmanHaj.


No comments:

 
Blogger Templates