Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, March 23, 2018

KERANA NAK JUAL KERUSI DAN MEJA MAKAN PUNGUT DERMA, SYED SADDIQ MENIPU MELAWAT KELUARGA MANGSA KAPAL KARAM DI MUAR!!!



Syed Saddiq Syed Abdul Rahman adalah Ketua ARMADA PPBM. Dia juga dikatakan bakal calon PPBM di Muar walaupun pada masa yang sama, 'berebut' kerusi Parlimen itu dengan Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Bermodalkan imej sebagai seorang juara pendebat, Syed Saddiq seringkali cuba menampilkan dirinya sebagai seorang pejuang rakyat biarpun pada masa yang sama, dia bukan sahaja tidak tahu isu tetapi juga HILANG ARAH.

Namun sebagai orang politik, perkataan 'KEBETULAN' adalah sesuatu yang amat mustahil. Tidak ada 'KEBETULAN' dalam politik melainkan segala-galanya dirancang dan diatur.

Pun begitu, menjadi seorang PEMBOHONG dan PENDUSTA adalah satu kewajipan, terutama sekali untuk ahli-ahli politik baru seperti Syed Saddiq yang sedang cuba menempa dan mencari nama. Apatah lagi ketika dalam usahanya untuk memungut derma, sesuatu yang sensasi diperlukan supaya boleh dijadikan sebagai modal belas dan ehsan!

TAK MUDAH UNTUK MENJUAL SATU MEJA RM5000 dan SATU KERUSI RM500 kalau tidak ada cerita tentang betapa hero dan hebatnya Syed Saddiq!


Begitulah yang berlaku dua hari lepas apabila Syed Saddiq cuba berlakon dan menipu kononnya dia seorang yang mengambil berat hal ehwal rakyat. Dia terlupa, zaman sekarang bukan zaman Mahathir. Zaman sekarang adalah zaman Najib di mana pokok di tepi jalan pun boleh bercakap!

Tanpa rasa malu, Syed Saddiq memuatnaik status di FB kononnya dia singgah di tapak operasi bagi misi menyelamatkan 18 orang kru anak kapal yang hilang di perairan Muar. Konon-kononnya dia sangat bersimpati dengan kejadian yang berlaku yang mana difahamkan salah seorang mangsa yang terlibat adalah warga tempatan manakala selebihnya adalah warganegara China dan Indonesia.

Hakikatnya, Syed Saddiq LANGSUNG TIDAK MUNCUL dan DATANG KE LOKASI berkenaan. Sebaliknya yang datang dan bertemu dengan kaum keluarga mangsa adalah Ahli Parlimen Muar, Razali Ibrahim.


Dalam kejadian pada jam 7:50 pagi bertarikh 21 Mac 2018, sebuah kapal pengorek pasir bernama JBB RONG CHANG 8 yang sarat dengan muatan pasir menuju ke aras selatan telah karam kira-kira 8.5 batu nautika barat baya perairan Parit Jawa, Muar.

Kapal berkenaan telah didaftarkan di Republic Dominica.

Sumber yang sah menyatakan, terdapat kira-kira 18 orang krew di atas kapal tersebut. Daripada jumlah tersebut, seorang warganegara Indonesia yang merupakan kapten kapal, seorang warga Malaysia yang bertugas sebagai 'Radio Man' manakala baki 16 orang adalah warganegara China.


Setakat laporan ini ditulis, 3 orang krew warganegara China telah berjaya diselamatkan, manakala seorang lagi warganegara China mati lemas. Berdasarkan laporan awal pasukan penyelamat, masih terdapt 14 orang krew yang masih hidup dan terperangkap dalam kapal yang sedang tenggelam berdasarkan suara yang boleh didengari dari luar kapal.

Unit Penyelamat dari APMM, Pasukan Polis Marin dan Bomba telah digerakkan ke lokasi kejadian untuk tujuan SAR.

Kapal tersebut tenggelam dalam keadaan terbalik dan karam berpunca daripada muatan berlebihan. Kedahan di tempat tragedi dianggarkan 20 meter dan cuaca baik semasa kejadian.


Sehingga jam 9:00 pagi 22 Mac 2018 (hari kedua) penyelam TLDM telah masuk ke kawasan kejadian. Bagaimanapun, belum ada mangsa yang ditemui.

Pihak APMM telah mengepam oksigen ke dalam JBB Rong Chang 9. Mangsa dipercayai masih hidup berdasarkan respons bunyi ketukan yang boleh didengar dari luar kapal. Kapal berkenaan juga akan ditarik ke kawasan beting/pantai bagi mengeluarkan mangsa.


1 comment:

Anonymous said...

Sbb ada kt muar ambil lah sikit hal bot karam..klu kt tmpt lain ada dia kisah...tu pun ada ura2 nk jadi calon..boleh berambuslah lah kau dr muar..hebat kau kt debat je..tp cetel hal politik..

 
Blogger Templates