Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, July 29, 2017

LAMBAT SANGAT NAK SAMAN, AKHIRNYA LIM GUAN ENG PULA YANG KENA SAMAN!!!


Helah Lim Guan Eng mudah sahaja... dia akan memanipulasikan undang-undang untuk kepentingan dirinya. Kalau dia tidak mampu menjawab atau sudah terkantoi, dia akan mengancam saman atau dalam kes Huan Chen Guan, dia mengambil langkah injuksi bagi menghalang Timbalan Presiden Parti Cinta Malaysia itu daripada bercakap tentang terowong dasar laut Pulau Pinang dan syarikat yang diberikan konsesi itu. 

Lim Guan Eng seperti yang diketahui, tidak pernah mengaku sebarang kesalahan dan kesilapannya. Sebaliknya dia lebih gemar meletakkan kesalahan kepada orang lain. Dia akan sentiasa menyalahkan pihak lain, khususnya dari UMNO-BN dan sesiapa sahaja yang menentangnya. 

Bosan dengan sikap Lim Guan Eng itulah, Timbalan Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional, Dato' Eric See-To mengambil tindakan menyaman Lim Guan Eng kerana menfitnah. 

Ia sebagai tindak balas terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang itu yang sebelum ini mengancam untuk menyaman See-To pada awal bulan lalu atas alasan menfitnah. Lim Guan Eng berang dan menuduh See-To sengaja berbuat cerita bohong tentang 'ancamannya' terhadap penduduk Pulau Pinang.


"Selepas hampir empat minggu selepas ancamannya untuk saman, saya belum lagi menerima sebaang surat perundangan daripada Guan Eng mahupun para peguamnya," kata See-To dalam satu kenyataannya hari Jumaat. 

"Saya sudah bosan menunggu surat dari Guan Eng. Oleh itu, saya telah mengarahkan para peguam saya untuk mengeluarkan surat tuntutan kepada Guan Eng minggu depan. Kegagalannya mematuhi seperti apa yang saya minta, saya akan teruskan tindakan undang-undang terhadapnya."

Menurut See-To, dia menuntut Guan Eng atau Pejabat Ketua Menteri (CMO) untuk membuktikan dia telah mengeluarkan kenyataan yang mengatakan Guan Eng telah  membuat kenyataan atau ucapan pada 1 Julai 2017 dalam Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri di Jawi, Nibong Tebal. Guan Eng dan CMO sebelum itu menafikan pernah mengeluarkan sebarang kenyataan seperti yang dimaksudkan oleh See-To.

"Saya juga mahu Guan Eng dan CMO untuk membuktikan bahawa kenyataan tersebut tidak pernah dikeluarkan dalam kenyataan medianya bertarikh 1 Julai 2016," kata See-To lagi.

Dalam kenyataan media pada 1 Julai 2016, Lim Guan Eng mendakwa rakyat Pulau Pinang marah kerana 'pemimpin daripada sebuah kerajaan yang bersih' telah didakwa atas tuduhan rasuah, justeru mengancam banguan RM400 juta I-Sejahtera.

Menurut See-To, tindakan undang-undang yang diambilnya itu adalah untuk memastikan Lim Guan Eng bertanggungjawab terhadap sebarang kenyataan medianya berbanding menuduh orang lain melakukan fitnah ke atasnya   

"Daripada dia mengancam untuk menyaman dan berusaha untuk menjatuhkan nama saya, lebih baik dia menjawab semua soalan-soalan kami kerana itu lebih demokratik," ujar See-To lagi. 

Tindakannya itu, menurut See-To sekurang-kurangnya dapat menghantar isyarat kepada Lim Guan Eng yang dia tidak boleh dan memanipulasi undang-undang semata-mata untuk mematikan kritik ke atasnya atau mengancam organisasi media yang menjalankan tugas mereka sahaja.

1 comment:

Anonymous said...

Hahaha.. good one.. LGE ... put your head between your legs and kiss your balls.. that is if you have any balls.. it is time to take responsibility Commie LGE.. the worst leader in Malaysia.. hahaha.. serve you right LGE and all DAP people and voters

 
Blogger Templates