Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 19, 2017

SI PENGECUT BERNAMA LIM GUAN ENG, COVER MALU SEBAB TAKUT DIBICARAKAN DENGAN SALAHKAN PARTI GERAKAN KERANA DOUBLE-STANDARD!!!



Berita Terkini...

Hasrat majoriti rakyat Malaysia, terutama sekali para penyokong Pakatan Rakyat (baca: DAP) untuk melihat Lim Guan Eng menampilkan bukti-bukti dan fakta bahawa dia telah menjadi mangsa konspirasi jahat Barisan Nasional khususnya UMNO dalam kes rasuah dan salahguna kuasa, nampaknya tidak kesampaian.

Ini adalah kerana Lim Guan Eng terlalu takut untuk dibicarakan dan berusaha seboleh-boleh mungkin untuk memansuhkan segala akta yang berkaitan dengan rasuah dan salahguna kuasa menerusi kuasa mahkamah.

Dalam berita terbaharu, Lim Guan Eng dan barisan peguamnya berjaya memperolehi 'persetujuan' seorang hakim dalam rayuannya untuk mengisytiharkan Akta SPRM sebagai tidak mengikut Perlembagaan apabila hakim tersebut menarik diri.

Dengan kata lain, Mahkamah Rayuan hanya akan mendengar kesnya pada 7 Ogos 2017. Sekaligus menyebabkan perbicaraan kes sebenar membabitkan rasuah dan salahguna kuasa yang dihadapinya, tidak boleh dibuat, kecuali selepas Mahkamah Rayuan membuat keputusan membabitkan rayuannya.

Sebelum itu, para peguam upahan Lim Guan Eng berikrar untuk 'berjuang' sehingga ke Mahkamah Persekutuan sekiranya mereka kalah pada peringkat Mahkamah Rayuan agar perbicaraan sebenar dilanjutkan, ditunda dan mengambil masa yang lebih lama.

Sekaligus, para penyokong Lim Guan Eng yang kuat berhujah kononnya Lim Guan Eng akan menampilkan segala bukti, terpaksa menunggu dengan kecut perut kerana pemimpin mereka seorang penakut sehingga perlu mencari jalan MEMANSUHKAN SEGALA AKTA dan UNDANG-UNDANG bagi membolehkannya lepas diri.

Berbeza dengan bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo yang berani berhadapan dengan perbicaraan sebagai ANAK JANTAN tanpa perlu mencari jalan untuk memansuhkan segala undang-undang dan akta semata-mata untuk bebas, Lim Guan Eng nampaknya sekadar seorang PENGECUT yang bukan sahaja tidak berani berhadapan dengan natijah akibat perbuatannya sendiri, sebaliknya cuba menyalahkan pihak lain.


Ia samalah seperti Lim Guan Eng memaki hamun GERAKAN, kononnya GERAKAN mengamalkan dasar double-standard apabila dia disaman oleh GERAKAN kerana fitnah jual tanah RM1 sekaki persegi. Sedangkan fitnah tersebut telah diulang-ulang oleh Lim Guan Eng dan DAP dalam usaha mereka untuk menghalalkan perbuatan menjual tanah-tanah Negeri Pulau Pinang.

Baru sekali disaman, dan tidak disaman oleh mana-mana media, Lim Guan Eng sudah melompat?

Kira pula berapa kali Lim Guan Eng menyaman GERAKAN, BN dan media yang tidak pro-DAP?

Kena saman sekali, dah tuduh double-standard. Dia saman orang lain berpuluh kali, dia suka. Bila sekali dia kena saman, dia meroyan-royan macam ANJING GILA!

Betul-betul PENGECUT!



5 comments:

Anonymous said...

tokong mana ada teluq... khir toyo pun berani berdepan dgn mahkamah... lagi lambat perbicaraan tokong, lagi cepat abis tanah penang.... hangpa ingat dia bodoh ka....

Anonymous said...

hakim pun makan bwh meja ni...sbb tu hakim tarik diri... hakim yang berintergriti yang tak kan tarik diri walaupun PM dibicarakan... ini tokong dah bersalah... undang2 Malaysia bagi peluang kemukakan rayuan.... tak adil lagi undang2 Malaysia...

Unknown said...

Bangsat ni patut takda dalam Malaysia lagi dah..

abasiah said...

Gampang punya manusia

Anonymous said...

Pan kata Dap baik..

 
Blogger Templates