Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, December 20, 2016

TNB SELESAI KERJA 16 JAM SAHAJA, AIR SELANGOR TIADA 6 HARI... SALAH TNB DAN KERAJAAN PUSAT JUGA?!!!



Makin kalut para penyokong DAP-PKR mencari hujah untuk menyalahkan TNB dan Kerajaan Pusat khususnya SPAN kerana masalah bekalan air Selangor.

Dari awal lagi, orang dalam Kerajaan Negeri Selangor cuba memperlihatkan masalah putus bekalan air kali ini adalah disebabkan oleh TNB. Persepsi awal telah diberikan kononnya, TNB yang mengada-ngada nak buat penyelenggaraan pada musim perayaan Krismas dan diluluskan pula oleh SPAN yang dikawal oleh Kerajaan Pusat.

Dengan kata lain, Kerajaan Pusat sedang mensabotaj Kerajaan Negeri Selangor PKR-DAP menerusi bekalan air bersih di Lembah Kelang membabitkan 4 juta penduduk.

Seperti yang diketahui, asal sahaja ada PKR-DAP di dalamnya, maka DRAMA PICISAN TAHAP TINGGI akan dipertontonkan.

Rupa-rupanya SYABAS dan SPLASH yang telah menunda tarikh. SYABAS dan SPLASH jugalah yang enggan mendengar nasihat TNB agar mendapatkan janakuasa yang lebih cekap sebagai sokongan apabila tenaga utama dimatikan. Rupa-rupanya juga SYABAS dan SPLASH jugalah yang telah memberikan tarikh pemotongan bekalan air seolah-olah cuba membangkitkan kemarahan kaum Kristian yang akan menyambut Krismas.

Patutlah Teresa Kok marah kat TNB.

Patutlah beria-ia sangat PKR-DAP berjanji kononnya pentadbiran mereka akan memastikan 0% gangguan air selepas ini!

Anehnya, TNB telah menyelesaikan tugas-tugas penyelenggaraan mereka di pencawang elektrik Bukit Badong dalam tempoh 16 jam sahaja. Namun bekalan air disekat untuk tempoh 6 hari!

Apa pula alasan yang akan diberikan oleh SYABAS, SPLASH, Azmin Ali dan Kerajaan Negeri Selangor.... siapa pula yang salah kali ini? Siapa pula yang akan dituduhnya sabotaj bekalan air Selangor kali ini?


7 comments:

Anonymous said...

kalaulah Selangor bukan mereka yang pegang sudah tentu gangguan bekalan air menjadikan mereka lebih kreatif menggunakan jalanraya untuk buat demo. kita kehilangan peluang untuk saksikan adegan demo melainkan kalau Selangor terlepas dari genggaman mereka. wakakaka

Anonymous said...

Abis la taste a cock. 6 hari la tak mandi wajib………siannn

Anonymous said...

Lepas berak, teriak kat org.

Tahiiik...tahiiik....tahiiik Umno. (Padahal sendiri berak).

Yinnade katcarh...pooohhh

Anonymous said...

Semua sungai2 di Malaysia sudah tercemar sebab rasuah UMNO itulah persoalan pokok skrg. TNB tidak mempunyai kecekapan sampai boleh cas 50sen satu unit.

Anonymous said...

kata tnb sejak september kerja2 penyelengaran sudah dirancang tp di tangguhkan oleh splash dan syabas. ingat bulan disember semua dah ready dengan mengambil tindakan sepatutnya agar kehidupan rakyat tidak terjejas. tapi hampeh...dari MB, exco, syabas, splash rupanya tidur lena. dah la hal ini hanya diumumkan sehari sebelum loji ditutup. sepatut rakyat diberikan masa seminggu agar persiapan secukupnya dapat dibuat. state government totally FAILED...

Anonymous said...

macam dulu2 tu...babi babi babi. jangan buat kandang babi mega. sekarang exco dah lulus kandang babi mega. depan tangga rumah melayu lagi.
kat penang ruu babi pun dah lulus. amek kau... semua kau dapek.

Anonymous said...

Baik balik kampung motong gotah. Gotah dah naik hargo sobab salah najib tu....
Dari potong stim melayan macai macam ko. Baik motong gotah. Ado pekdah....

 
Blogger Templates