Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, November 24, 2016

UNTUK TUTUP CERITA MARIA CHIN DITAHAN KERANA PENEMUAN DOKUMEN SUBVERSIF, PUAK PAKATAN KATA KERAJAAN TAKUT DENGAN DEMONSTRASI MARIA CHIN!!!



Kalau diperhatikan kempen-kempen simpati untuk Maria Chin, yang pasti, gambaran diberikan ialah kerajaan sedang ketakutan kerana seorang suri rumah, ibu tunggal yang sudah tua menggerakkan gerakan mendedahkan kejahatan kerajaan, membuatkan kerajaan bertindak menggunakan undang-undang untuk mengurung dan menahannya.

Sekaligus membolehkan 'kejahatan' kerajaan terus ditutup. 

Dari Dr. Mahathir sehinggalah kepada para pemimpin DAP dan PKR, itu sahajalah modal mereka. 

Hakikatnya, intipan ke atas Maria Chin Abdullah telah dibuat lama oleh pihak berkuasa. Kaitan Maria Chin Abdullah dengan OSF dan George Soros telah diperakui sendiri oleh Maria Chin. 

Dan dia akhirnya ditahan selepas dokumen-dokumen yang membuktikan ancaman terhadap demokrasi berparlimen di negara ini, ditemu di dalam pejabatnya. 

Sekaligus menafikan tuduhan golongan terbabit bahawa Maria Chin ditahan kerana demonstrasi. Sebaliknya dia ditahan dan diletakkan di bawah SOSMA bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan tentang pembabitan dan kaitannya dengan agen asing untuk mengganggu gugat negara ini. 


"Penahanannya tiada kena mengena dengan demonstrasi BERSIH. Dia telah ditahan di bawah Seksyen 124 (c) Kanun Keseksaan kerana aktiviti-akviti yang mengancam demokrasi berparlimen," kata Khalid Abu Bakar, Ketua Polis Negara. 

Menurut Ketua Polis Negara lagi, penahanan Maria di bawah SOSMA selama 28 hari adalah bagi membolehkan polis membuat siasatan dan mengambil keterangan sewajarnya dari dia, terutama sekali yang membabitkan dana dan pembiayaan BERSIH 2.0.

Pada 18 November lalu, sepasukan anggota dan pegawai polis telah menyerbu pejabat BERSIH dan menemui beberapa dokumen yang polis syaki sebagai pembabitan BERSIH dalam usaha mengancam demokrasi berparlimen di Malaysia, iaitu kesalahan yang tertakluk di bawah Seksyen 124 (c) Kanun Keseksaan.

Khalid turut menegaskan SOSMA boleh digunakan untuk menyiasat jenayah terancang, pemerdagangan manusia dan jenayah ke atas negara, dan tidak hanya terrorisme. 


"Orang ramai berkata, kerajaan berjanji akan hanya menggunakan SOSMA untuk teroris. Malangnya mereka keliru antara SOSMA dengan POTA (Akta Pencegahan Terroris)."

Menurut Khalid lagi, Maria Chin sendiri mengakui telah menerima dana daripada OSF yang dibiayai oleh George Soros. 

"Kita tahu apa itu OSF dan berapa banyak negara yang telah mereka gulingkan supaya mengikut cara mereka. Ini adalah tanggungjawab polis untuk memastikan, keselamatan negara tidak diancam oleh sesiapa pun. Kita tahu sejarah OSF. Kita telah mengambil langkah-langkah perlu agar negara ini tidak jatuh ke dalam tangan orang yang mahu menjahanamkan Malaysia," kata Khalid lagi. 

4 comments:

Anonymous said...

Jgn biarkan pihak asing mencampuri urusan dlm negara...buruk akibatnya.

Anonymous said...

Orang yg berkerja dgn SB semenangnya tahu kerja2 kotor mrk menanam bukti ke atas lawan.

888jackaroo said...

semudah letak kicap ABC ke...?

Anonymous said...

Di bawah rejim syaitan keluarga Turki Onn Jaafar/Bugis Razak rasuah sudah sebati dgn perkhidmatan awam dan UMNO.

 
Blogger Templates