Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, October 7, 2016

MUKHRIZ CABUT LEBIH AWAL, AHLI PARLIMEN PKR ALOR STAR TERKETAR-KETAR MINTA DILEPASKAN APABILA PEMUDA BANGKIT HALAU KUMPULAN BERSIH 5.0 DI ALOR STAR!!!



Time dia jadi Menteri Besar Kedah dulu, hujung minggu sahaja, dia mesti ada di KL kalau tidak pun di London atau Abu Dhabi atau mana-mana negara Eropah. Jarang sangat dia berada di Alor Star.

Tetapi semenjak-semenjak dia dah jadi buangan UMNO ni, dan kemudian bakal pula menjadi Naib Presiden Cap Bunga, rajin pula dia pergi ke Kedah walaupun Kedah bukanlah negeri pilihannya. Rajin pula dia bercampur-gaul dengan rakyat bawahan Kedah yang berluting dan berkerak

Lebih menakjubkan, kalau dulu, bukan main lagi dia mengata kat BERSIH, tetapi sekarang dia sendiri yang join BERSIH walaupun semasa segerombolan Pemuda UMNO Alor Star datang mengejut, dia cepat-cepat angkat kaki bersama-sama Phahrolrazi Zawawi, musuh ketat Almarhum Ustaz Azizan dan Mahfuz Omar, si harum manis yang masih tidak mempunyai kelelakian untuk keluar meninggalkan PAS.

Pagi tadi, Mukhriz Mahathir terbabit dalam konvoi BERSIH yang terang-terang memang didalangi oleh DAP. Memandangkan sebelum ini yang meramaikan demonstrasi BERSIH adalah ahli-ahli dan para pemimpin PAS, dan kali ini pula, PAS telah mengeluarkan arahan agar ahli-ahlinya memulaukan BERSIH, DAP melihat perlunya menarik seramai mungkin orang Melayu yang masih berada dalam PKR, PAN dan Cap Bunga. 

Kerana itulah, apabila diserbu oleh Pemuda UMNO, yang tinggal hanyalah budak-budak Melayu berbaju kuning, manakala yang bukan Melayu berbaju kuning pula awal-awal lagi bertempiaran lari, termasuklah Ahli Parlimen Alor Star, Gooi Hsiao Leung, yang terketar-ketar meminta agar diberikan laluan setelah keretanya disekat oleh Pemuda Bangkit berbaju merah berlogokan UMNO.

Difahamkan juga, rombongan BERSIH untuk ke Sungai Petani, turut disekat dan digagalkan oleh Pemuda Bangkit.




Mukhriz Mahathir barangkali terkejut beruk apabila melihat penentangan sebegitu rupa. Sangkanya apatah lagi seringkali diberitahu Pemuda UMNO Kedah berada di bawah kawalan dan pengaruhnya, tidak akan berani muncul. Tetapi apa yang berlaku sebaliknya.

Lepas ini, bolehlah Mukhriz memberikan alasan, dia sebenarnya tersilap. Dia menyangkakan, BERSIH adalah dress party seperti yang sering dianjurkan oleh kawan-kawannya di Kuala Lumpur. Jadi, cepat jugalah orang lupakan dan maafkan dia... almaklumlah, dia kan BOBOI dan anak BAPAK yang tidak ada apa-apa keistimewaan kecuali sebagai PENGANTIN!


21 comments:

Anonymous said...

Dah kaya raya...ko pegi enjoy jer boboi!!!!!
Buat menyemak jer...
Jadi mb dulu pun mcm biskut chipsmore...skejap ada..skejap tak ada...

Johan said...

Bersih orang kata berduit...dan sombong... Elok juga ada kumpulan merah..ingat dulu sikuning sembahyang mati ala Cina, betul betul kurang ajar...jadi jika kumpulan merah ni kurang ajar Cuba ingat balik kurang ajar si kuning.

Anonymous said...

Polis...ni biarlah Baju merah jumpa baju kuning..baru thrill.. Tapi dah tugas poliskan...tak nak jadi 13 mei sbb...Mahathir nak jatuhkan Najib mcm dia jatuhkan Tuanku Abdul Rahman iaitu melalui peristiwa berdarah 13 mei...so polis buatlah kerja kamu...semua..agar Malaysia aman

Anonymous said...

yang kata dia captain
tu captain bar je la hehe

Anonymous said...

Lain kali baling je baju kuning dengan telur busuk. Biar datu kereta harum.

Anonymous said...

Kalau ada akta perhimpunan aman....tak apa, tapi polis pastikan sibaju kuning akur undang2.Bersih 1, 2, 3 semuanya tak ikut undang2..
Jadi biar baju merah yg ajar mereka erti hidup bermasyarakat.
Hidup baju merah.Bersih sila mari Kota Bharu.
Nak tengok sapa bersih.

Anonymous said...

sapa hero pemuda tu??? aku org kedah rasa tua dari dia..tp x kenai pun..makin samseng dah UMNO la ni...

Anonymous said...

Betul tu . Kalau polis tak boleh ajar biar orang lain ajar. Kalau tidak sampai bila bila pon tak dapat di ajar.

Anonymous said...

Sesamseng2 Umno tak pijak gambar Haji Hadi dan Najib. Tak sampai pechah kereta Polis. Simpan bahalol tu sikit. Kalau aku ada di situ aku pelempang terus baju kuning tu.

Anonymous said...

Samseng butuh pak hang...kuning punya celaka hang taknak kira pulak..lahanat punya orang

Anonymous said...

Politik tak bertamadun dan bakal menghancurkan keharmonian kaum dan negara..

Anonymous said...

Dah tua dok dirumah saja hat ni bagi kat orang muda sudah la.

Anonymous said...

apa yg baju merah perjuangkan ?
ikut ckp jamal, ke jamban lh hgpa..

Unknown said...

Mmng samseng pn pemuda bju merah.tak faham demokrasi dp no..beruk mkyeh dp ni

Unknown said...

APA la suka gaduh2.. Klau korng bju merah berani Sgt p la Israel bntu Palestine yg d tindas tu. Yg aku nmpk korng x da telur, x brani bla org tu kuat..korng no btl2 Pondan

Anonymous said...

Samseng lagi bershit babi kuning sampai terbalik kereta polis...sudah lupa ka?

Anonymous said...

Syabas pemuda UMNO kerana berjaya menghalau barua2 DAP

Anonymous said...

Aku makin benci kat umno

Anonymous said...

Sedih tengok Melayu bergaduh dgn Melayu .. tau tak sapa yg tepok tangan!!!

Anonymous said...

Tak dak sapa pun suruh hang sayang UMNO. Jika hang sayang sangat KULUP Guan Eng tak dak sapa pun nak halang.

Hang pa pilah jilat kalat Boboi.

Anonymous said...

Syabas pemuda umno. Kami menyokong anda semua.

 
Blogger Templates