Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, August 30, 2017

SUKAN SEA KUALA LUMPUR 2017 DAN CURI KREDIT OLEH AZMIN ALI SERTA LIM GUAN ENG!!!



Rata-rata, rakyat Malaysia dan netizen masih lagi membincangkan tentang kekalahan pasukan bolasepak kebangsaan Malaysia Sukan SEA di tangan pasukan bolasepak Thailand akibat kesilapan sendiri. Pelbagai teori, pelbagai cadangan dan tidak kurang juga kutukan terutama terhadap penjaga gol, dapat dibaca biarpun pada masa yang sama, mereka juga sedar, bolasepak di Malaysia tidak sampai ke mana pun.

Satu pingat emas yang digelarkan sebagai 'Ibu Pingat Emas' menjadi perhatian, manakala 142 pingat emas yang berjaya diraih setakat artikel ini ditulis, sehingga menjadikan Malaysia sebagai kontinjen juara, seperti tidak dipedulikan dan dihargai.


Pun begitu, kejayaan besar kontinjen negara dalam temasya Sukan SEA kali ini, membuka mata sesetengah pihak, terutama pencari populariti dan penangguk di air keruh. Itulah yang dilakukan oleh Azmin Ali apabila tanpa segan tanpa malu, dia mendabik dada kononnya kemenangan besar kontinjen negara pada Sukan SEA kali ini adalah disebabkan 21 polisi pembangunan sukan negeri Selangor.

Sesuatu yang sama sekali bertentangan dengan hakikat sebenar kemajuan sukan di Selangor. Di sebalik cakap besar dan dabik dada Azmin Ali, prestasi semua sukan di Selangor merudum teruk. Pasukan bolasepak negeri Selangor berhadapan dengan pelbagai masalah termasuklah kewangan. Kerajaan Negeri Selangor sebaliknya memilih pasukan kelab, PKNS untuk ditaja walaupun pada masa yang sama, PKNS tidak pernah dapat mengungguli sukan bolasepak kelab-kelab di Malaysia.


Kenyataan dan cakap besar Azmin Ali akhirnya ditertawakan secara berjamaah!

Azmin Ali sebenarnya mencontohi Lim Guan Eng yang bukan sahaja KUAT MENIPU, tetapi juga sentiasa memutarbelitkan fakta dan angka dalam usaha untuk menonjolkan dirinya sebagai yang terbaik dan terhebat.


Lim Guan Eng bercakap besar kononnya, Pulau Pinang di bawah pentadbirannya telah berjaya meningkatkan pelaburan dalam sektor pembuatan sebanyak 73% dari tahun 2008 sehingga 2016. Katanya, semasa BN memerintah Pulau Pinang, pelaburan dalam sektor pembuatan hanya RM34 bilion (1999-2007) berbanding RM59 bilion di bawah pentadbirannya.

Sekali baca, hebat betul Lim Guan Eng punya pentadbiran. Hebat betul DAP memerintah dan mentadbir Pulau Pinang.

Namun apa yang dilakukan oleh Lim Guan Eng adalah menipu untuk menutup kegagalannya. Malaysia telah merekodkan pelaburan dalam sektor pembuatan sebanyak RM497 bilion dari tahun 2008-2016. Sekaligus menyaksikan peningkatan sebanyak 74.6% berbanding RM285 bilion dari tahun 1999-2007. Mengambil kira pelbagai faktor termasuklah kesemua infrastruktur yang telah disiapkan oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum DAP dan Lim Guan Eng masuk cuci kaki ke Pulau Pinang, pentadbiran Lim Guan Eng sebenarnya tidak mencapai apa-apa peningkatan menerusi pelaburan dalam sektor pembuatan.

Terbaru, Lim Guan Eng cuba menjadikan nama 'Pulau Pinang atau Penang' sebagai milik mutlaknya. Satu arahan kepada Penang Tourism Organisation (PTO), sebuah NGO yang terlibat secara langsung dengan pelancongan negeri telah dibuat oleh ADUN DAP merangkap Exco Pelancongan, Danny Law.

Menurut Danny Law, tiada sesiapa pun yang dibenarkan menggunakan nama 'Penang (Pulau Pinang' sekiranya tidak mendapat kelulusan daripada Ketua Menteri Lim Guan Eng! (RUJUK SINI)

Begitulah, kalau bab mendabik dada dan curi kredit, Lim Guan Eng dan Azmin Ali sangat pakar. Mereka tidak ada langsung rasa malu. Malah sebaliknya, mereka pula membuatkan orang lain yang benar-benar bekerja rasa malu dengan pembohongan yang mereka lakukan.


5 comments:

Anonymous said...

Sea games 2017, Tahniah MBS Yb Khairy Jamaludin. Tahniah DS Najib.

Anonymous said...

Juga tahniah para athlit negara, peminat sukan Tanah Air,

Dan Selamat menyambut eiduladha.

Anonymous said...

Pemuka2pembangkang takyah hipokrit la,

Anonymous said...

Juga jadilah mcm org Pas yg ucapkan tahniah, takde nak mengada ngada.

Anonymous said...

orang yang suka rembat apa saja- membujur lalu melintang patah, mana ada sifat malu

 
Blogger Templates