Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, February 24, 2017

DAH MINTA MAAF DAN MENGAKU FITNAH KAT MAHKAMAH TAHUN 1997, MASIH LAGI KARANG CERITA KONONNYA GUAN ENG DIPENJARA SEBAB BELA BUDAK PEREMPUAN MELAYU!!!



Kalau sudah dasarnya pembohong, maka apa-apa sahaja yang keluar dari mulut mereka adalah pembohongan semata-mata. Dan orang seperti ini juga tidak berasa malu untuk mengaku sesuatu yang tidak mereka lakukan tetapi dikatakan sebagai salah satu perjuangan mereka, bahkan kerana perjuangan itulah mereka dikenakan tekanan dan hukuman.

Kaedah yang sama digunakan oleh Parti Komnunis Malaya yang mendakwa merekalah pejuang pembebasan Malaysia walaupun hakikatnya mereka hanya mahu menjajah dan menakluk menerusi pembunuhan beramai-ramai orang Melayu dan Cina yang tidak menyokong mereka.

Lim Kit Siang tahu rakyat Malaysia khasnya generasi muda Melayu-Bumiputera bukannya peduli dengan sejarah. Bahkan tidak pernah berminat untuk belajar dan mempelajari sejarah negara terutama sekali yang membabitkan kewujudan imigran di negara ini. Apa-apa sahaja yang disuapkan kepada mereka terutama yang bertentangan dengan fakta sedia ada, dianggap sebagai satu kebenaran bahkan dikatakan juga sebagai sisi yang cuba digelapkan oleh regim pemerintah.

Lim Kit Siang dan DAP bahkan Guan Eng berulang-ulang kali mendabik dada kononnya Guan Eng telah dipenjarakan selama 2 tahun kerana membela seorang remaja perempuan Melayu yang dianiayai oleh seorang pemimpin UMNO.

Sekaligus membuatkan Lim Guan Eng telah membuktikan yang dia bukanlah seorang RASIS bahkan tidak mengambil kira perbezaan agama dalam melaksanakan tanggungjawabnya membela nasib rakyat.

Propaganda yang telah dilajukan bertahun-tahun dan sentiasa diulang-ulang itu telah berjaya menerbitkan kepercayaan yang bukan sedikit kepada golongan muda yang buta sejarah.

Hakikatnya, KIT SIANG DAN GUAN ENG ADALAH PEMBOHONG BESAR!!!

Lim Guan Eng tidak pernah membela remaja perempuan berkenaan. Sebaliknya dia mempergunakan remaja perempuan itu dan neneknya untuk tujuan politik bagi membolehkan dia menjadi Ketua Menteri Melaka selepas bapanya memprojekkan diri sebagai bakal Ketua Menteri Pulau Pinang dengan Projek Tanjongnya.

Memandangkan waktu itu, media sosial tidak wujud atau terlalu kecil skopnya Guan Eng menggunakan dan mengedarkan bahan bercetak.

Dia telah mencetak fitnah dan pembohongan. Dia telah diseret ke mahkamah kerana mencetak dan mengedarkan fitnah tersebut. Perbicaraan telah dijalankan. Guan Eng dan pasukan peguamnya tidak menafikan mereka telah mencetak dan mengesarkan fitnah tersebut bagi tujuan pilihanraya umum.

Proses perundangan telah berjalan dan Lim guan eng telah diberikan peluang seluas-luasnya untuk membela diri. Tetapi disebabkan ia adalah fitnah, dan Fuan Eng serta pasukan guamannya tidak dapat menafikan perbuatannya, akhirnya Guan eng didapati bersalah di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1948 dan Akta Hasutan 1948.

Guan Eng telah diarahkan membayar denda sebanyak RM15,000 tetapi dia enggan. Ssebaliknya memilih hukuman penjara bertujuan untuk meraih simpati dan sentimen. Untuk menambahkan lagi drama lakonannya, Guan Eng kemudiannya memutuskan untuk membuat rayuan tetapi dia berulang-ulang kali mempersoalkan keputusan hakim di luar mahkamah bertujuan agar dia dikenakan hukuman penjara.

Hasilnya, dia dihantar ke penjara!



Lim Guan Eng, apatah lagi bapanya, langsung tidak menceritakan bagaimana mereka dan DAP telah disaman fitnah oleh orang yang dituduh merogol remaja perempuan itu. Kes saman fitnah itu SELESAI apabila DAP mengaku dalam mahkamah bahawa semua tuduhan yang dibuat, langsung tidak berasas dan hanya fitnah semata-mata.

Barangkali juga, Kit Siang sudah lupa bagaimana majalah TIME dan ASIAWEEK turut menarik balik artikel-artikel mereka dan menyiarkan permohonan maaf kepada orang yang dituduh oleh Lim Guan Eng dan DAP sebagai perogol remaja perempuan itu walaupun sebelum itu, kedua-dua majalah ternama tersebut berkali-kali mengulangi fitnah dan dakwaan DAP.

Kegilaan Lim Guan Eng untuk menjadi Ketua Menteri Melaka pertama dari bangsa Cina dan DAP khususnya, menjadikan isu ini sangat sensasi sebab mangsa fitnah sebenarnya pada waktu itu bukanlah budak perempuan itu tetapi Ketua Menteri Melaka. Lim Guan Eng tidak akan bersungguh-sungguh 'mengorbankan' dirinya jikalau individu yang mahu dijatuhkannya tidak mempunyai kedudukan dalam politik, apatah lagi mewakili Kerajaan yang memerintah.

Dan kerana itulah, HARAM TAK SEKALI Kit Siang apatah lagi Lim Guan Eng berani MENAMAKAN atau MENYEBUT NAMA orang yang didakwa sebagai perogol itu sekarang ini walaupun tetap berani memutarbelitkan cerita sebenar mengapa Guan Eng dipenjarakan selama 2 tahun.

Tahu sebab apa?

Sebab kedua-dua beranak itu tahu, MEREKA ADALAH PEMBOHONG dan MEREKA TAKUT KENA SAMAN LAGI!!!


9 comments:

Anonymous said...

Pelik aku..
Semua citer purbakala keluo blk skrg mcm la keadaan skrg ni baik sangat nk cover line la tu

Anonymous said...

Kalau dah betul berrimbangrasa apakata guan eng melantik peguam utk menyaman pesalah wanita yg membunuh 8 org remaja melayi baru2 ni

Anonymous said...

Pelik aku knape kau ni bahalul sangat..
Dulu teknologi media mcmne..? Skang mcmne..? Dapat tangkap tak maksud aku..? Klu tak dpt tangkap jgk maka tak heran la aku yg kau nk bahalul..

Anonymous said...

Terang benderang Chik Thamby sepatutnya masuk kandang tapi kerajaan Mamak terlalu sayang kpd makluk ini.

Anonymous said...

Jgn percaya dgn pelakon Dap..

Anonymous said...

Setuju

Anonymous said...

Ada jua pembela komimis ni

Anonymous said...

Kerajaan UMNO mana ada ketelusan. Org2 UMNO baik hanya selepas ditalkinkan itu pun sebab takut Masuk neraka.

Anonymous said...

Ingat komunis lebih baik dari penyamun tarbus UMNO saban hari siang malam kerja dia adalah mencuri.

 
Blogger Templates