Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, February 10, 2018

CUKAI NAIK 400% DI SELANGOR... MACAM NI BARU BIJAK CARI DUIT COVER BALIK DUIT RAKYAT YANG TELAH DISONGLAP DI SELANGOR!!!



Kalau ada yang kata Azmin Ali tidak pandai perintah dan tadbir Selangor, mereka silap besar!

Azmin Ali sangat bijak!

Sepertimana bijaknya dia bercakap dan membuat pelbagai janji.

Kalau dengar dia punya janji dan ucapan, seolah-olah Selangor di bawah pentadbirannya adalah sebuah negeri yang sangat berkebajikan. Tidak ada negeri lain yang boleh lawan Selangor dalam serba-serbi. Pendek kata, Selangor adalah sebuah negeri Utopia. Negeri dalam Syurga Firdaus.

Baldatun Thoiyibatun Wa Robbun Ghoffur ler kira-kiranya.


Para penyokong Azmin Ali dan Pakatan pun selalu bercakap, mereka rasa benar-benar selesa di bawah pentadbiran Azmin Ali. Mereka selalu mendabik dada, Selangor di bawah Azmin jauh lebih maju berbanding semasa di bawah pentadbiran Menteri-Menteri Besar Selangor yang lain. Kemajuan yang ada di Selangor sekarang ini adalah hasil tangan Azmin Ali.

Bukti yang mereka beri ialah, Azmin Ali sanggup bayar bonus tiga bulan gaji yang dikira daripada pembayaran bajet lepas. Selepas itu, mereka berbangga-bangga dengan pelbagai program yang diungkapkan oleh Azmin Ali selain sangat berbangga dengan Rumah Selangorku.

Walaupun mereka tidak mempunyai sebarang bukti nyata tentang kewujudan atau realisasi program-program berkenaan, tetapi mereka seperti golongan kuat berangan yang beranggapan angan-angan mereka akan menjadi kenyataan kalau mereka terus mengharap dan menyokong!


Cuma mereka sedikit bungkam kerana mereka tidak tahu bagaimana hendak menjawab pentadbiran Azmin Ali telah menaikkan kadar cukai beratus-ratus kali ganda daripada kadar asal semata-mata untuk memenuhi kantung Kerajaan Negeri yang telah dikosongkannya.

Dan di sebalik rasa kecewa kerana kadar cukai di Selangor yang gila mencekik darah, mereka terus bermimpi keadaan akan berubah dan kata-kata Azmin Ali akan benar-benar dikotakan.

Sesuatu yang mereka terlupa ialah, Azmin Ali tidak peduli dengan kesusahan rakyat dan penduduk Selangor kerana dia sangat yakin, pembohongannya akan disambut oleh para penyokongnya dengan terus berangan-angan!


No comments:

 
Blogger Templates