Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, November 6, 2016

BIADAP!!! AHLI MAJLIS MPSP DAP MERANGKAP PEMBANTU TIMBALAN KETUA MENTERI II PULAU PINANG BAGI AMARAN KEPADA SULTAN JOHOR SUPAYA TAHU HAD SEORANG SULTAN!!!



Sedang viral di FB ketika ini adalah printscreen posting M.Satees, salah seorang Ahli Majlis MPSP yang juga pembantu Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang selain berjawatan sebagai Setiausaha DAP Batu Kawan.

M.Satees dalam postingnya yang dikesan telah dipadamkan dari akaunnya, memberi amaran kepada KDYMM Sultan Johor agar tahu had sebagai seorang Sultan.

Kenyataan kerasnya itu seiring dengan titah KDYMM Sultan Johor yang tidak membenarkan BERSIH berdemonstrasi di seluruh Johor. Titah baginda itu telah menyebabkan DAP tidak berpuas hati memandangkan BERSIH merupakan instrumen yang dibiayai oleh Yahudi Soros dan apabila membabitkan Yahudi Soros, DAP perlu membelanya walau dengan apa cara sekalipun.

Posting Satess itu jelas menunjukkan kecenderungannya untuk mencetuskan permusuhan dan kebencian orang ramai terhadap institusi Raja-Raja Melayu di negara ini. Satees secara BIADAP memberitahu KDYMM Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang baginda tidak mempunyai sebarang kuasa untuk menghalang sesiapa pun daripada mengambil bahagian dalam perhimpunan di Johor.

"So, dear Sultan, you don't try to undermine the highest law of the land by issuing your own decrees! Please know your limits, and act accordingly as the Constitutional Head of State!"

Satees telah memuatnaikkan status tersebut pada 8.19 malam pada hari Khamis, 3 November 2016. Pemeriksaan pada hari Ahad mendapati posting tersebut telah pun dipadamkan.

4 comments:

Anonymous said...

polis kerajaan malaysia mana berani nak usik pembangkang, takut nanti banyakkerja nak buat utk hadapi lawyer2 dr pihak sana, baik buat kerja buli mat rempit tuntun motor 3km ke balai lagi senang, mat rempit mana ada teloq nak lawan ngan polis, akai pun rendah, duit plak takde nak engage lawyer....

Anonymous said...

Berani dgn melayu saja..bos baju merah buat protes sikit saja terus tahan tapi maria chin dgn aminah kenapa senyap..telor mana?.Sejak dari BERSIH 1,2,3 dan 4 mana tindakan..poorah

Anonymous said...

Beginilah jadinya apabila mendapat kuasa hasil undi org cina dan india. Umno dan pihak berkuasa di mana2.jabatan kerajaan pun, bukan pdrm sahaja,,semuanya akan teragak2 utk mengambil tindakan kpd org india dan cina. Kenapa, kerana takut undi mereka swing kpd pembangkang. Puluhan tahun berterusan, sehinggalah sekarang mereka berani mencabar islam, institusi raja dan hak2 keistimewaan raja raja melayu. Inilah akibatnya melayu bergaduh sesama sendiri bermula umno dan pas, sekarang ditambah pkr,pan,ikatan,kita dll. Jika melayu perintah malaysia dgn undi daripada melayu, keadaan sudah tentu tidak seperti apa yg berlaku dan kita lihat hari ini. Mereka meraih untung hasil perpecahan kita...

Ted Manoff said...

Kita pula seronok berpechah2 jadi 5 parti dah..tunggu parti yang ke 6 pulak..

 
Blogger Templates