Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, May 11, 2017

SEPATUTNYA SEMAKIN TUA, SEMAKIN BERANI UMNO SINGKIRKAN ULAR-ULAR KEPALA DUA DALAM PARTI ITU!!!!



Hari ini umat UMNO bakal membuat himpunan mega di Bukit Jalil. Dari serata pelusuk negara, mereka memasuki Bandaraya Kuala Lumpur bagi tujuan berkenaan.

Mujur juga mereka tidak menggunakan pendekatan PKR atau DAP yang lebih suka menunjuk ramai di jalan-jalanraya. Kalau tidak, sudah pasti Bandaraya Kuala Lumpur sesak teruk hari ini.

Walau apa tarikh penubuhan UMNO sekalipun, parti yang asalnya ditubuhkan hasil gabungan pemikiran dan musyawarah lebih 200 orang pemimpin Melayu daripada pelbagai fikrah politik kecuali Mokhtaruddin Laso dari Komunis yang memulaukannya, di Jalan Dewan Sulaiman dan kemudian ditubuhkan secara rasmi di Istana Serene, parti politik yang banyak mencorakkan perjalanan negara ini, tetap menarik perhatian sekutu apatah lagi musuh.


Dengan angka lebih 3 juta keahliannya, UMNO adalah parti terbesar dalam negara ini walaupun ada pihak yang mengatakan jumlah berkenaan sepatutnya sudah dikurangkan kerana sebahagian ahlinya telah masuk parti baru Mahathir iaitu Cap Bunga.

Beberapa hari lepas, parti yang asalnya merupakan Sayap Agama UMNO yang ditubuhkan pada tahun 1951, PAS, membuat Muktamar tahunan dan pemilihan.

Beberapa usul penting telah dibuat. Malahan yang membabitkan kerjaya ramai pemimpin serta ahli di Selangor turut dibuat sekaligus menimbulkan gegak gempita yang besar.

Ironinya yang lebih bergencok dengan usul yang diterima sebulat suara tetapi masih belun diputuskan oleh Majlis Syura PAS adalah UMNO sendiri.


Tidak salah untuk UMNO meraikan berita berkenaan tetapi tidak salah juga UMNO merendahkan sedikit ego dan kebaikan hati tidak terbatas sehingga akhirnya kebaikan tersebut memusnahkan UMNO dari dalam seperti wujudnya manusia pemburu kuasa dan kedudukan dengan sebahagian daripada mereka sekarang ini berada dalam parti Cap Bunga.

PAS melakukan rombakan bahkan memetisejukkan sebahagian daripada prmimpin-pemimpin popular mereka termasuklah Mahfuz Omar dan pemimpin-pemimpin lain dari Kedah.

Sedangkan UMNO pula terus memberi tempat kepada ular kepala dua, bahkan memujuk ular-ular yang boleh mematuk pada bila-bila masa dengan mengekalkan mereka pada jawatan dan kedudukan sekarang.

Seharusnya pihak tertinggi UMNO perlu lebih berani bertidak terhadap ular-ular kepala dua yang makan peruntukan dan memberikan pelbagai gambaran salah demi kelangsungan sikap oportunis mereka.


Sampai bila UMNO perlu terus memberi peluang dan tempat kepada golongan ular kepala dua ini sedangkan pada masa yang sama berhempas pulas untuk mencari alasan demi alasan menutup kekurangan dan kelemahan akibat perbuatan golongan terbabit.

UMNO secara dasarnya sudah tua. Sudah banyak penyakit walaupun pada tahun 1988 telah bertukar rumah dan dari semasa ke semasa bertujar juga batang tubuh pemimpinnya. Namun warisan 'KEPIMPINAN MELALUI TELADAN' yang merupakan salah satu daripada program Dr. Mahatgir paling berjaya, mewariskan ramai pengganti-pengganti kepimpinan UMNO yang bersifat ular kepala dua.

Dan seharusnya para pemimpin UMNO membuang tanggapan bahawa ahli atau penyokong atau orang ramai, tidak tahu apa-apa!

1 comment:

Anonymous said...

Betul tu bai. Mulakan dengan buang najib razak. Itu ular kepala 5 tu. Penyamun paling besar. Tak masuk menipu lagi

 
Blogger Templates