Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, June 30, 2017

NAK BERDALIH APA LAGI, GUAN ENG... AMERIKA SYARIKAT BOLEH SERANG GUNA TENTERA UNTUK GULINGKAN KERAJAAN MALAYSIA?!!



Penulis: AZMI ARSHAD

Kata Lim Guan Eng, "Saman sivil telah difailkan di US, bukannya di Malaysia. Jangan cuba kelirukan masyarakat. Sekiranya US mahu menguasai Malaysia, mereka mempunyai kuasa ketenteraan untuk berbuat begitu."

Pihak pembangkang, termasuklah PUAK GENG IQ41, akan mendakwa, Lim Guan Eng bercakap benar tanpa sebarang maksud atau niat yang lain. 

Mereka perlu sedar, bukan semua orang memiliki IQ 41...

(1) Kenyataan Lim Guan Eng adalah satu HASUTAN. Tidak kisahlah sama ada ianya benar atau sebaliknya. Kenyataan tersebut boleh mencetuskan ketidaktenteraman di kalangan sebahagian besar masyarakat di Malaysia. Dia tidak seharusnya bercakap secara terbuka tentang negara lain yang boleh menggunakan kuasa ketenteraannya untuk menggulingkan kerajaan kita. Tidak kiralah berapa terhadnya kuasa tentera kita, kita tidak akan mengumumkan kepada dunia yang kita tidak akan mempertahankan negara ini daripada dicerobohi dan ditakluki. Itu bagi saya adalah SATU PENGKHIANATAN.

(2) Sangat jelas, Lim Guan Eng cuba menyembunyikan pembabitan Pembangkang dalam kedua-dua saman sivil DOJ dengan menyalurkan maklumat-maklumat palsu dan separuh benar kepada DOJ. Saman pertama DOJ gagal menghadirkan sebarang bukti semenjak hari pertama ia menjadi tajuk-tajuk utama media, manakala saman kedua DOJ pula tidak lebih daripada sekadar usaha untuk menjadikannya sebagai bahan gosip di kampung-kampung. Daripada rumah-rumah terbuka yang saya hadiri, lebih banyak topik lebih menarik yang kami perkatakan dan tawakan, termasuklah bagaimana Pakatan sedang berkecamuk.

(3) Lim Guan Eng pastinya berpendapat, rakyat Malaysia secara puratanya mempunyai IQ 41 sahaja bagi memudahkan pembohongannya konon Amerika Syarikat hanya menggunakan kuasa ketenteraan untuk menggulingkan sesebuah kerajaan. Amerika tidak akan sebodoh itu untuk melancarkan operasi ketenteraan sebagai langkah pertama untuk menjatuhkan kerajaan kita sekalipun mereka mempunyai tentera yang hebat. Media dan sektor kewangan merupakan senjata lebih ampuh untuk mereka melakukan kerosakan. Mereka akan cuba membunuh semua peluang perniagaan dan ekonomi kita terlebih dahulu. Jangan jadi terlalu bodoh untuk tahu yang Amerika juga akan mengapi-apikan dan membiayai para penyokong pembangkang yang tidak berotak untuk memakai baju kuning untuk protes macam lembu di jalanan, kononnya secara aman tetapi mengapi-apikan kebencian.

Amerika juga akan menyokong pembangkang dengan syarat pemimpin baru yang dipilih direstui mereka, sesuatu yang Lim Guan Eng pura-pura lupa bagaimana reaksi Amerika Syarikat apabila Anwar Ibrahim disingkirkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri oleh Mahathir dan apabila Anwar Ibrahim dipenjarakan. Apabila Amerika Syarikat menyokong pembangkang, balasannya ialah perlu membenarkan Amerika Syarikat campurtangan secara langsung membabitkan polisi domestik mahupun asing.

(4) Lim Guan Eng memberi jaminan kepada Amerika Syarikat bahawa pembangkang adalah sekutu mereka dan pembangkang pula amat bergantung kepada DAP untuk 'tugas' tersebut. DAP pula cuba menunjukkan mereka berada di sebelah Amerika Syarikat.

Jangan salah anggap. Saya tidak berkata, yang kita perlu bermusuh dengan Amerika Syarikat -- saya masih menggunakan iPhone dan Mac. Saya kata, kita tidak boleh mempercayai cita-cita geopolitikal dan sudah pasti tidak boleh mempercayai kepura-puraan Pembangkang yang cuba berlagak naif dalam menjemput kuasa asing bagi menggulingkan kerajaan. (Sudah pastilah tidak semua di Amerika Syarikat itu jahat - di kalangan mereka sendiri terdapat penggubal-penggubal undang-undang yang mengecam kerajaan mereka kerana campurtangan dalam hal ehwal negara lain).

