Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, May 2, 2017

PAS TAK ADA PUN, PAKATAN AKAN MENANG... BUKTINYA, MELAYU RAMAI DATANG DENGAR CERAMAH PAKATAN, KATA MAHATHIR!!!!



Mahathir cuba memujuk hati sendiri sekaligus menenangkan perasaan rakan kongsi barunya, Lim Kit Siang.

Kata Mahathir, Pakatan tak payah pedulikan PAS kerana Pakatan boleh menang tanpa PAS. Malahan Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP, akan mendapat sokongan lebih ramai Melayu walaupun PAS tidak menjadi balaci DAP lagi seperti dua PRU yang lepas.

Mahathir membuat andaian tersebut berdasarkan ramainya orang Melayu yang datang ke program-program Pakatan. Malahan Mahathir memberitahu, ramai daripada orang Melayu itu adalah ahli-ahli UMNO sendiri yang menyokong kuat Cap Bunga dan Pakatan Harapan. (RUJUK SINI)

Hakikatnya, melihat kepada reaksi dan tutur kata Mahathir yang tidak keruan memperlihatkan kerisauan dan kebimbangannya terhadap egonya yang tercalar.

Selama ini, Mahathir diangkat, disanjung, dipuja, bahkan diidolakan dengan segala perbuatannya dibela oleh orang UMNO. Mahathir sangat percaya, dia adalah penyelamat orang Melayu, khasnya ahli-ahli UMNO walaupun kebanyakan ahli-ahli UMNO terutama golongan yang melihat perkembangan UMNO dari zaman Mahathir mengharamkan UMNO pada tahun 1988 sebelum menubuhkan UMNO Baru untuk legasi kuasanya, pemecatan Anwar Ibrahim, permusuhan peribadi dengan PAS selain sokongan secara diam-diam kepada DAP bagi membolehkan dia muncul sebagai PEJUANG MELAYU yang disanjung-sanjung, Mahathir sentiasa hidup dalam kepompong fantasi.

Kekecewaannya amat jelas setelah dia menggunakan segala-galanya - kecuali kekayaan anak-anaknya - termasuklah pengaruhnya, Najib Abdul Razak masih gagal digulingkan. Bukan itu sahaja, PAS yang merupakan musuh utamanya, pula telah beralih sikap dengan menunjukkan lebih kemesraan dan kerjasama kepada Najib Abdul Razak.

Menggunakan tentera-tentera tuanya yang selama ini tidak tercabar dalam menyebarkan propaganda tentang betapa hebatnya Mahathir di dunia ini, Mahathir lebih banyak tidak berpuas hati sehingga terpaksa mencipta cerita-cerita fantasi sekadar untuk syok sendiri.

Maka apabila dia mengatakan, lebih ramai orang Melayu yang datang untuk mendengar celoteh dan temberang yang dikenali sebagai ceramah Pakatan Harapan, Mahathir sebenarnya sekadar mahu percaya dengan apa yang didengarnya, bukannya percaya dengan apa yang dilihatnya!

Kesian Mahathir... dia sepatutnya sudah benar-benar bersara, bukannya sibuk mahu menjaga dan membela anak-anak, kroni dan proksinya untuk terus mengaut kekayaan negara ini untuk tembolok sendiri!!!




3 comments:

Anonymous said...

Sudah lah..bersara lah..Tun M..

Anonymous said...

Ye la munkin sebab perjuangan belum selesai kot., satu anak belum jadi pee em, satu lagi belum boleh ambil alih Petronas, kan kan kan madey kan?

Anonymous said...

Madey memang anti Pas sejak dulu. Bila dah tersepit nak paksa Pas bersama. Dia ingat semua Melayu mudah lupa ke?

 
Blogger Templates