Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, March 28, 2018

BAWA MAHATHIR BERUCAP DAN MENGHENTAM NAJIB PUN, JUMLAH YANG DATANG DEMONSTRASI SUNGGUH MENYEDIHKAN!!!!



Macam tak ada arah tujuan, akhirnya satu-satunya jalan yang ada untuk menunjukkan mereka wujud adalah dengan demonstrasi jalanan.

Malangnya demonstrasi membantah laporan persempadanan semula yang digerakkan oleh BERSIH 2.0 terlalu daif dengan kurang menarik perhatian serta sokongan ramai.

Tidak seperti ketika PAS bersama-sama Pakatan, jumlah yang berdemonstrasi semakin hari semakin kurang dan ini terbukti meskipun BERSIH 2.0 turut menampilkan Dr. Mahathir dan beberapa orang Ahli Parlimen 'star' dari PKR, DAP dan PAN serta PPBM.


Dan seperti biasa, modal utama para pemimpin Pakatan yang berucap adalah Najib Abdul Razak. Mereka menghasut dan meminta para pendengar mereka untuk menghalang Najib daripada menjadi Perdana Menteri. Mereka meminta agar Barisan Nasional ditolak pada PRU-14 nanti. Mereka membantah persrmpadanan semula kerana kata mereka itu akan memenangkan Barisan Nasional walaupun pada masa yang sama mereka mendabik dada UMNO dan Najib sudah ditolak oleh majoriti rakyat.

Namun mereka tidak mampu memberikan alternatif yang lebih baik kepada rakyat untuk menggantikan Barisan Nasional dan Najib Abdul Razak. Mereka sebaliknya sekadar bermain persepsi dan emosi tetapi akhirnya seperti yang berlaku di Pulau Pinang dan Selangor, rakyat yang tertindas sedangkan mereka pula hanya terus menipu, berlakon dan claim kredit.


Mereka bercaksp tentang kesusahan rakyat yang kononnya disebabkan oleh GST. Malangnya mereka tidak memberikan alternatif menggantikan GST dan seterusnya mengubah status kos sara hidup yang dikatakan sangat menekan pada zaman ini. Yang mampu mereka katakan dan janjikan ialah turunkan Najib dan kalahkan Barisan Nasional maka semuanya akan turun harga.

Sesuatu yang sama sekali MUSTAHIL akan berlaku dan ianya tidak akan berlaku. Tidak ada dalil, nas mahupun contoh yang menunjukkan sebarang perubahan rejim akan menurunkan harga barang sebaliknya petunjuk yang ada ialah kos sara hidup dan inflasi akan melonjak setinggi-tingginya akibat perubahan kerajaan.


Pulau Pinang dan Selangor telah membuktikannya apabila peningkatan cukai dan premium tanah telah menyebabkan semua harga terutama sekali hartanah naik berganda-ganda sebaik-baik sahaja kerajaan negeri bertukar.

Drama-drama seperti demonstrasi BERSIH 2.0 di pekarangan Tugu Negara boleh dilakukan pada bila-bila masa. Bahkan boleh didramakan dengan elemen-elemen yang mampu membangkitkan emosi dan persepsi namun akhirnya kewarasan juga yang tetap mengambil tempat.

Apa alternatif yang lebih baik disediakan oleh Pakatan Harapan untuk para pengundi berbandingnhanya membangkitkan emosi dan persepsi... ini bukan cerita filem Tamil, jauh sekali cerita dari filem Hindi... ini adalah reakiti di Makaysia!!!

6 comments:

Anonymous said...

penghianat2 bangsa ugama dan negara wajib dihancurkan di pru14 sebelum negara hancur lebur oleh kerakusan ketamakan mereka nak berkuasa..bagi yg situa kutuk cukup lah nak merompak menyamun hasil negara untuk kali kedua..Amin.

Anonymous said...

Rakyat dah percaya lgi dgn puak ni

Anonymous said...

How could you be so damn bloody stupid and in total denial? How many can you count in the recent forum on " Adakah Tun Mahathir terlalu TUA..." in the audience eh???

If the video were seen by more than 2 million and repeatedly shared 61,000 times over...whats that saying by the mass that closely followed each and every little situation/s?

Najib probably just as Tun M had Plan B or C however, his plan most likely be to abdicate in a swift motion (since the PDRM already practices 'dry-run') in the event the rakyat finally make that 'FINAL ASSAULT' ie. at the ballot box despite delineation's steal-attempt!

Saudi seem the most practical 'safe-haven' since Idi Amin, Nawar Shariff had showed precedence! Khazakstan option 2? UK already out of the question since 1MDB has stinking trail over UK, US and Europe....

Current band of bandits dungUMNO and the lineup of gutless ministers really think they could 'hold the fort'! Allah Maha Besar and if the purging doesn't happen to bring this Klepto-Government-of-Pirates over GE14 then, Malaysia might as well be on a different planet!

That said.....this goBlog would not have that guts coming out from perennial constipation to even release these comments...say you???

Anonymous said...


Yang aku tahu hanya di P Pinang Dan Selangor saja yg rakyat menderita.... Di negeri2 semuanya happy saja.

Chickenfeet Cf said...

Happy ko kata? Kakakko pelaki happy...musibat anjing najib

Anonymous said...

This blog has his great balls to publish your komunis hati busuk comments. Hati komunis dap perasuah...got the cheek to write Allah Maha Besar. And Allah is not pekak or buta also yer. Jgn sombong dan bongkak sgt...doesnt get u anywhere...belajar berendah hati lebih lagi..dan byk2 bersyukur.

 
Blogger Templates