Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, November 30, 2017

ANAK SAUDARA AZMIN ALI DITANGKAP SPRM KERANA PROJEK RASUAH LOMBONG PASIR DAN PROJEK-PROJEK SONGLAP LAIN!!!



Berita awal yang membabitkan penahanan anak saudara Menteri Besar Selangor, Azmin Ali yang bernama Mohd Nuzul Fadli Mohd Noriyualsaid, 34, mula disiarkan oleh Sabahkini2.com semalam.

Portal berkenaan menyiarkan berita penangkapan anak saudara Azmin Ali dan dua orang lagi ahli perniagaan oleh SPRM di kediamannya di No. 35, Jalan Desa Pandan, Kuala Lumpur pada jam kira-kira 1:00 tengah hari bagi siasatan kes rasuah projek lombong pasir dan pelbagai projek lain di Selangor yang dianugerahkan oleh Menteri Besar Selangor.

Dalam serbuan tersebut, sejumlah lebih RM4 juta wang tunai telah ditemui. Beberapa akaun bank turut dibekukan.

Nuzul Fadli, 34, dikatakan tidak bekerja tetapi kaya-raya menggunakan kedudukannya sebagai anak saudara Menteri Besar Selangor. Gaya dan cara hidup mewahnya, acapkali dipaparkan menerusi Instagram, sama seperti yang dilakukan oleh anak perempuan Mukhriz Mahathir.

Pagi ini, Free Malaysia Today (FMT) melaporkan Mahkamah Majistret hari ini membenarkan reman selama 7 hari terhadap seorang anak saudara kepada Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan 3 yang lain atas tuduhan rasuah melibatkan projek lombong pasir.

Majistret Ainna Sherina Saipolamin membenarkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan reman keempat-empat mereka sehingga 6 Disember ini.

Mereka disiasat di bawah Seksyen 16 (b) (B) kerana memberi suapan berkait projek lombong pasir pada 2014.

Dua daripada lelaki itu merupakan pengarah syarikat, dan diwakili peguam Azad Bashir. Seorang lagi merupakan seorang kaki tangan sebuah syarikat pengiklanan.

No comments:

 
Blogger Templates