Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, April 4, 2017

TIBA-TIBA SAHAJA RAFIZI RAMLI JADI SEBODOH-BODOHNYA APABILA ISU MEMBABITKAN PENYELEWENGAN SPLASH BERNILAI RM3 BILION DIDEDAHKAN!!!



Rafizi Ramli mempamerkan kepelikan luar biasa apabila dia menyatakan, DIA TIDAK TAHU MENAHU LANGSUNG tentang urusan pengambilalihan ekuiti Syarikat Pengurusan Air Selangor (SPLASH) walaupun dia sendiri dilaporkan kepada SPRM berhubung penyelewengan dan rasuah di dalam urusniaga berkenaan.

Ahli Parlimen Pandan yang dikenali sebagai PROFESOR SERBA TAU walaupun tahunya itu lebih banyak fitnah berdasarkan fakta yang diputarbelit, tiba-tiba menjadi BODOH, BANGANG, BENGAP dan TOLOL apabila membabitkan isu yang melibatkan PKR dan Pakatan Selangor.

Dari isu 1MDB, Derma Politik RM2.6 bilion, pengambilalihan Eagle High oleh FELDA bernilai RM2.1 bilion, kebankrapan Tabung Haji, kebankrapan Tabung Angkatan Tentera dan sebagainya, Rafizi Ramli tahu segala-galanya. Malahan dia langsung tidak takut dan tidak serik walaupun akhirnya dia mengaku, dia 'hanya bergurau' bagi fitnah-fitnah yang dibuatnya, di mahkamah apabila disoal.

Dalam isu SPLASH, Rafizi Ramli kata, dia tidak tahu menahu.


Alasannya sangat mudah, selepas Azmin Ali mengambilalih jawatan Menteri Besar Selangor daripada Abdul Khalid Ibrahim, dia tidak lagi terlibat secara langsung dalam urusan pembelian syarikat konsesi itu.

Habis tu, isu-isu yang dibangkitkannya selama ini dan dia cuba menjadi juara, dia terlibat secara langsung ke?

Hari ini GERAKAN Selangor membuat laporan kepada SPRM dan seperti biasa, untuk berlagak macho, Rafizi mengalu-alukan laporan tersebut. Bagaimanapun, katanya, pihaknya perlu terlebih dahulu menyemak kembali fakta mengenali pengambilalihan ekuiti Syarikat Pengeluar Air Selangor (SPLASH).

Menurutnya lagi, dia tidak tahu apa nilai yang telah dipersetujui tetapi secara jelas RM200 juta adalah nilai yang ditawarkan oleh pentadbiran sebelum itu (Khalid Ibrahim).

GERAKAN Selangor menggesa SPRM menyiasat Rafizi Ramli kerana mungkin terlibat dengan rundingan pengambilalihan aset air Selangor sehingga wujud konflik kepentingan. Pengerusinya, David Ang Chin Tat berkata, Selangor telah meluluskan RM2.7 bilion untuk pengambilalihan ekuiti SPLASH iaitu 11 kali ganda lebih tinggi daripada yang ditawarkan oleh Khalid Ibrahim.


3 comments:

Anonymous said...

Rafuzi bukan guna otak kiri atau kanan dia pakai otak gabungan Semua pakai otak aljuboori dan ditambah otak keling mamak kutty... kikikiki

Anonymous said...

tiba-tiba menjadi BODOH, BANGANG, BENGAP dan TOLOL, BiOL BAHLOL JENDUL!

Anonymous said...

Gaya cakap pun macam anwar ibrahim... takde jati diri ke apa?
Dah nayakan pencarum TH hingga hilang giliran haji buat tak tahu, pemimpin jenis apa dia ni, specis kulit muka tebal, tak tau malu. Tak ada integriti, macam hampas...
Kesian org kampung tak dapat melaksanakan rukun Islam... kempunan beb!!!!

 
Blogger Templates