Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, November 16, 2017

MAHATHIR AKUI, PPBM DITOLAK RAKYAT DAN DIA TELAH GAGAL SEPENUHNYA!!!




Sepatutnya PPBM sudah pun mengadakan AGM selewat-lewatnya 9 September lepas mengikut Akta Pertubuhan 1967 dan Peraturan-Peraturan Pertubuhan 1984. Kegagalan mematuhi peraturan dan akta tersebut, boleh menyebabkan PPBM yang ditubuhkan oleh Muhyiddin Yassin itu diharamkan oleh ROS.

Namun nampaknya, masalah tersebut masih tidak dapat diatasi oleh kepimpinan utama PPBM yang diketuai oleh Dr. Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz Mahathir.

Dalam usaha untuk menggulingkan Najib, akhirnya Dr. Mahathir mengabaikan parti yang sepatutnya menjadi senjata utamanya menyatukan seluruh sokongan, sekaligus membina kekuatan untuk anaknya, Mukhriz untuk menjawat jawatan Perdana Menteri sebagaimana yang dihajatkannya.

Semalam, Mahathir mengakui parti yang ditubuhkannya itu telah gagal pada peringkat akar umbi lagi.

"Ketika ini, di peringkat Bahagian ada ahli, tetapi ia tidak diuruskan menjadi sebuah cawangan, malah beberapa Bahagian masih tidak diuruskan dengan baik," kata Mahathir.

PPBM sememangnya bercelaru. Dendam dan khianat yang menjadi motto serta slogan parti itu, membuatkan pentadbiran dan pengurusannya kelam-kabut. Di beberapa Bahagian, pembubaran dan ahli-ahli keluar parti sedang berlaku. Ketidakpuasan hati terhadap pemimpin-pemimpin yang dilantik hanya kerana 'kabel' dengan Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden, telah mewujudkan perpecahan yang sangat teruk di dalam PPBM.

Walaupun pada peringkat awalnya, PPBM cukup yakin mampu menarik sejumlah 6 juta orang untuk menjadi ahli parti itu bersandarkan kepada populariti Mahathir, Mukhriz dan Muhyiddin.


"Kita jangka akan berhadapan dengan 6 juta orang anak muda yang kebanyakannya daripada pertubuhan belia dan persatuan pelajar yang kini sudah menunjukkan minat mereka untuk masuk parti baru ini," kata salah seorang pengasasnya, Khairuddin Abu Hassan pada 5 Ogos 2016.

Ingat lagi dengan cakap besar Syed Saddiq, anak muda yang mengetuai sayap 'haram' dalam PPBM, ARMADA?

"Secara jujurnya, saya agak terkejut dengan penyertaan golongan anak muda bawah 30 tahun ke dalam parti ini," kata Syed Saddiq pada 4 Oktober 2016. Dakwa Syed Saddiq, sudah lebih 200,000 borang telah diedarkan dan jumlah ahli PPBM akan diumumkan dua minggu kemudian.

Malangnya, pengumuman itu tidak pernah berlaku.

Apa yang berlaku sekarang ialah, hendak mengumumkan jumlah sebenar keahlian PPBM pun mereka malu. Sebaliknya apa yang berlaku ialah, satu persatu muslihat Mahathir, didedahkan kepada awam dan dapat dilihat oleh rakyat. Jikalau dahulu, semua kebusukan tersebut disimpan dan diperap atas nama menghormati dan wala' kepada pemimpin, pembakaran jambatan oleh Mahathir telah membebaskan segala kebusukan tersebut.

Syed Saddiq juga nampaknya sudah tidak berminat lagi untuk bercakap tentang anak-anak muda yang berminat untuk menyertai PPBM. Sebaliknya dia lebih seronok bercakap tentang anak-anak muda dalam promosi seks bebasnya pula.

Pada konvensyen PPBM yang diadakan di Stadium Melawati, Shah Alam Januari lepas, menjadi bukti betapa hambarnya sambutan terhadap parti tersebut. Separuh stadium kosong semasa Mahathir berucap. Malahan untuk menampakkan ramai, terpaksa 'import ahli' semata-mata untuk menunjukkan parti itu mendapat sambutan hebat.

Kemudian, berlaku pula acara atau program baling kerusi dan membakar suar di Shah Alam beberapa bulan lepas. Walaupun orang yang bertanya adalah ahli PPBM, manakala yang bertindak ganas itu adalah ahli PPBM, Mahathir menyalahkan orang UMNO manakala Syed Saddiq mendakwa UMNO mengupah orang untuk membuat kacau dalam program PPBM.

Acara-acara dan siri-siri ceramah yang diadakan di seluruh negara juga gagal. Walaupun Kedah dan Johor dikatakan kubu kuat PPBM, namun PPBM tidak pernah berani untuk mengadakan ceramah mega supaya tidak malu dengan jumlah kehadiran yang tidak memberangsangkan. Ia samalah seperti demonstrasi besar-besaran di Padang Timur, Kelana Jaya pada bulan lepas yang bukan sahaja gagal, tetapi sasaran kehadiran 100,000 orang tetapi yang hadir tidak sampai 4,000 orang.

Sewajarnya PPBM dibubarkan sebelum diharamkan oleh ROS dan kesemua mereka sama ada menyeberang masuk DAP, PKR atau pun PAN untuk meneruskan perjuangan dan penentangan terhadap UMNO dan Najib Abdul Razak. Itu jauh lebih baik berbanding berpura-pura tidak tunduk sujud kepada Lim Kit Siang-DAP, tetapi hakikatnya mereka memang bekerja untuk memberi kuasa kepada DAP dan Lim Anak Beranak.

3 comments:

Ct Sakinah said...

Kesihan tun ... Bhenti lh jadi pencacai najis anak sendiri.. Tumpu perhatian kubur dah hampir memanggil tu...

Anonymous said...

madey suruh midin midin plak suruh boboi akhirnya boboi ckp kat madey boboi tak nak buat keje boboi nak goyang kaki je.. maka buatlah agm sesama mrk.. lg lwk dr sepahtu ni.. nmpk na tanpa umno apalah nilai madey ni sbnrnya..

Anonymous said...

Tolak pengkhianat ini...

Dari apa yang saya tahu, MM ini ada connection dengan pihak luar. Pertama dgn kumpulan Socialist International, dan kedua dengan kumpulan Jesuit. Kenapa nama model kereta Proton bernama Wira (Knight), Iswara (rujukan kepada Isa), Tiara (takhta yang dipakai oleh Pope). MM pandang ke Timur, buy British last is very Jesuitical move. Mukhriz dihantar ke Sophia University (Jesuit university - yang dipimpin oleh Adolfo Nicholas ketika itu - kemudian menjadi jesuit superior general). MM is proxy of the Vatican.

Petron is under San Miguel (St Muchael), thus the read and blue log of St Michael.

https://www.youtube.com/user/jesuitnwo
http://freemantv.com/jesuit-new-world-order/
http://vaticannewworldorder.blogspot.my/
http://www.seawapa.co/2014/08/the-jesuit-vatican-new-world-order.html
http://granddesignexposed.com/george/jesuits.html
http://vaticannewworldorder.blogspot.my/2011/12/ptolemaic-papal-bloodlines-orsini_21.html
https://elijah1757.files.wordpress.com/2017/04/vatican_nwo.pdf

 
Blogger Templates