Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 7, 2016

KES 'KESIPUAN' TETAPI PARA PENTAKSUB DAN PENJILAT MAHATHIR DAH JADI KESURUPAN!!!



Sepucuk surat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja kepada Tun Dr. Siti Hasmah, telah disiarkan oleh Marina Mahathir di Tweeternya. Marina Mahathir tidak berpuas hati dan cuba menggambarkan bapanya telah 'dianiayai' dan pihak yang menganiaya itu sebenarnya yang 'tersipu-sipu'.

Hakikatnya surat berkenaan telah dihantar oleh Penyimpan Besar Raja-Raja. Pejabat berkenaan menerima arahan daripada DYMM Yang Di-Pertuan Agong, bukannya daripada Kerajaan Persekutuan walaupun Mahathir telah mengubah status quo itu dengan menghapuskan kuasa raja-raja pada zaman pentadbirannya dahulu.



Apabila Majlis Raja-Raja menerusi Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja menarik balik jemputan kepada Mahathir dan isterinya, Siti Hasmah untuk hadir ke Majlis Pertabalan DYMM Yang Di-Pertuan Agong yang baru, sepatutnya Marina kena faham isyarat ini. Hak baginda tidak boleh dipertikaikan sama sekali.

Barangkali Marina Mahathir masih berasakan Perdana Menteri berkuasa lebih besar dari DYMM Yang Di-Pertuan Agong sebagaimana yang dilakukan oleh bapanya semasa 22 tahun menjadi Perdana Menteri. Jadi, dia cuba menyalahkan Najib dan seperti biasa, para pentaksub Mahathir yang buta perut juga menyalahkan Najib, bahkan ada yang menuduh DYMM Yang Di-Pertuan Agong telah dirasuah oleh Najib dengan projek sebagaimana yang ditulis oleh seorang pentaksub Mahathir di dalam FB seperti printscreen di bawah.


Yang membuat pendedahan adalah Marina sendiri walaupun surat tersebut dihantar secara sulit oleh Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja kepada ibu bapanya sebagai menghormati status kedua-duanya. Niat untuk memalukan Najib berakhir dengan memalukan ibu bapa sendiri apabila yang tidak membenarkan Mahathir dan Siti Hasmah hadir dalam istiadat tersebut adalah Majlis Raja-Raja bukannya Najib sebagaimana yang cuba ditohmahkan oleh Marina.

Dan seperti ketika bapanya menjadi Perdana Menteri, akhirnya pihak Istana pula yang dihina! Hanya kerana ibu bapanya tidak dijemput, istana dianggap low-class. Tidak cukup dengan itu, dikatakan pula, ibu bapanya mendapat anugerah tertinggi, jadi perlulah untuk dijemput mereka. Yang tidak disebut ialah, anugerah tertinggi tersebut adalah dari istana!


Terimalah hakikat, walaupun Mahathir dan Siti Hasmah menerima anugerah tertinggi dari DYMM Yang Di-Pertuan Agong, tetapi sekarang kedua-duanya tidak lagi dijemput...

Barangkali elok sangatlah kut kalau Marina menasihati kedua-dua ibu bapanya untuk memulangkan kembali anugerah yang membawa gelaran TUN itu kalau berasakan penarikan kembali kehadiran di istiadat tersebut sebagai sesuatu yang memalukan mereka.

Dulu-dulu masa berkuasa, Mahathir memperlakukan istana seperti low-class, sekarang kafarahnya sedang berlaku... kalau tak faham semenjak berkawan baik dengan DAP ni, KARMA!!!



25 comments:

The Flying Pork said...

Angkuh sungguh kau berkata-kata.

Padahal kau siapa wahai blogger upahan UMNO? jika nak dibandingkan dengan Tun M yang jauh lebih berjasa.

Janganlah kau nak salah Agong dgn keluarnya surat ini dan pasti ada desakan halus dari pejabat JPM ayah anjang kau.

