Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, August 29, 2017

PKR BERPECAH, PARTI CAP BUNGA DI PENDANG PUN BERPECAH JUGA KERANA 'AMALAN ILMU HITAM' ISTERI KEDUA!!!



Ketika PKR sedang kalut dengan 'pertelingkahan' antara Rafizi Ramli dengan Azmin Ali, dengan penyokong masing-masing menghentam pemimpin lawan dalam parti yang sama, Parti Cap Bunga di Kedah turut bergolak.

Walaupun berita membabitkan ketidakpuasan hati sebilangan besar pemimpin dan penyokong Parti Cap Bunga Kedah apabila PKR menerusi Johari Abdul menyatakan secara berterus-terang bahawa PKR akan bertanding sekurang-kurangnya 16 kerusi DUN untuk menunjukkan mereka lebih dominan, dengan Johari Abdul sendiri akan bertanding di DUN Gurun bagi membolehkan dia menjadi Menteri Besar sekiranya Pakatan menang pada PRU-14 akan datang.

Seandainya bertepatan sebagaimana yang dicita-citakan oleh PKR, dicampur pula dengan 'tolak ansur' antara PKR-DAP dalam dua kerusi iaitu DUN Gurun dan DUN Kulim yang turut dituntut oleh DAP, selain pembahagian kerusi untuk PAN yang akan menggunakan platform PAS, baki yang ada untuk Parti Cap Bunga Kedah, bukan sahaja tidak cukup untuk mendominankan parti berkenaan, bahkan akan menukarkan Parti Cap Bunga Kedah sebagai sebuah parti minoriti yang langsung tidak ada sebarang nilai tambah.

Kedah hanya ada 36 kerusi DUN. BN bertanding di semua kerusi berkenaan dengan pembahagiannya ialah UMNO (28), MCA (4), MIC (2) dan GERAKAN (2). PAS pada PRU-13 lalu bertanding di 24 kerusi DUN dan pada PRU-14, dijangkakan akan meletakkan calon-calon mereka di kesemua 36 kerusi DUN. DAP awal-awal lagi telah menyatakan mereka hanya mahu 4 kerusi DUN yang merupakan tambahan DUN Gurun dan DUN Kulim berbanding 2 kerusi iaitu DUN Derga dan DUN Kota Darul Aman yang ditandingi dan dimenangi pada PRU-13 lalu. PKR pula telah mengumumkan akan bertanding di 16 kerusi DUN berbanding 10 pada PRU-13. PAN sudah tentu akan mengekori kerusi-kerusi yang ditandingi oleh PAS. Manakala Parti Cap Bunga Kedah yang diketuai oleh Mukhriz Mahathir masih lagi terkontang-kanting. 16 kerusi sahaja yang masih ada untuk PAN dan Parti Cap Bunga dengan majoritinya adalah kerusi-kerusi yang dimenangi oleh PAS pada PRU lalu.

Dan di sebalik kemelut perebutan kerusi antara parti, perebutan di dalam Parti Cap Bunga Kedah, khususnya di Bahagian Pendang juga amat menarik untuk diperhatikan. Lebih menarik lagi ialah, cerita-cerita buruk tentang PPBM Bahagian Pendang itu datangnya daripada orang mereka sendiri!


Abdul Razak Khamis bersama-sama Dr. Mahathir dan Mukhriz Mahathir

PPBM Bahagian Pendang sedang dilanda krisis kepimpinan apabila sebahagian besar AJKnya bertindak mewujudkan sebuah lagi kem di bawah kepimpinan Abdul Malek Manaf, yang merupakan bekas Timbalan Ketua PPBM Bahagian Pendang kerana sudah tidak lagi yakin dan berminat untuk berada di bawah kepimpinan Abdul Razak bin Khamis yang kini menyandang jawatan sebagai Ketua PPBM Bahagian Pendang. 

Kesemua AJK yang dilantik oleh Abdul Razak Khamis itu awalnya, memberikan kesetiaan serta sanggup bekerja tanpa mengira masa serta wang ringgit demi parti. Namun selepas beberapa bulan, akhirnya seorang demi seorang AJK PPBM Bahagian Pendang mulai menarik diri atau dipecat kerana menegur salah laku peribadi Abdul Razak Khamis terutama yang melibatkan isteri keduanya, seorang janda kaya berbangsa 'Siam' yang berasal dari Kampung Watt, Padang Pusing, Sungai Tiang.

Abdul Razak juga dituduh telah melantik individu-individu yang dilihat mempunyai kedudukan kewangan yang agak kukuh sebagai AJK PPBM Bahagian Pendang termasuklah Abdul Malek bin Manaf dan Azizah Omar selaku Ketua Srikandi PPBM Pendang dengan harapan, mereka akan menyumbangkan dana untuk aktiviti-aktiviti parti di Pendang. 


Halimaton Saadiah Shah Mat, Ketua Srikandi Cap Bunga Pendang

Azizah Omar kemudiannya meletak jawatan dan menarik diri. Abdul Razak kemudiannya melantik pula Halimaton Saadiah Shah Mat, seorang ahli perniagaan yang berjaya menguruskan Kedai Mee Udang dan Insuran Zurich di Pendang sebagai Ketua Srikandi. Apabila Halimaton menyedari niat sebenar Abdul Razak, dia tidak lagi menaja sebarang program PPBM Pendang terutama setelah mengetahui, Abdul Razak Khamid ada menerima dana dari PPBM Negeri Kedah dalam penganjuran aktiviti. Tindakan Halimaton itu akhirnya mencetuskan permusuhan dengan Abdul Razak. 


Abdul Malek Manaf atau Penghulu Malek, bekas Timbalan Ketua PPBM Pendang

Turut menjadi perhatian dan perbualan di kalangan AJK PPBM Pendang ialah amalan Abdul Razak Khamis dan isteri keduanya yang dikatakan menyeleweng dari ajaran Islam. Faktor itulah yang mencetuskan permusuhan dengan Abdul Malek Manaf yang diketahui agak kuat pegangan agamanya. Upacara yang pernah dilangsungkan di pejabat PPBM Pendang itulah juga yang dikatakan faktor utama mencetuskan penarikan diri beramai-ramai AJK Bahagian.

Tidak dapat dipastikan, sejauh manakah dakwaan yang dibuat terhadap Abdul Razak Khamis dan isteri keduanya namun yang pasti, PPBM Bahagian Pendang sedang bergolak teruk. Di sebalik keinginan dan cita-cita Abdul Razak Khamis untuk bertanding di Sungai Tiang dengan bantuan isteri keduanya, cerita-cerita yang popular dari kem sendiri itu, pasti akan membantutkan impian kemenangan Parti Cap Bunga.

2 comments:

Anonymous said...

Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

7 - percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

8 - percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.

Anonymous said...

Pan tak payah tandinglah di kedah. Tak dak penyokong yg ramai utk undi.

 
Blogger Templates