Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 28, 2016

NABI S.A.W PUN MAHATHIR PERNAH HINA DAN LAWAK-LAWAKKAN, APA SANGATLAH SEORANG MUFTI SEPERTI HARUSSANI!!!



Berani S.S Mufti Perak, Harussani menasihati Mahathir!

Apa nilai seorang mufti kepada Mahathir kerana Mahathir berdasarkan rekodnya, pernah terlibat secara tidak langsung dalam pemecatan orang mufti termasuklah mufti Selangor yang menentang pemikiran dan kehendaknya.

Almarhum Mufti Selangor, Datuk Ishak Baharom kehilangan jawatan apabila mengambil tindakan ke atas beberapa orang perempuan Melayu yang menjadi peserta pertandingan ratu cantik pada tahun 1997. Tidak lama selepas pemecatannya, Malaysia dilanda bala bencana berupa kemuruduman ekonomi dan kewangan yang sangat kronik, yang turut melihat bagaimana Mahathir menggunakan wang negara untuk membela kroni, proksi dan anak-anaknya secara sewenang-wenangnya.

Harussani dalam kenyataannya menyatakan Mahathir tidak mempunyai autoriti untuk mengeluarkan 'fatwa' haram ke atas BRIM.

"Dr Mahathir tidak berhak mengeluarkan fatwa mengenai BR1M kerana beliau bukan orang alim, malah beliau mungkin tidak memahami takrif rasuah. Saya nasihatkan berhentilah mencari jalan menjatuhkan orang dengan membuat tuduhan yang bukan-bukan, lebih baik beramal di hujung hayat yang masih ada. 

"Tuduhan Dr Mahathir itu akhirnya akan menimbulkan kebencian rakyat sedangkan beliau tahu siapa saja yang makan rasuah sudah tentu masuk neraka sedangkan bantuan itu adalah antara program kebajikan untuk membantu rakyat yang kurang bernasib baik. 

"Sikap Dr Mahathir itu jelas menggambarkan beliau sebagai orang yang kecewa dan berputus asa apabila parti baharu yang ditubuhkan itu gagal meraih sokongan dan sambutan daripada rakyat," katanya. (RUJUK SINI)


Sudah pastilah nasihat Mufti Perak itu agar Mahathir menghabiskan sisa-sisa usianya yang telah dilanjutkan oleh Allah Taala itu berbanding orang lain dengan meningkatkan amal ibadat, akan ditempelak serta dibenci oleh para pentaksub Mahathir. 

Malah tidak mustahil juga, Mahathir sendiri tidak akan menghargai nasihat berkenaan. 

Setakat nasihat Mufti Perak itu, apalah sangat... 

Sedangkan Nabi s.a.w pun dia buat lawak sesuka hati dia sahaja, nilai seorang Mufti baginya, mungkin tidak lebih daripada sekadar KUTU BERAHAK sahaja!

Tengok sahajalah aksi-aksi para penyokongnya terhadap Harussani!


2 comments:

Anonymous said...

urusan mentadbir adalah urusan PM
urusan membangkang adalah urusan Mahathir
urusan rasuah adalah urusan MACC
urusan halal dan haram adalah urusan mufti
jadinya persoalannya ialah:

apakah 'fatwa Brim sebagai harem' termasuk dalam skop tugasan pembangkang atau tidak?

Anonymous said...

Ghaz Youssef tu anak haram hasil anjing main ngan babi ke?

 
Blogger Templates