Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, October 7, 2016

MANA LEBIH BODOH, KADIR JASIN ATAU CINA DAP?



Penulis: Azmi Arshad

Sungguh menyedikan apabila melihat kualiti kewartawanan Kadir Jasin merudum begitu teruk sehingga ke takah kelas ketiga rating media sosial. 

Lim Sian See memberikan responnya di dalam entri di Facebooknya:
https://www.facebook.com/lim.siansee/posts/1866977783521007

Dan saya ingin menambah sedikit dengan poin-poin yang dibangkitkan oleh Kadir Jasin. 

(1) Kadir mempersoalkan Najib kerana tidak memaksa GLC-GLC (termasuklah KWSP) untuk mengambilalih tanah Desa Water Park dan membeli kembali Bandar Malaysia. 

Pertama, saya tidak tahu sama ada Kadir tahu atau tidak tentang pelbagai pihak termasuklah para penyokong pembangkang yang menentang sekeras-kerasnya pemonopolian mana-mana segmen perniagaan oleh kerajaan. (Saya berpendapat, kerajaan juga boleh berniaga tetapi secara selektif atas alasan-alasan tertentu). Bahkan pembangkang akan melaung-laungkan tentang ketidakadilan persaingan, penindasan, penyelewengan dana awam dan korupsi sekiranya kerajaan memaksa GLC-GLC mengambilalih projek yang telah diperuntukkan untuk sektor swasta. 

Kedua: Kadir secara tidak langsung telah memberikan gambaran baik terhadap Najib apabila Najib dibuktikan tidak menyalahgunakan dan mengganggu urusniaga GLC, tidak seperti bekas Perdana Menteri yang disokong kuatnya itu. Perlu wujud keseimbangan antara perbelanjaan kerajaan, PFI dan FDI - tiada sebarang formula sempurna untuk ini tetapi tidak seharusnya Kadir menghasut orang Melayu untuk membenci kerajaan kerana memberikan peluang kepada Cina, terutama apabila mereka merupakan pembida tertinggi. Kita berharap syarikat tersebut akan menjadi warga korporat yang bertanggungjawab. (Perhatikan juga hipokrasi Kadir Jasin yang dicungkil oleh LSS). 

(2) Kadir mendakwa rakyat perlu menanggung hutang 1MDB sebanyak RM50 bilion.  

Satu sahaja perkataan yang sesuai untuk menggambarkan Kadir Jasin dalam hal ini: BODOH!!!

Pertama: Hutang 1MDB bukan lagi RM50 bilion. Hutang tersebut mencecah RM50 bilion untuk tempoh yang sangat singkat bagi sebab-sebab yang telah saya terangkan lebih awal. (RUJUK SINI). Hutang tersebut telah menurun kepada RM33 bilion pada April 2016. Saya belum lagi mendapatkan butiran terkini tetapi secara jelas, Kadir Jasin langsung tidak membuat 'kerja rumah' dan memilih untuk menjadi JURNALIS TIDAK BERGUNA.

Kedua: Sebagaimana yang telah diberitahu kepada rakyat, kerajaan hanya menyuntik RM1 juta ke dalam 1MDB. Kemudian kerajaan meminjamkan RM975 juta tetapi pinjaman tersebut telah dibayar penuh dan tepat pada masanya seperti yang ditetapkan. 

(3) Kadir cuba meyakinkan kita bahawa DAP bukanlah satu ancaman. Dia mendakwa, UMNO sebaliknya yang menggunakan DAP untuk menakut-nakutkan rakyat Malaysia. Atau dalam maksud lain, DAP baginya adalah merupakan model kepada rakyat Malaysia.

Secara serius, adakah anda fikir, kita memerlukan UMNO untuk menunjukkan belang sebenar DAP? Sebaliknya, ramai orang Melayu yang sakit hati dengan UMNO kerana terlalu berlembut dengan DAP dan BERSIH sehingga bangkitnya dan munculnya BAJU MERAH. 

Mari kita tengok apakah jenis spesies bangsa DAP ini. Di bawah ini hanyalah beberapa contoh: 

(i) Mereka meraikan kematian menantu Timbalan Perdana Menteri.
https://www.facebook.com/azmi929/posts/1004572349663568

(ii) Mereka bergembira dan mengolok-olokkan kematian Almarhum TG Haron Din.
https://www.facebook.com/mkhairulazri/posts/10210849481261950

(iii) DAP memusuhi kedaulatan Islam - by Dr A. Karim Omar
https://akarimomar.wordpress.com/…/jelas-dan-jahat-dap-mem…/

(iv) Skrew Melayu
https://www.facebook.com/azmi929/posts/988524847934985

(v) Apakah Mufti Pahang sibertruper UMNO bila bercakap benar berkenaan DAP?
https://www.facebook.com/azmi929/posts/1022199641234172

Anda fikir, perlukah UMNO memberitahu kita apa jenis bangsa dan bangsatnya fanatik DAP?

Sekalipun DAP tidak memperlihatkan penentangan nyatanya kepada negara ini, itu tidak bermakna, kita boleh membenarkan mereka menghancurkan mana-mana negeri sepertimana kerosakan yang telah mereka buat ke atas Pulau Pinang. Itu juga tidak bermakna kita membenarkan mereka secara bebasnya menghina Islam dan umat Islam. Itu juga tidak bermakna, kita harus mendiamkan diri dan berpura-pura mati apabila diprovokasi oleh DAP dan BERSIH. Penagih dadah tidak mungkin akan memerintah negara ini tetapi itu tidak bermakna kita tidak boleh memberi amaran tentang bahayanya sikap mereka atau membenarkan mereka untuk terus menjadi penagih dadah.

Mungkin Kadir Jasin sudah terlupa kata-kata Muhyiddin Yasin: 

"Orang Melayu yang bersekongkol dengan DAP adalah pengkhianat agama dan bangsa".Tapi apa nak hairan, Muhyiddin pun lupa kata-katanya sendiri dan jilat balik ludah.

- AA -

7 comments:

Anonymous said...

Kadir ni dah makan dedak DAP ke? Hancus, hancus....

Anonymous said...

Yang bodoh tu mak engkau melahirkan anak baghal macam kau!!!

Anonymous said...

Dak aiii...yg terlebih pandai kadiaq masin sbb jika msia kacau bilau dia ambik flight pertama keluar negara. Anak2 dia kan tggl overseas bawa la teloq dia kesana. Dia mmg bijak kira bijak mcm limkomunis la cucuk sana cucuk sini lepas tu cabut. Yg lagi terlebih pandai yg tggl d msia komunis melayu harbi 6.50pm.

Johan said...

Tak bail awak mengata begitu pada Kadiaq ini. Dia tidak seperti yang lain bagai pemkakan dedak. Itu bukan kelas Kadir. Kadir lebih gemar menghirup kahak!

Ronnie Wurm said...

Kadir bukan makan dedak DAP. Tapi dedak high fibre Mahathir tahun 90an dulu. Jadi kena ikut apa bos kata lah. Sampai contradict diri sendiri dan menjadi bahan ketawa orang.

By the way, saya kena ban di blog Jebat Must Die. Bunyi kata mereka ni pejuang free speech. Tapi kalau orang tak setuju dengan mereka, terus ban. Jenis hipokrit!

Anonymous said...

katok aje kepala
lahanat barua mamak
kutty ni dgn martol hehe

theprofessor said...

I once bumped into Kadir and his newly married 2nd wife, boarding a flight from Singapore to KL. He was wearing cowboy hat and boots. I had to suppress my laughs.

 
Blogger Templates