Pergi mampuslah UMNO dengan keegoaan dan kesombongannya.

Anonymous said...

Jemput ke tak jemput atau batal jemputan itu hak pihak berkenaan. Tak payah nak bising.

Anonymous said...

Pangkat TUN tu dari Raja & istana .
pejabat penyimpan mohon besar cuma menjalankan titah .

memang muka mamak laki bini, Sultan , raja2 dah benci nak tengok .

siapa yg menghapuskan muka kuasa raja2 pd 90an dulu ? Najib ke ? hehehe...

kalau dah dianggap penderhaka , jangan perasan nk rasa diri bagus sangat . pangkat kau pun dari raja . tanpa pangkat kau , macai2 kau takkan ikut kau pun. kau jadi sama mcm macai2 jugak. marhaen . full stop.

Anonymous said...

semakin hari semakin terhina dari disanjung dan di junjung kini mcm... tafsirlah sendiri.. madey menuruti jadual yg sepatutnya berlaku keatasnya.. sori madey ur time has come kalau dulu menghina ulama menghina nabi tp skrg semasa hidup lg tuhan balas..

Anonymous said...

Bukan tak dijemput, tapi dibatalkan jemputan. Jangan la nak spin.

Anonymous said...

Tun tu apa?

Anonymous said...

Yerlah..mungkin waktu tu penyimpan mohor raja2 dah hantar kad jemputan..tapi bila Mahadey datang kat perhimpunan Dap baru ni...rasanya YANG DIPERTUAN AGUNG..tak berkenan dan murka... Yerlah dah terang lagi bersuluh Dap ni nak menghapuskan Institusi Diraja...lagi Mahadey nak bersengkongkol... So rasanya kalau jemput Mahadey macm setuju jer..tindakan yang ingin dibuat Dap maklumlah Mahadey dah jadi salah seorang Melayu yang TELAH DI SKREW SELAIN WAN JIJAH..MAT SABU...dan AZMIN...

Anonymous said...

UMNO patut kembalikan kuasa raja2 yg telah diambil oleh Mahadir 22 tahun yg lalu. Jangan ambil hak orang nanti kena tulah.

Anonymous said...

Biar le..kuasa kat dunia ni saja. Ni bukan kerja Majlis Raja2 ni..ada tangan ghaib dibelakang arahan tersebut.

Kalau dari awal Majlis Raja2 tak nak jemput, tak kan surat jemputan telah dihantar. Orang yang berotak je dapat berfikir dengan jelas.

Najib mmg takut dengan Tun M tu..dah terbukti sejak program Nothing to Hide dibatalkan sebelum ni.

Anonymous said...

Bila masa tun fitnah nabi. Kompem masuk neraka kau bai. Nak marah pun agak2lah. Jgm pikir dosa orang. Dosa kau tu kau patut pikir bai. Fitnah tak tentu arah. Macam rizal mansorlah perangai kau ni

Anonymous said...

besar sangat ke jasa dia tu..seorang pengkhianat bangsa tak layak berada dalam majlis bersejarah ini..

Anonymous said...

medey si pengkhianat bangsa tak layak mencemar majlis yang mulia ini..cuci diri dulu dari segala kejahatan termasuk bersekongkol dengan laknat2 dapigs untuk mengguling kerajaan dengan cara haram dan tidak berlembagaan melalui demo2 haram..dana2 haram..memang wajib di dibatalkan jemputan..hancur pakatan!!

Anonymous said...

Macam mana agung tak ikut Razak/Najib, yg menjadi agung selepas 1969 ialah Razak kerana dia dapat menghalau kerabat di Raja Dari politik UMNO.Kalau agung tak nak ikut Najib,elaun raja itu akan ditarik balik. Mampuilah agung. Atau agung akan dipenjarakan.

