Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, February 12, 2017

BARU BAGI AMARAN KEDUA, SEKALI HADI AWANG KATA, 'BLAHLAH KAU, MAHATHIR!!!



Mahathir bagi amaran kepada PAS, PAS hanya ada sebulan sahaja untuk membuat kputusan sama ada nak menyertai Pakatan Harapan atau sebaliknya.

Ini adalah kali kedua Mahathir bagi amaran keras kepada PAS.

Kali pertama Mahathir bagi amaran kepada PAS, PAS buat tak reti sahaja. Bila Muhyiddin campurtangan, akhirnya PAS bersetuju untuk duduk berbincang dengan Cap Bunga. Para pencacai Cap Bunga bersorak dan mengatakan PAS sudah pun membuat keputusan untuk menjalin kerjasama dengan Cap Bunga, walaupun tiga daripada syarat-syarat yang diberikan oleh PAS jelas menunjukkan parti tersebut menolak Cap Bunga mentah-mentah.

Mengamuk sakan Lim Guan Eng apabila PAS memberitahu umum bahawa perbincangan dengan Cap Bunga sekadar perbincangan bukannya buat keputusan. Bahkan keputusan masih belum wujud kerana ia memerlukan perbincangan lanjut menerusi Jawatankuasa Teknikal melibatkan kedua-dua parti.

Guan Eng kemudiannya tidak berhenti-henti menyerang PAS terutama PAS Kelantan yang disifatkannya sebagai gagal, walaupun hakikatnya, Pulau Pinang tanpa penjualan tanah sudah lama menjadi negeri bankrap walaupun ketika mengambilalih pentadbiran daripada Barisan Nasional pada tahun 2008 dahulu, Pulau Pinang adalah sebuah negeri makmur dan berpendapatan tinggi.

Semuanya kerana kegagalan Mahathir dan Cap Bunga menambat PAS sedangkan DAP amat memerlukan PAS bagi menghadapi PRU-14 nanti.

2 Februari telah berlalu tanpa Jawatankuasa Teknikal yang sepatutnya diwujudkan. Mahathir sama seperti sifatnya masa muda, gelojoh dan tidak dapat menahan sabar. Berasakan dia masih berkuasa, masih lagi ditakuti dan masih lagi mampu menghempas fail di atas meja sebelum berbual dengan orang yang mahu digertaknya, Mahathir kembali lagi dengan ugutan dan arahannya.

PAS PERLU BUAT KEPUTUSAN DALAM MASA SEBULAN!

Jawapan dan reaksi yang diberikan oleh PAS, amat menarik.

BERHENTI MELAYAN PAS SEPERTI BUDAK KECIL! (RUJUK SINI)

Itulah kata dua yang diberikan oleh Idris Ahmad, Naib Presiden PAS yang turut mengingatkan Mahathir, PAS sudah lama menentang Mahathir. Jadi, ugutan dan kata dua yang diberikan oleh Mahathir sebenarnya tidak berkesan langsung.

Bahkan dalam keadaan Cap Bunga dan Mahathir yang semakin terdesak ekoran konsesi ASTRO yang bakal berakhir pada April nanti manakala syarikat dari China sudah bersetuju untuk membeli sejumlah kepentingan di dalam PROTON, sekaligus akan menjejaskan kepentingan kroni-kroni Mahathir yang telah lama bersarang dalam PROTON menyedut segala keuntungan demi kekayaan dan kemewahan mereka, kehadiran dan sokongan PAS amat diperlukan bagi mempertahankan legasi yang semakin dihancurkan oleh kepimpinan Najib Abdul Razak.

Namun kenyataan terbaharu Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, semakin membuatkan Mahathir kelam kepala. Apa tidaknya, di sebalik harapan tinggi agar PAS segera tunduk, Presiden PAS yang sangat menyakitkan mata dan hati Lim Guan Eng pula berkata, PAS akan mengkaji hubungan dan kerjasamanya dengan PKR selewat-lewatnya April ini, memandangkan PKR masih belum memutuskan hubungan dengan DAP. (RUJUK SINI)

Malah, kenyataan sinis Hadi Awang yang mengingatkan Mahathir agar sedar diri tentang kedudukan dan kerealitifannya dalam politik negara, sepatutnya dilihat secara serius.

“Kita sudah ada dasar, tidak bekerjasama dengan parti yang ada hubungan dengan DAP dan Amanah. Kita tidak ada hubungan dengan mereka (PPBM).

“Jadi, tidak perlu tunggu kerana apabila sudah ada hubungan dengan DAP dan Amanah, maka habislah,” katanya sewaktu ditemui pemberita di Auditorium Majlis Perbandaran Ampang Jaya, hari ini.

Ia juga sekali gus menjelaskan mengenai kenyataan Dr Mahathir yang menyatakan keengganan Hadi Awang bertemu Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin. (RUJUK SINI)


No comments:

 
Blogger Templates