Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, February 27, 2018

ROBERT KUOK AKAN AMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG KERANA 'DIFITNAH'!!!



Raja monopoli gula, tepung dan minyak masak Malaysia, Robert Kuok berkata, pihaknya akan mengambil tindakan-tindakan perlu terhadap portal, Malaysia Today dan RPK kerana telah membuat tuduhan-tuduhan palsu.

Robert Kuok dalam kenyataan medianya pada Isnin 26 Februari, merujuk kepada tiga artikel secara bersiri yang disiarkan oleh portal berkenaan, terbit antara 21 Februari dan 23 Februari. 

Artikel-artikel berkenaan menuduh Kuok membiayai portal-portal berita seperti The Malaysian Insight dan parti-parti politik.

Robert Kuok menafikan semua tuduhan tersebut, sebaliknya berkata, dia sangat berterima kasih dengan setiap peluang yang diperolehinya dari Malaysia. 

Dalam kenyataan medianya, Robert Kuok menolak tanggapan bahawa dia seorang yang tidak mengenang budi, malahan dia juga menafikan dia seorang yang lupa diri. Sebaliknya, dia terhutang budi dan berterima kasih di atas sumbangan yang diberikan oleh rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, agama dan bangsa ke arah pembangunan Malaysia sehingga ke hari ini dan berterusan memberikan sumbangan untuk dikongsi oleh semua rakyat Malaysia bagi memastikan masa hadapan yang lebih gemilang untuk negara. 


Kuok turut menyatakan penghargaan terhadap para pemimpin Malaysia yang menurutnya telah melakukan sebaik-baik mungkin untuk menyumbang kepada taraf hidup rakyat Malaysia yang lebih baik.

Dia turut menolak tuduhan kononnya dia membiayai The Malaysia Insight dan beberapa buah parti politik dalam usaha menggulingkan kerajaan sedia ada, atau pun berkempen untuk memanipulasi proses sistem demokrasi, atau anti kerajaan Barisan Nasional atau bersikap rasis dan 'chauvinist Cina'.

Kuok menyifatkan tuduhan yang dibuat oleh Malaysia Today sebagai sesuatu yang sangat berat. Apatah lagi menurutnya, kesemua tuduhan tersebut adalah palsu dan serangan ke atasnya secara keseluruhannya langsung tidak adil. 

Justeru, dia menanggapi kesemua tuduhan tersebut secara serius dan akan mengambil langkah-langkah perlu terhadap Malaysia Today dan pengarangnya. 


Seperti yang dijangkakan, kemelut membabitkan Robert Kuok turut menarik perhatian DAP khususnya Lim Guan Eng apabila Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang itu menyatakan, 

“One incident which is problematic, is how Kuok was targeted recently. Is it because he is Chinese, so you think he is easy to bully? He is no longer in Malaysia and he has his own views.
“He is of the view that the country’s environment is not good as there is corruption. This is his own view.
“Of course, we feel we should stay and fight." (RUJUK SINI

No comments:

 
Blogger Templates