Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, May 4, 2017

DITUDUH SESAT YANG MENYESATKAN, HANIPAH MAIDIN TAMPIL MEMBELA IDOLANYA, LIM GUAN ENG!!!



Ahli Parlimen Sepang yang menang atas tiket PAS tetapi melompat masuk PAN, Hanipah Maidin mengeluarkan satu kenyataan yang membela Lim Guan Eng daripada tuduhan sesat oleh Naib Ketua Pemuda PAS semalam.

Menurutnya, tiada faedahnya PAS atau sesiapa pun membenci DAP walaupun orang PAS sangat sensitif dan marah apabila Lim Guan Eng menggunakan istilah PAS Sesat.

Hanipah Maidin juga berkata komen-komen daripada pemimpin tertentu di dalam PAS adalah persepsi salah dalam memahami istilah SESAT yang digunakan oleh Lim Guan Eng. Ahli Parlimen Sepang itu kemudiannya memetik pepatah orang Arab yang mengatakan, 'hukum kita ke atas sesuatu adalah cabang kepada tasawwur kefahaman kita atas sesuatu itu' yang bermakna jikalau tasawwur kefahaman kita atas sesuatu perkara itu salah, maka kita juga akan tersalah hukum.

Katanya lagi, istilah SESAT yang digunakan oleh Lim Guan Eng terhadap PAS bukanlah dalam koneks SESAT BERAGAMA seperti yang difahami sebagai al-dholal, sebaliknya lebih merujuk kepada istilah astray dalam Bahasa Inggeris yang lebih kurang maksudnya melencong atau tersasar.

Ahli Parlimen Sepang itu turut menyelar seorang pemimpin PAS dari Pahang yang memuatnaik status di Facebook dan menuduh, Lim Guan Eng meminjam istilah Abu Jahal yang menuduh Nabi Muhammad s.a.w sebagai sesat. Katanya, pemimpin PAS itu sangat silap bahkan telah mengundang persepsi yang amat bahaya dengan meletakkan seolah-olah PAS dan Lim Guan Eng pada dua penjuru, sekaligus meletakkan PAS sebagai semulia Nabi Muhammad s.a.w manakala Lim Guan Eng pula adalah sesesat Abu Jahal.

Hanipah turut menyelar seorang pemimpin muda PAS dari Kelantan yang berkata, 'musuh PAS sekarang bukan UMNO tetapi DAP'. Katanya, itu bukanlah pendirian PAS tetapi hanyalah ucapan seorang perwakilan dalam muktamar yang cuba berlagak pandai.

Lagipun kata Hanipah, Lim Guan Eng tahu apa yang sedang berlaku antara PAS dan UMNO.

Fuhhhh... berapi-api betul Hanipah Maidin membela DAP. Hairannya, kenapa dia tak masuk DAP sahaja sebaliknya terpaksa berselindung di sebalik imej agama dengan menyertai PAN?


3 comments:

Anonymous said...

hanifah maidin ekor taik kpd kepala tokong taik.

Anonymous said...

Yang penting duit upah kapir masssyyyuuuuuuukkkk. Ladang babi terbesar bersebelahan kawasan Melayu di Sepang luluuuuuussssss....

Baruah DOGS AND PIGS!

Anonymous said...

Memang tak hairan kerja pan tu bela dap. Klu tak bela nanti susah nak makan dedak.

 
Blogger Templates