Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, February 1, 2018

KERANA BAWA TERLALU BANYAK KONDOM, AKTIVIS PAKATAN HARAPAN MARYAM LEE DIARAHKAN BOGEL DAN TONGGENG DI DEPAN CERMIN DI YOGJAKARTA!!!



Gara-gara membawa terlalu banyak kondom ketika melawat Indonesia, aktivis politik pembangkang dan pendukung kempen #UndiRosak, Maryam Lee diarahkan berbogel dan tonggeng di hadapan sebuah cermin agar kemaluannya dapat diperiksa secara fizikal oleh pihak berkuasa Lapangan Terbang Adisucipto, Yogyakarta.

Kejadian berlaku pada 31 Disember lalu.

Kondom berkenaan yang berkemungkinan untuk aktiviti seks Maryam di sana telah disalah tafsir sebagai digunakan dalam usaha menyeludup masuk dadah ke negara jiran itu.

Tiada sebarang bahan narkotik ditemui pada tubuh Maryam.

Diketahui umum, kondom ada kalanya diisi dadah dan disorokkan dalam kemaluan bagi mengelakan dikesan.

Kejadian pemeriksaan badan dan longgokan kondom dalam beg perjalanan didedahkan Maryam sendiri di akaun Facebook miliknya.

Maryam tidak menyatakan secara jelas kondom itu untuk aktiviti seksnya di masa lapang di negara itu, sebaliknya memberikan jawapan yang bersifat menyindir pihak berkuasa negara jiran berkenaan ketika disoal bertalu-talu.

Beliau berkata, “Aku tenang saja kerana aku tahu aku tidak melakukan salah apa-apa, dan tidak melakukan hal yang melanggar undang-undang.

“Harus aku jelaskan di sini aku seorang perempuan muda yang belum menikah, pergi ke negara orang seorang diri dan berjalan sendiri ke mana-mana. Mungkin ini menjadi sesuatu yang aneh ketika ada beberapa kondom di dalam begku juga, untuk banyak sebab yang bukan urusan siapa-siapa.

“Ramai yang tidak memahami, dalam kehidupan sehari-hari seorang aktivis feminis, seks itu satu hal taboo yang paling sulit dibicarakan di ruang awam, apa lagi ketika berhadapan dengan pihak berkuasa.

“Ketika aku disoal berkali-kali oleh pegawai imigrasi, kenapa ada kondom di dalam beg, apa yang harus aku jawab selain; Apa lagi kegunaan kondom, Pak? Masa digunakan untuk basuh baju?”tulisnya.

Jawapan kurang menyenangkan itu menyebabkan pihak berkuasa Indonesia kemudiannya memintanya ke sebuah bilik khas sebelum diarahkan berbogel.

“Seterusnya aku hanya menurutkan segala arahan, aku disuruh tonggeng membelakangi cermin dan kemaluanku diperiksa secara fizikal untuk sebarang narkoba (dadah). Ternyata semua itu sia-sia kerana aku tidak bersalah.

“Once cleared, aku terus memakai pakaianku semula dan membereskan bagasi dengan cepat,”katanya.

Enggan mengulas banyak mengenai jumlah kondom terlalu banyak yang dibawanya, Maryam sebaliknya mempersoalkan apakah tindakan pihak berkuasa Indonesia itu didorong kerana bentuk tubuhnya.

“Adakah tubuh kecil aku ini begitu mencurigakan sehingga perlu begini,” katanya.



6 comments:

Anonymous said...

Kondom banyak2 sllu betina buat Freelance bayar booking FL.... macam pe****r jugak...trend FL kat Malaysia brrlambak skg ni.....

Anonymous said...

Bodoh punya kerja

Anonymous said...

Setelah membawa beberapa siri idealogi yang bercanggah dari hukum agama, adakah Maryam Lee akan menegaskan pula zina tidak berdosa?

Anonymous said...

Kelakar aku tengok betina ni...

Anonymous said...

Banyak kondom selalu nya FL akan berpindah dari satu hotel kr satu hotel drngan membuat slot atau permintaan slot customer. .... Bukan undi rosak lagi ni... betina rosak klu undi nih....

Anonymous said...

elok tonggeng depan bang mat jer ayam ni..
mesti bau nya mengalahkan bau mah....hu..hu..hu..

 
Blogger Templates