Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, November 22, 2017

NAK TEMBERANG APA TOKWAN OII!!! HANG PENJARAKAN ORANG BAWAH ISA SEBAB HANG TAKUT BUKAN SEBAB DEPA KOMUNIS!!!



Mahathir terkenal dengan ungkapannya 'Melayu mudah lupa'. Dan Mahathir sendiri utuh beriman dan berakidah dengan teorinya bahawa Melayu bukan sahaja mudah lupa tetapi juga sangat bodoh dan malas membuat ulangkaji.

Dek kerana itulah, Mahathir sekali cuba menipu bagi membela dirinya sendiri.

Semasa berucap di hadapan anak muda dalam program yang diadakan di Petaling Jaya malam semalam, Mahathir memperbodoh-bodohkan para hadirin tentang fakta sejarah.

Dia membandingkan penangkapan di bawah ISA pada zaman Almarhum Tunku Abdul Rahman dan Allahyarham Tun Hussein Onn. Menurutnya Tunku Abdul Rahman telah menahan lebih 2000 orang di bawah ISA manakala Hussein Onn pula memenjarakan lebih 4000 orang menggunakan akta yang sama. Sedangkan dia pula hanyalah 1200 orang. Jumlah yang jauh lebih kecil.

Bagi yang pemalas dan menerima sahaja kata-kata Mahathir, mudahlah mereka terpedaya dengan kelentongnya.

Hakikatnya pertanyaan Mahathir malam semalam mengapa tiada sesiapa yang marahkan Tunku Abdul Rahman dan Hussein Onn berbandingnya kerana menggunakan akta ISA, sebenarnya tidak lebih daripada sekadar membodoh-membodohkan orang ramai dan menghina intelektual rakyat Malaysia.

Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak dan Tun Hussein Onn telah menggunakan akta tersebut untuk berlawan dan menentang Parti Komunis Malaya yang merupakan ancaman utama negara pada waktu itu. Kebanyakan tahanan ISA di bawah pentadbiran ketiga-tiga bekas Perdana Menteri itu adalah penggiat komunis, pensimpati dan penyalur kewangan atau maklumat kepada komunis di hutan yang menentang kerajaan secara bersenjata.

Sedangkan hampir kesemua tahanan ISA semasa pentadbiran Mahathir adalah membabitkan kepentingan politik peribadi Mahathir, bukan untuk negara. Mahathir menggunakan akta ISA untuk menutup mulut dan menakut-nakutkan sesiapa sahaja yang menentangnya walaupun penentangan mereka adalah untuk kepentingan negara seperti menentang pengambilan tanah untuk projek kroni.

Apa yang semakin teruk perangai Mahathir ni? Dia tidak ada langsung rasa malukah mempergunakan orang yang telah meninggal dunia untuk kepentingannya? Tidakkah dia tahu maklumat-maklumat tentang sejarah silam sudah boleh diakses dengan mudah dan kebanyakannya tidak lagi tertakluk kepada kehendaknya?

3 comments:

Anonymous said...

OSAkn laporan 1MDB tu nak kira ape lak?

Anonymous said...

Demi kepentingan diri dn politik kroni

Anonymous said...

Dia punaitaksihat parti pecah belahkan melayu(PPBM) yang maha kaya rasuah dan duit haramjadah..

 
Blogger Templates