Lim Guan Eng turut cuba membodoh-bodohkan rakyat dengan kenyataan retoriknya.

"Lim turut menegaskan, skandal yang dilaporkan secara meluas oleh media antarabangsa itu, memberi kesan besar kepada Malaysia dan ekonominya."

Hakikatnya, tidak berlaku sebagaimana yang dinujumkan oleh Lim Guan Eng, sebaliknya laporan oleh Bloomberg yang disiarkan pada 29 Jun 2017 melaporkan:

-- 'Aset-aset Malaysia kembali menjadi keutamaan apabila para pelabur memberikan fokus kepada petunjuk-petunjuk pemberangsangan perubahan ekonomi biarpun skandal tersebut menyentuh kepimpinan tertinggi kerajaan bahkan sehingga ke Hollywood.'

-- 'Malaysia telah digegarkan dengan siasatan ke atas dana pelaburan 1MDB, pun begitu peningkatan dua angka dalam eksport negara telah melonjakkan ekonomi yang menyaksikan pertumbuhan sebanyak 5.6% pada suku tahun pertama tahun ini, paling tinggi semenjak 2015.'

-- 'Para pelabur luar negara telah membeli USD2.48 bilion ekuiti Malaysia tahun ini, aliran terbesar stok di Asia Tenggara. Indeks Bursa Malaysia FTSE berada pada paras tertinggi dalam tempoh dua tahun pada 16 Jun apabila saham-saham teknologi, perbankan dan pembinaan melonjak.'

-- 'Para pelabur bon juga telah kembali. Sekuriti hutang Malaysia berjaya menarik lebih dari RM16 bilion (USD3.7 bilion) pada bulan April dan Mei selepas mencatatkan aliran keluar paling lama dalam tempoh dua tahun. Perolehan dalam tempoh 10 tahun telah jatuh 57 mata asas kepada 3.89% semenjak mencapai titik tertinggi lapan tahun pada bulan November.'

--Bagi Schroder Investment Management Ltd, faktor-faktor ekonomi mengatasi masalah politik untuk pelaburan terhadap bon Malaysia. Faktor-faktor ekonomi ini juga memihak kepada Ringgit kesan daripada unjuran positif.'

Lim Guan Eng telah menipu kepada rakyat negara ini apabila dia dan DAP sebenarnya yang bersalah di Pulau Pinang terutama sekali dalam membankrapkan ekonomi negeri itu dan menjual aset-aset negeri yang sepatutnya mereka tadbir dan makmurkan. Jangan dilupa juga bahawa Lim Guan Eng sendiri terpalit dengan skandal rasuah yang menyaksikan dia berhempas-pulas untuk cuba mengelak daripada dibicarakan dengan menunda-nunda tarikh perbicaraan menerusi pemanipulasian undang-undang.

Semoga Allah hancurkan kafir harbi DAP, melayu munafiq DAP dan orang Melayu yang bersekongkol dengan mereka.

- AA -

RUJUKAN:

https://www.bloomberg.com/…/malaysia-shrugs-off-1mdb-scanda…

https://www.themalaysianinsight.com/s/6281/


6 comments:

Anonymous said...

LGE memang bodoh ,kalau benar begitu ,sudah tentu Korea Utara sudah lama di serang oleh US menggatikan ragim yg ada dgn regim lain yg pro US.

Unknown said...

Aamiin

Anonymous said...

Tak sabar nak tunggu perbicaraan banglo terlajak murah.. apek LGE lu mana mau lari...

Anonymous said...

Pergi mampuslah politik pembangkang yang tidak profesional dari hari ke hari, bulan ke bulan dan tahun ke tahun duk asyik cari kesalahan yang tidak dapat di buktikan bila di minta. Fitnah memanipulasi isu memang juara. Orang lain semua tidak betul hanya dia sahaja yang terbaik. PEGIAHHH!!!!!

Unknown said...

Lawan politik macam budak2 sekolah..
"Hang tak sokong aku.. tamo kawan ar.." mcm budak2 siot
Mengarut giler pembangkang..

Anonymous said...

Lim Gonna End..

 
Blogger Templates