Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, August 22, 2017

HUSAM MUSA PULA KETAKUTAN KALAU BENAR KERJASAMA PAS-PKR MENERUSI USAHA AZMIN ALI BERHASIL!!!



Gelagat tikam belakang dan hipokrit Azmin Ali, kini menimbulkan kegelisahan di dalam Pakatan Harapan. Ketakutan Azmin Ali yang dia mungkin akan kehilangan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor, apatah lagi kehilangan jawatan itu dan kalahnya PKR di Selangor, akan membuatkan dia mungkin dihadapkan ke inkuiri RCI seperti yang dihadapi oleh bapa angkatnya, Dr. Mahathir kerana pelbagai skandal kewangan.

Yang paling terkesan dengan sikap Azmin Ali itu, sudah tentulah PAN. Naib Presiden PAN, Husam Musa menegaskan, tiada mana-mana parti komponen Pakatan Harapan boleh membuat keputusan bersendirian termasuklah dalam hal berkaitan rundingan dengan PAS.

Menurutnya, sebarang keputusan akhir hanya akan dimuktamadkan dalam Pakatan Harapan yang terdiri daripada PAN, PKR, DAP dan Cap Bunga. Husam menyatakan perkara itu dalam dialog anjuran PAN Taiping di Bukit Gantang, Perak dua malam lepas.

Kata Husam Musa, PAS sekarang bukan yang dahulu. PAS sekarang katanya, telah di'BRIM' oleh pihak-pihak tertentu.

"Yang pergi bukan calang-calang orang. Datuk Seri Azmin yang pergi. Kalau saya pergi (ziarah) Ustaz Hadi sudah tutup pintu awal-awal lagi," ujarnya. (RUJUK SINI)

Dendam Husam kepada PAS dan Abdul Hadi Awang terserlah dalam kenyataannya yang menganggap kunjungan Azmin yang juga Pengarah Pilihanraya Pakatan Harapan bersama-sama Presidennya, Wan Azizah Wan Ismail pada 12 Ogos lalu sebagai satu hal positif. Katanya, pengundi atas pagar akan melihat pendekatan tersebut sebagai bertatasusila sekaligus, akan meninggalkan PAS dan tanggapan bahawa Pakatan Harapan adalah alat DAP, dapat dibersihkan.

Bagaimanapun, kata Husam lagi, rundingan yang diusahakan oleh Menteri Besar Selangor itu sukar mencapai matlamatnya kerana sikap PAS yang sudah diketahui umum.

"Saya kesiankan Azmin. Kita dah tak boleh buat apa-apa dengan PAS. Kita terpaksa teruskan perjuangan kita," katanya.

Katanya lagi, 15 kerusi DUN Selangor yang dikuasai oleh PAS pada masa ini, perlu diserahkan kepada PAN dan Cap Bunga bagi agihan kerusi pada PRU akan datang. Langkah tersebut, ujarnya, harus dilakukan atas faktor termasuklah penolakan pengundi Cina terhadap PAS.

"Nak selamatkan Kerajaan Selangor, tak bolehlah bagi kerusi itu kepada PAS walaupun sayang pada dia," kata Husam lagi.

1 comment:

Anonymous said...

Husamx10 dah kecut kot2 jawatan tak dapat slps pru nanti.

 
Blogger Templates