Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, December 15, 2016

MUKA TAK TAHU MALU!!! KALAU MENANG, KAU CURI... DAH KALAH, KAU SURUH ORANG BAYAR?!!!



Ni betul-betul jenis muka tak tahu malu... jenis tak ada maruah dan jenis tak sedar diri!

Kata hebat sangat... kata kuat sangat... kata ramai sangat penyokong sampai peluang untuk rampas Kelantan dan Terengganu sangat cerah. 

Maka betul sangatlah bila orang PAS kata parti tajaan Lim Guan Eng, PAN, betul-betul tak malu. Bukan sahaja tak malu, bahkan bantuan daripada Malaysiakini untuk menunjukkan mereka pandai juga, tidak lebih daripada sekadar menambahtebalkan taik kat muka mereka.

PAN dengan bantuan Malaysiakini cuba menggambarkan PAS tidak adil dan jenis lepas tangan.

Kisahnya tentang orang yang kalah dalam membuat petisyen pilihanraya dan kemudian mahkamah mengarahkannya membayar gantirugi sebanyak RM50 ribu.

Kerusi yang dipetisyenkan itu adalah kerusi yang ditandingi oleh PAS pada PRU lalu.

Bagaimanapun, calonnya adalah Salahuddin Ayub, Timbalan Presiden PAN.

Yang buat petisyen itu pula adalah bekas ahli PAS yang kini merupakan ahli PAN.

Kalaulah petisyen tersebut dimenangi, kerusi berkenaan akan menjadi kerusi PAN, bukannya kerusi PAS tetapi sekarang, yang dipersalahkan kerana tidak mahu membantu dan enggan membayar gantirugi seperti yang diarahkan oleh mahkamah adalah PAS.

Setiausaha Pertubuhan PAN, Suhaizan Kaiat cuba berlagak baik apabila berkata PAN akan cuba membantu Zaaba dan telah mengumpulkan derma sebanyak RM11,000 bagi tujuan tersebut.

"Kami mensasarkan kutipan sebanyak RM50,000. PAS langsung tidak mahu membantunya. Jadi kami (PAN) akan membantunya," kata Suhaizan Kaiat.

Puak PAN memberi alasan, Zaaba menfailkan petisyen tersebut ketika dia masih lagi menjadi ahli PAS dan telah diarahkan membayar kos ketika dia juga masih ahli PAS. Jadi PAS perlu membayarnya walaupun selepas dia menyertai PAN.

Ini namanya BANGANG ABADI!!!

Kerusi-kerusi yang ditandingi dan kemudian dimenangi oleh beberapa orang pemimpin PAN sekarang adalah di bawah logo PAS. Malah dibiayai oleh PAS. Sepatutnya semua kerusi-kerusi tersebut milik PAS, bukannya dibawa lari dan dimiliki oleh PAN. Kenapa tidak dipulangkan semula kepada PAS.

Samalah dalam kes ini... yang dituntut adalah kerusi yang ditandingi oleh Timbalan Presiden PAN. Yang menuntut juga sekarang ini sudah menjadi ahli PAN. Jadi PAN tanggunglah semuanya.

Ini tidak, kerusi yang para pemimpin PAN menang di bawah logo PAS, dicuri. Kerusi yang mereka kalah, PAN suruh PAS bayar pulak...

Lawak betul angkatan Mat Sabu nih!!!


7 comments:

Anonymous said...

Suruh DAP sponsorlah.. hehehe

Anonymous said...

Propa kena lebih. Lagi2 kang kena marah dgn murshidulam pakatan inche lim guan eng.

Anonymous said...

terlebih minum ayak ketum ka apa hangpa ni ? koi lama koi haru dah jadi cacamarba lagu ni, kot ya pun tak beghapa ceghedik jangan tunjuk hangpa dah terlajak bodo gheti ka tak ? malaon laknat sungguh hangpa bila menang kalu hangpa bawak pelaghi dah kalah lagu ni hangpa minta oghang lain bayak kat hangpa, gila ka apa ? tu la oghang dah habaq kat hangpa jangan makan kat kedai mamak lebih lebih lagi jangan makan kat kedai cina lagu ni la jadinya

Anonymous said...

Wajar PAS sebab dah makan duit UMNO

Anonymous said...

Pembangkang dī Malaysia bertaraf longkang. Semuanya menjaga kepentingan sendiri, keluarga dan kroni. Ketua pembangkang, dapigs pulak mempunyai agenda anti Melayu dan anti Islam.
Syukor Malaysia tidak jatuh ke tangan pembangkang yg anti Islam dan anti Melayu.

Anonymous said...

Pan cakap besar tpi kemampuan tak ada

Anonymous said...

Baik jgn bayar kpd mahkamah tong taik UMNO..jimat duit.

 
Blogger Templates