Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, November 30, 2017

PEJABAT MENTERI BESAR SELANGOR TUDUH, PENANGKAPAN ANAK SAUDARA AZMIN YANG KAYA RAYA WALAUPUN PENGANGGUR, ADALAH KONSPIRASI JAHAT BURUKKAN REPUTASI AZMIN!!!



Pejabat Menteri Besar Selangor mendakwa penyebaran maklumat kononnya anak saudara Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali ditahan kerana terbabit aktiviti lombong pasir haram, adalah berniat jahat.

Pengarah Komunikasi Strategiknya, Yin Shao Loong, dalam satu kenyataan media berkata, pihaknya kesal maklumat sedemikian bocor secara meluas melalui media sosial dan blog.

“Pentadbiran ini dimaklumkan salah seorang yang ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan terbabit dalam aktiviti perlombongan pasir haram adalah anak saudara Datuk Menteri Besar Selangor.

“Kita tidak mempersoalkan tanggungjawab SPRM untuk menjalankan sebarang siasatan.
“Namun, dalam kes ini, kita kesal kerana pembocoran maklumat secara meluas melalui media sosial dan blogger UMNO sebelum penahanan itu dilakukan, jelas menggambarkan wujudnya konspirasi jahat untuk memburukkan reputasi Datuk Menteri Besar dan Kerajaan Selangor menjelang Pilihan Raya Umum ke-14.
“Bagaimanapun, sekiranya proses siasatan dijalankan secara profesional dan telus, pentadbiran ini mengalu-alukan siasatan yang mengikut lunas undang-undang tanpa dipengaruhi oleh mana-mana pihak tertinggi yang berkepentingan,” katanya.

Kenyataan itu bagaimanapun tidak mengesahkan atau menafikan sama ada individu terbabit sememangnya anak saudara kepada Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, atau sebaliknya.
Cubaan pemberita untuk mendapatkan kenyataan Mohamed Azmin sendiri juga gagal selepas menunggu lebih dua jam.

Mohamed Azmin yang berada di pejabatnya di Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (SSAAS) selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES), meninggalkan bangunan pentadbiran itu tanpa sempat ditemui pemberita, kira-kira jam 12.30 tengah hari tadi melalui lif khas.



1 comment:

Anonymous said...

YABodoh/Bangang/Bahlol. Ngapa tak buat kenyataan media? Takut? Malu? atau sudah terkedu?....Kena batang hidung?

 
Blogger Templates