Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, December 10, 2016

THE LOST LOBOS MAHATHIR... SARANG MAHATHIR DARI WANG RAKYAT MALAYSIA DI ARGENTINA, TERDEDAH!!!



Penulis: Hafizi Haris

Las Leñas adalah salah satu pusat peranginan ski terbesar di banjaran Andean di Amerika Selatan dan terletak di Wilayah Mendoza, Argentina dan menempatkan Piscis Hotel yang mempunyai kasino yang paling tertinggi didunia.

Pemilik resort Las Lenas adalah seorang rakyat Malaysia bernama Tan Sri A.Paquirri Arumugam dicatatkan telah membeli tempat tersebut pada lewat 2001.

Beliau memiliki kira-kira 1.5 juta ekar (ya, 1.5 JUTA ekar) tanah di dalam dan sekitar resort dan mempunyai ladang biri-biri serta ladang pembiakan kuda. Beliau juga memiliki 30,000 ekar tanah berhampiran Buenos Aires di mana merupakan tempat menanam soya dan gandum.


Tan Sri AP Arumugam yang dikatakan bernilai "beberapa bilion" oleh The Star, sentiasa rapat dengan Tun Mahathir - satu fakta yang dilaporkan oleh akhbar British pada 1980-an dan 1990-an apabila Britain telah melakukan pound tawaran berbilion senjata dengan Malaysia.

Di Malaysia pada awal 1990-an, Tan Sri AP Arumugam telah bertanggungjawab untuk mendapatkan kontrak syarikat dari kerajaan bernilai beratus-ratus juta ringgit dan malah berbilion-bilion ringgit, seperti projek Pergau RM1.8 bilion, RM500 juta avionik / navigasi kontrak untuk KLIA, EMU Railway kontrak RM180 juta dan kontrak bagi bunker tentera di Jalan Gurney - hanya untuk menamakan beberapa.


Beliau juga menggunakan anak-anak Mahathir duduk dalam lembaga syarikatnya.

Hari ini, Tan Sri terletak di Yayasan Kepimpinan Perdana.

Kembali ke resort yang indah .

Tun Mahathir adalah seorang pengunjung yang kerap ke sana. Antara yang melawat adalah wartawan tempatan disana dan akhbar tempatan merakamnya. Mahathir pergi ke sana menggunakan jet Kerajaan untuk bercuti pada Februari 2002 tidak lama selepas Tan Sri membeli resort.


Akhbar tempatan berjaya merakam Tun M pergi ke tempat tersebut pada Mac 2006 dan kemudian menulis,

"Por esta razón, en Malargüe como en Mendoza, se los conoce como" los malayos ", principalmente por la visita que periódicamente realiza una comitiva encabezada por el sekarang, ex primer ministro de ese país al sur mendocino."

Malah, delegasi Tun M, yang pernah merentas desa menunggang kuda berkata selain dari tujuan bercuti, mereka berada di sana untuk mempromosikan "resort" sebagai satu destinasi untuk rakyat Malaysia kerana rakyat Malaysia kini bosan pergi ke Eropah dan mahu beberapa tempat baru untuk melawat sebaliknya.


Media terakhir dirakamkan lawatan Tun Mahathir pada Mac 2014 di mana Tun M dan Tan Sri datang dalam dua jet peribadi yang berasingan - kali ini dengan sekumpulan pelabur dan media tempatan telah menulis;

' "En dos aeronaves privadas arribaron yang Nuestra aerostación internacional, donde se destaca la Presencia del ex primer ministro de Malasia Mahathir Mohamed, quién es además uno de los Duenos de Valle de Las Leñas".

Yang apabila diterjemahkan bermaksud:

"Dalam dua pesawat peribadi tiba di terminal udara antarabangsa kami, di mana kehadiran bekas Perdana Menteri Malaysia Mahathir Mohamed, yang juga salah satu daripada pemilik Valle de Las Lenas." Wow!!


Untuk berlaku adil, ia adalah sama ada kesilapan terjemahan google atau salah lapor oleh media Argentina kerana tidak ada bukti didokumenkan bahawa Tun M adalah salah satu daripada pemilik - dan ditambah Tun M telah berkata bahawa beliau tidak mempunyai berbilion aset atas nama sendiri, tidak seperti anak-anaknya atau rakan-rakan rapat beliau.

Anda tidak perlu untuk memiliki ladang tersebut untuk menikmati gaya hidup mewah-terutamanya jika ia dimiliki/dijaga oleh rakan-rakan rapat anda.

Tetapi ia sudah pasti tempat yang indah dan menarik untuk dilawati - tempat yang kita dengan bangganya boleh mengatakan dimiliki oleh rakyat Malaysia.


15 comments:

Anonymous said...

