Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 12, 2017

NAJIB DI WASHINGTON: ANTARA FITNAH TERBARU RAFIZI RAMLI DAN TIAN CHUA MENGADU KEPADA MENTERI LUAR SINGAPUR DI PUMPONG, ALOR STAR!!!



Setelah menggembar-gemburkan dan membuat gempar kononnya Malaysia akan berhadapan dengan malapetaka apabila Najib Abdul Razak akan menjadi banduan di penjara di Amerika Syarikat kerana skandal 1MDB sehinggakan ada pihak yang betul-betul percaya dengan cerita dongeng tersebut, kini Pakatan Harapan yang dipengerusikan oleh Dr. Mahathir cuba mencipta cerita baru untuk menutup malu setelah Donald Trump menjemput Najib Abdul Razak untuk bertemu dengannya di Amerika Syarikat.

Sudah beberapa kali sebelum ini, Najib Abdul Razak dijemput oleh Presiden Amerika Syarikat bermula dengan Barrack Obama dan kini Donald Trump untuk bertemu.di Rumah Putih.

Sedangkan Perdana Menteri Malaysia yang dikatakan paling cemerlang, Dr. Mahathir terpaksa membayar pelobi Yahudi, Abramof sebanyak USD1.2 juta (RM5.04 juta) semata-mata untuk bertemu dengan Presiden Amerika Syarikat, George Bush. (RUJUK DI SINI)


Lim Kit Siang mempersoalkan keberangkatan Najib Abdul Razak ke Amerika Syarikat yang menurutnya tidak mendatangkan sebarang keuntungan kepada rakyat Malaysia. Menurutnya lagi, Najib seharusnya malu kerana 'MO1' dan 'Kleptokrasi' yang dibuat oleh media-media upahan di Amerika Syarikat, akan memalukan Malaysia dan seluruh rakyat. (RUJUK SINI)

DAP menerusi Tony Pua dan Lim Guan Eng merupakan antara yang paling lantang cuba mempengaruhi rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu berbahasa Inggeris dan orang Cina konnnya Najib akan ditangkap oleh pihak berkuasa Amerika Syarikat. Cerita-ceita tentang DOJ dan FBI menjadi cerita-cerita wajib mereka walaupun akhirnya, sama ada DOJ mahupun FBI, tidak berani menamakan siapa 'MO1' atau mengenakan tuduhan jenayah ke atas Najib mahupun 1MDB, sedangkan Amerika Syarikat diketahui amat pakar mencipta bukti serta pertuduhan seperti dalam kes Serangan 11 September mahupun senjata-senjata pemusnah dunia yang kononnya dimiliki oleh Iraq dan Libya atau pangkalan pengganas di Afghanistan.


Sementara itu, Rafizi Ramli pula cuba mencipta satu lagi fitnah apabila menuduh pemergian Najib Abdul Razak dan isteri ke Amerika Syarikat, bukanlah atas jemputan atau lawatan rasmi. Sebaliknya kerana tujuan yang lain. Buktinya, kata Rafizi ialah tiadanya sambutan rasmi menyambut kedatangan Najib Abdul Razak.

Rafizi barangkali tidak menemui kenyataan rasmi dari Rumah Putih bertarikh 23 Ogos yang telah mengesahkan lawatan tersebut. Sekiranya ia bukanlah lawatan rasmi, mengapa Rumah Putih mengeluarkan kenyataan rasmi


Sebelum itu, Lim Kit Siang mendesak Kabinet membatalkan lawatan Najib ke Rumah Putih manakala anak lelakinya, Lim Guan eng pula berkata, Donald Trump adalah seorang Presiden yang dungu kerana menjemput Najib bertemu dengannya. Kata Lim Guan Eng lagi, dia tidak akan bertemu dengan Trump walaupun dijemput untuk mengelakkan dia menjadi bodoh.

Nampak sangat Pakatan Harapan benar-benar terdesak untuk menutup malu setelah fitnah dan tuduhan mereka terhadap Najib Abdul Razak terbukti salah. Mereka sekarang cuba mewujudkan rasa bersalah di hati Najib dan Kabinet kerana lawatan tersebut sepertimana yang mereka cuba lakukan terhadap PAS yang telah diterajang dan diperlekehkan oleh DAP, tetapi sekarang ditagih khidmat PAS semula.


Sementara itu, Naib Presiden PKR, Tian Chua pula dirakamkan bertemu dengan seorang pegawai PAP Singapura serta Menteri Luar Singapura di Pumpong, Alor Star selepas menghadiri upacara pemakaman Almarhum Sultan Abdul Halim Mua'dzam Syah.

Sumber memberitahu, Tian Chua sebenarnya kebetulan berada di restoran yang sama dengan rombongan PAP Singapura itu. Sebaik-baik sahaja dia melihat rombngan tersebut, Tian Chua terus menghampiri mereka. Pada mulanya bercaap sambil berdiri tetapi tidak lama kemudian, dia menarik kerusi dan mulai duduk. Dia bercakap lebih lama dan mula mengadu kepada PAP Singapura tentang ekonomi Malaysia, harga barang dan isu-isu politik.

Timbul persoalan, apakah sebenarnya motif Tian Chua? Adakah dia berharap lebih banyak dana dari Singapura akan masuk kerana bersimpati dengan cerita-cerita minta belasnya itu? Atau sememangnya Tian Chua cuba membuktikan dakwaan selama ini bahawa dia adalah salah seorang daripada pembocor rahsia dan menyalurkan pelbagai maklumat rahsia negara ini atas kapasiti Ahli Parlimen kepada pihak asing?


2 comments:

Johan said...

Mcm baju pengantin... Mana Muru

Anonymous said...

Apa yg keluar/statements dari dap adalah keluar dari mulut Babi...

 
Blogger Templates