Anonymous said...

sendiri ego dan sombong tak sedar. muahasabah diri kau tu lebih lagi pengikut komunis. nak lelap mata jgn mengucapkan lim tu tuhan kau..

Anonymous said...

Yang kau ni, kemaruk sgt ke dgn jemputan tu. Yang tak dijemput tu mahathir dan isteri dia (ada lg beberapa tan sri dan penerima kurnia diraja lain yg tak dijemput). Kenapa kau yang lebih2. Sepanjang mahathir jadi pm dulu, adakah beliau cukup 'ngam' dgn raja2 melayu? Raja2 melayu sebenarnya tak senang hati dgn tingkah laku mahathir semasa jadi pm, tapi mengenangkan mahathir adalah ketua kerajaan maka pedih di hati disimpan sahaja. Kau baca balik isu lama mahathir sebelum ini, baru la nak meroyan ke apa ke...

Anonymous said...

tu tu kaTUN....DULU SEMBANG LAIN. SEKARANG SEMBANG LAIN. DULU SETAN DAP. RACIST. SEKARANG DAH JADI SEDARA. PHUIIII...

Anonymous said...

#howlowcanugo ditujukan pada siapa? si anak mungkin nak menujukannya kepada pihak yang menjemput; wal hal dalam masa sama, pihak yang menjemput pula mungkin nampak isu yang serupa (howlowcanugo) ke atas pihak yang dijemput tadi dan itu mungkin alasan bagi jemputan berkenaan di kenselkan? mungkin kot

Anonymous said...

Tundun.

Anonymous said...

Itulah musibah menolong orang2 yg tak berbudi, lebih baik adil kpd semua yg memerlukan bantuan. Sekiranya Mader ikut jalan yg lurus dulu, sudah tentu skrg Ni jalanraya2 melimpah dah utk menentang UMNO. Tak payah pun Tun turun padang. Tapi malangnya Tun hanya berjinak jinak dgnpenyamun2 UMNO, yg terang benderang tak iklas.

Anonymous said...

apa nk heran.......ini Bolehlandlah kawan. apa pun boleh

Anonymous said...

nampak sangat Bijan goyang nak duduk 1 bumbung ngan Madir masa hari upacara tu..takut2 la madir dtg himpit sebelah dia tegur..telor mana telor hahahaha

Anonymous said...

Admin...orang ni hina Yang Dipertuan Agung... SKMM ADA ORANG HINA AGUNG SILA AMBIL TINDAKAN... Mcm blog cucu tok selampit pun ada orang hina Raja Raja Melayu... Tak caya baca kat blog tu..namanya cik minah....ni lagi sorang.. Ada dituduh Agung mcm tu...Admin tolong bertanggungjawab ada orang hina Agung kat blog admin...cari sampai lubang cacing

Anonymous said...

Nampak LKS l00 kali lebih Dari makluk2 UMNO yg makan duit tak terhenti.

Anonymous said...

Raja2 Melayu jangan jadi boneka UMNO, sekarang ni UMNO pegang duit, tapi jgn sekali Mesia di malukan sekiranya Najib di heret ke mahkamah Amerika seperti Noriega. Sepatutnya kerabat diraja sahaja yg boleh jadi PM. Semua ini ditukar oleh Razak, perosak Negara No 1. Masa Tunku tak Ada masalah cam ini kerana dulu kerabat diraja tak gilakan duit sebab rata2 mrk adalah Dari golongan yg berada. Ini kan penyamun2 bugis datang menyusup masuk Negara jadi melayu tempatan utk membolot semua. Mereka tak taat kpd Negara kerana khazanah digondolkan saban hari.

Anonymous said...

UMNO mana habis makan, mulut sentiasa terbuka luas bab itu Onn Jaafar tinggalkan kerjanya sebagai pegawai kerajaan masuk politik. Lagipun orang ramai rata2 bodoh. Mereka boleh ditipu oleh orang Arab atau Turki.

 
Blogger Templates