Tajuk ngan cerita tak sama.......laju je tempah neraka

Anonymous said...

Alamak...pecah rahsia hidup bermewah.

Anonymous said...

Buat apa dok bising2 dalm blog Kalu ada apa2 kesalahan Tun M, laporkanlah kepada pihak berkuasa.

Sana sini sebt Allah, agama, fitnah dan sebagainya. Yang kita dok buat sendiri tu apa?

Gerentila komen ini tak akan disiarkan Bukan kali pertama aku respond, banyak kali dah tapi satupun tak pernah disiarkan. Bohong pandai. Anak buah Najib semua pandai bohong.



Anonymous said...

Aku ok je..tapi doj sebut mo1 kau plak nampak tergedik nak menepis..pasal 1mdb satu dunia tahu kau kata tun mahathir lagi teruk..

Sekurang kurangnya kalau betul pun tun punya resort tu...tak susahkan rakyat bohh..ni najib 1mdb dia sudah susahkan rakyat bohh...

Macamana mau bagi paham hah ini blogger!!!!!

Anonymous said...

Kenapa ni selepas Mader lawan Najib, sedangkan setiap ahli UMNO mempunyai penyakit yg digelar 'rasuah'. Rasuah diperlukan UMNO utk beli Monyet2 Melayu, Perempuan yg cantik2 belaka, harta Dan kereta yg mewah sbgnya atas satu ungkapan 'Bumiputera' yg tidak Ada asas langsung utk menipu Dan menyamun Negara dan Rakyat sedangkan pemilik hutan sebelum sesiapa pun jejak dibumi Semananjung dan Dan Borneo, di usir Dari penempatan mrk Dan dikeji saban hari. Ini lah kejahatan Lanun Melayu pendatang yg MahaBangsat sedang melakukan hingga hari ini.

Anonymous said...

Ossh...banyak nya duit... Tak pe nanti mati tanam sekali dgn harta dan duit tu...ok...

Anonymous said...

Saya sarankan penulis blog ni cuba nyalakan mancis kat tangan sendiri...dan bayangkan api NERAKA yang berjuta kali panas..tapi itu pun kalau ko islam la...kafir rasanya aku jadi tak pa la buat fitnah!

Anonymous said...

Yahudi Kerala sekeluarga memang PUKIMAK!

Anonymous said...

Bila kena kat batang hidung sendiri pandai pulak senut syurga neraka..bila puak kau buat fitnah selamba jer...dasar pakatun dajal

Anonymous said...

Ni nak tambah sikit lagi. Ingat lagi pesanan si tun taik.Bukan melayu mudah lupa tetapi melayu mudah hilang akal.

Anonymous said...

Kan dah cakap keluarga mahadey.. Midin..dan safiee bedal ni semuanya rich n famous.. So kalau mereka bersengkongkol dgn cina kafir Dap pun tak kisah tak jadi kudis..sebb mereka ada rumah ada harta ada duit di serata dunia...mungkin kat Masjifil Haram dan Madinah pun ada..so klau apa2 jadi kat Malaysia... Bila2 meteka boleh terbang ke mana saja ckp jer..jet peribadi setia menunggu cuma Melayu bodoh yang sokong Dap Pkr Pan dan cap bunga di keldaikan..pemimpin mcm Rafizi.. Wan jijah..Zuraidah.teresa kok..guan end dan husam ke duit simpanan juta2 tu yang kita tahu yang simpan kat luar negara..contoh Daim..mana dia..duduk mana..tak pe..nanti mati bawalah duit dan harta tu..kami orang biasa tak kisah pun

Anonymous said...

Penulis blog haram jadah. Mahathir buat duit kat luar ke sikit pun rakyat tak susah. Ni PM lahanat kau ni yg sial. Kau ni tulis biarlah dapat duit. Kalau tak kau sama je bangsat macam PM kau. Kalau kau pikir 1mdb tu fitnah. Memamglah kau bangang. Kau berentilah tulis blog. Toceng telur kau tu bagi anjing ..

Anonymous said...

Jangan monyet. Selama ni kau hidup pasal.usaha dia. Kau ni semua nak senang. Kau julur lidahlah bro kat jubur najib. Kau maki keluarga org pukimak. Balik kat keluarga kau balik

Anonymous said...

Tang Carita kutty laju je jatuh hukum org keneraka.... Tuihhhh atas muka aku bagi

Anonymous said...

Mahataik beli ladang kat argentina tu pakai duit dia ke? Bapak dia kerja guru besar aje bukan billonaire. Kalau harga minyak USD100 setong Ghafar Baba pon boleh memajukan Malaysia lebih dari Mahataik sekiranya dia jadi PM selama 22 tahun.

 
Blogger Templates